Venom Tidlige anmeldelser: Tom Hardys film er en utrolig sjov rod

Læs Screen Rant's Venom Movie Review her!

Opdatering: Venom får en officiel Rotten Tomatoes-score.

Den første gruppe Venom- anmeldelser er nu online. En af årets mest omtalte film er utvivlsomt Sony Pictures 'Venom, som er instrueret af Zombieland og Gangster Squad-hjelm Ruben Fleischer og spiller Tom Hardy som titelfiguren Eddie Brock. Det er et lidenskabsprojekt, som studiet har forsøgt at komme i gang i flere år nu, men det var først sent i sidste år, at det endelig flyttede til produktion.

Venom, der går op mod den kritiske skat A Star Is Born i det indenlandske billetkontor, søger at tiltrække opmærksomhed fra fans af kildematerialet (og karakteren) såvel som det generelle publikum, der er interesseret i at se en anden type tegneseriefilm, en, der ikke i sig selv sætter fokus på superhelte. I stedet følger filmen en journalist, der bliver en antihelt efter at have omdannet til giftet ved at komme i kontakt med en fremmed symbiote. Mens Venom er en af ​​efterårets mest forventede film, er spørgsmålet i alles sind, er det godt?

Sony Pictures har nu løftet embargoen mod Venom forud for filmens verdensomspændende debut denne fredag ​​(eller torsdag for udvalgte visninger), og de første anmeldelser begynder nu at strømme online. Nedenfor er SPOILERFRI uddrag sammen med links tilbage til de respektive fulde anmeldelser.

Molly Freeman, Screen Rant - 3/5

Gift er så dårligt, det er godt på en måde, der allerede synes at sikre sin status som en fremtidig "kult" -favorit (for så vidt som en almindelig film kan være en kultfavorit). Om det vil være godt nok for Sony at fortsætte med deres Spider-Man spinoff-franchise, skal stadig ses, men Venom er utvivlsomt god nok til at være en underholdende tid på teatret.

Todd McCarthy, THR - Ingen score

Det eneste opsigtsvækkende øjeblik i det grundigt uoprettelige gift, der får dig til at sidde op og lægge mærke til, kommer til 71-minuts mærket, når synet af en uklar, stædig, svedig og oppustet Tom Hardy rykker dig med erkendelsen af, at her er den perfekte skuespiller til en dag at spille Harvey Weinstein. For den indsigt og den indsigt alene er denne film værdifuld. På trods af den garanterede fortjeneste fra enhver film med Marvel-mærket knyttet til sig, bør de involverede reflektere over sandheden i filmens reklametagline: "Verden har nok superhelte."

Michael Nordine, IndieWire - B

Verden kan have superhelte nok, men den har ikke nok gode film om dem. "Venom" går en lille vej mod at ændre det, selvom det teknisk set handler om en superskurk - eller, hvis vi er generøse, en antihelt. Nyheder om, at fanfavoritten Spider-Man-antagonist modtog en selvstændig film med Tom Hardy i hovedrollen, blev mødt varmt af dem, der har en barndomskærlighed for karakteren, selvom de generelt er ligeglade med tegneserier, og som endnu ikke er trætte af Hardys usammenhængende mumling (læs: denne forfatter), men der er usikkerhed hos disse virksomheder. For hver "Deadpool" er der mindst en "Fantastisk Fire."

Alonso Duralde, The Wrap - Ingen score

Hvis du erstattede Tom Hardy med Steve Martin i "All of Me" og udskiftede Lily Tomlin til en smule tygget sort lakrids, ville du have "Venom". Forskellen er, at "All of Me" er en charmerende skrueboldkomedie, og "Venom" er den slags tegneseriefilm, som folk, der hader tegneseriefilm, synes, at alle tegneseriefilm er som. Dette store skærmbillede af den legendariske Spider-Man nemesis - sidst set i den franchise-hobbende "Spider-Man 3" - er aggressivt højlydt og dumt uden at være meget sjovt overhovedet. Det eksisterer som spild af tid (selvom man håber, en betydelig lønningsdag) for nogle meget talentfulde skuespillere, og det er et bevis på, at selv Marvel ikke altid får det rigtigt.

Owen Gleiberman, Variety - Ingen score

I "Venom", den spektakulære, men for det meste afledte og generisk planlagte nye tegneserie-oprindelseshistorie (det er den første del af Sony Universe of Marvel Characters), er Tom Hardy plaget af en anden verdenskrig, der invaderer hans sind, hans krop, hans meget væren. Det kaldes ønsket om at opføre sig som et stumblebum-metoden. Symptomerne, som er meget synlige og dramatiske, spænder fra tilbøjelighed til at stirre bugøjede til en tendens til at sluge hver linje med en slags frafaldet doofus-mumling på en måde, der efterlader Hardy til at lyde som et kryds mellem den tidlige Marlon Brando og sene Adam Sandler.

Matt Patches, Polygon - Ingen score

Der er to film inde i Venom, og de bruger 100 minutter på at kæmpe om en teoretisk franchise-starter sjæl. Der er en stor, klodset tegneseriefilm, hvor en tilbageholdende helt omfavner og udøver nyfundne kræfter for at redde verden, og klamrer sig til den bøger, der er kæmpestor ved halsen, er en blodtørstig, symbiotisk bolde, der er spydt af stjernen Tom Hardy (The Dark Knight Rises), der synker tænderne ind i billedet med komisk optræden ved tour-de-force.

Peri Nemiroff, Collider - C

Venom slipper næsten væk med sit meningsløse plot i sidste ende takket være den Eddie og Venom bromance, men så bliver du mindet om den store savnede mulighed her - faktisk mere end en gang. Venom skulle have været en kvalitetsstart til Sonys egen Marvel-franchise. Dette er dog en film, der ikke tjener det, og de mange påmindelser fra studiet, der siger "Hej, glem ikke, at vi vil lave flere af disse," gør det kun værre. Måske vil dets billetkontor afgøre fremtiden for denne franchise, men fra et kvalitetsperspektiv giver Venom ikke Sony en solid base at bygge videre på.

Baseret på flere af de tidlige anmeldelser (hvoraf nogle har tendens til at falde i tråd med de tidlige reaktioner, der debuterede kort efter filmens premiere), ser det ud til, at Sonys Venom i det væsentlige er to film i en: den første, en spændende tegneseriefilm, der passer til tonen i moderne tegneseriefilm, og den anden, en meningsløs produktion, der har tendens til at skære kanten af ​​at være en komedie. Alt i alt ser det ud til, at Venom er en utrolig sjov film, der ser ud til at svække, jo længere den fortsætter.

I sidste ende vil filmens succes blive besluttet af dem, der gør og ikke dukker op i teatret i denne weekend (og derefter) for at se Sonys seneste Marvel-projekt. Hvis det ender med at springe i billetkontoret, kan studioets spirende fællesunivers muligvis være død ved ankomsten, selvom det ikke er noget, der besluttes på i øjeblikket. Det ser dog ud til, at Venom vil være sjovt for mange filmgæster - bare ikke dem alle.

Mere: Sonys utætte e-mails afslører, at dette gift altid var planen