"Din højhed" anmeldelse
"Din højhed" anmeldelse

Screen Rant's Vic Holtreman gennemgår din højhed

Midgets. Filmen åbnede med dværge. En hel landsby med dværge.

Lige der tænkte jeg "aw mand - dette bliver en halvanden times tid." Men så sluttede scenen faktisk med en uventet sjov punchline og skar straks til nogle interessante kreditter, der gav mig i det mindste lidt håb.

Your Highness er en start på middelalderlige / fantasy-film fra 1980'erne - med et moderne, hårdt R-klassificeret komedie twist. Filmen spiller en rolle og blev co-skrevet af Danny McBride, der spiller Thadeous, den yngre, slappere søn af kongen. Den førstefødte (Fabious) spilles af James Franco. Thadeous er naturligvis jaloux på sin heroiske og en-dag-til-konge ældre bror, mens Fabious elsker sin yngre bror inderligt og er blind for sin vrede.

Fabious har mødt en retfærdig ung pige på hans seneste søgen - hendes navn er (klar?) Belladonna (spillet af den evigt æteriske Zooey Deschanel) og er blevet forelsket i hende nok til at foreslå ægteskab. Åh, men den onde troldmand ved navn Leezar (Justin Theroux), der holdt hende låst inde i et tårn, har sine egne planer for hende og tager hende tilbage - og sætter grundlaget for den kørende historiebue: En søgen efter at redde den fair pige.

Kongen insisterer på, at Thadeous (og derfor hans trofaste side) hjælper Fabious i denne søgen for endelig at gøre en mand ud af ham. Undervejs mødes de og slår sig sammen med krigerbabe Isabel (Natalie Portman), der har sin egen søgen at gennemføre.

Your Highness blev instrueret af David Gordon Green, som også instruerede Pineapple Express, som også medvirkede i James Franco. En overraskelse med filmen er omfanget af filmen og de visuelle effekter - den kommer på tværs af så meget mere "stort budget" end jeg havde forventet. Den vigtigste vittighed kommer naturligvis fra sidestilling af en middelalderlig ramme med stonerhumor, f-bomber og "pikvittigheder". Mange af figurerne (inklusive den, der spilles af Natalie Portman) spiller deres roller dødt seriøst, mens McBride ser ud til at blive transporteret der fra i dag, og hans side (Rasmus Hardiker) krus til kameraet. Franco lægger grænsen mellem seriøs tilgang og komedie ved at spille den så åben, godhjertet og naiv, at det bliver sit eget sjove mærke.

Med hensyn til bandeord, ja, der er meget af det. Men som en af ​​mine venner (@misterpatches) påpegede på Twitter, "'F ***' er ikke en vittighed. En veletimeret er en anden sag." Nu ved jeg ikke, om han sagde det med henvisning til denne film, men de er kloge ord uanset. Der er nogle film (* hoste * Paul * hoste *), hvor brugen af ​​den virker overflødig og ikke tilføjer noget til filmen, men her … tør jeg bruge ordet "subtil" i en film, hvor en penis figurerer (også) fremtrædende i tredje akt? Det virker.

Danny McBride slår ikke publikum over hovedet med sin uhøflighed - det ser ud til at være en del af ham. Du kan ikke lade være med at lide James Franco i denne rolle, og hans tilsyneladende nydelse kommer på skærmen. Natalie Portman er sjovt at se (af andre grunde end svømmescenen) - hun spiller det ret lige op badass warrior chick og det er pænt at se hende gøre det. Så er der Justin Theroux som troldmanden - godt spillet - og en scene, hvor han forsøger at overbevise Zooey om, at hendes prins ikke er alt, hvad han har knækket for at blive kildet min sjove knogle.

Er dette en skarp, vittig film? Ikke engang eksternt. Men er der masser af scener, der får dig til at krølle / grine, hvis du har det godt med komedier med R-klassificering? Jep. Noget af det var mere end lidt meget (for mig alligevel) - som den tidligere nævnte penis, der bare ikke ville forsvinde. Der er tidligt en scene med en "klog troldmand", der enten fornærmer dig, ellers finder du det sjovt og vil være et signal om, at du er i det rigtige teater.

Stadig på hegnet? Her er en trailer til din højhed (NSFW):

-