Forza Horizon 3 anmeldelse: Måske den sidste racer, du nogensinde har brug for

Kan et enkelt racerspil være alle ting for alle mennesker? Alt bevis tyder på, at det simpelthen ikke kan: I årenes løb har forskellige genrer inden for "bilspil" bevist dette punkt igen og igen. Der er arkadevæddeløb, der er målrettet mod spillere, der ønsker en højhastigheds rivalisering, åbne verdensgadetitler, der understreger tilpasning og holdning, og simulationstunge oplevelser, der skal løfte pulsen på de ægte tekniske gearhoveder. Og så er der Forza Horizon 3.

Baren blev hævet med Horizon 2, idet spillerne blev taget med i Europas kystnære skønhed og blandet track racing med grand tour og offroad sindssyge. Men med et så succesfuldt spring i en ny retning kommer en ulempe: vejen frem kan være vanskelig at definere. Da jeg flyver tyve meter over klitterne i Australian Outback i en Countach LP5000 fra 1988 til lyden af ​​Run DMCs "It's Tricky", er det ikke udviklerens succes, der tænker på mig: det spekulerer på, hvordan denne genre kan gå andre steder.

Det er ikke den eneste slags mindeværdige øjeblikke, som Horizon 3 tilbyder, da chancen for at køre gennem byens gader i tæt pakket grupper af klassiske muskelbiler, top-end-superbiler eller hverdagskørere er lige så spændende som nogensinde. Men Horizon 3 forfinerer argumentet, der er gjort så godt i sin forgænger: at så brudt som racinggenren måske er blevet siden det første kørespil, er der mere, der justerer dem end adskiller.

Og hvem ville have gættet, at det sidste stykke af gåden var at pakke dem alle sammen i en version af Australien og give spillerne frie tøjler.

Det bør ikke være nogen overraskelse at se spillets succes i så mange undergenrer, da Playground Games er en sand mosaik af dem alle. Bygget ud af tidligere medarbejdere hos Need For Speed's Litt Mad, Burnout's Criterion Games, Project Gothams Bizarre Creations og Offroad Fury's Black Rock, er de tekniske behov for hvert mærke af racing opfyldt. Men det er den fælles holdning - at racing handler om lidenskab, frihed og frem for alt sjov - der har gjort forskellen.

Det var det tidlige mål for Forza Motorsport-studiet Turn 10, der adskiller den eksklusive Xbox-racer fra PlayStations Grant Turismo - og med Horizon er den tænkning blevet forstærket og derefter nogle. Med Horizon 3 bevæger handlingen sig til det latterlige gengivne kontinent i Australien og giver spillerne mulighed for at tage et udvalg af miljøer skræddersyet til spillets mange facetter.

Spillerens hjul er fri til at sparke op asfalt i Surfers Paradise, sand i den ekspansive Outback, vand fra vandløbene i den tætpakede regnskov og jord fra landskabets vinmarker - hvis de vil, i nøjagtig samme bil … eller lastbil eller SUV eller hyperbil eller klitvogn eller sporbil (alt sammen tilpasset, selvfølgelig).

Miljøet kan ikke undervurderes, da det måske mere end noget andet aspekt af spillet får spillere til at undre sig over, hvad de ellers kunne håbe på i en åben verdensracer. Spillet er låst til 30 fps (og forbliver deres konsekvent) i modsætning til 60, men det store omfang, variation og detaljer i miljøerne er så gode, at de måske går stort set ubemærket hen. Det vil sige: overgange, reaktivitet og brugerdefineret belysning for hvert sted er så helt i tråd med, hvordan spillere naturligt vil navigere rundt i verden, Horizon 3 ser ud til at følge ordrer nøjagtigt som forventet. Der kan være sømme, men spillere bliver nødt til at søge for selv at få øje på dem.

De vil sandsynligvis allerede have deres hænder fulde nok, da Horizon 3 ikke bare sætter spillere i skoene til en konkurrencedygtig chauffør (valgt blandt en række mandlige og kvindelige avatarer i spillet), men den vigtige festivalplanlægger. Horizon Festival vil ikke invadere og befolke Oz uden din indsats, som er enkle nok til at holde næsten enhver spiller interesseret. Ved at erhverve fans kan du sprede dig til nye festivalsteder i spillets forskellige regioner og udvide til større spillesteder. Heldigvis vender fans sig til chauffører, der konkurrerer i løb, kører mindeværdigt, påtager sig mærkelige reklamestunts, krydser genstande fra deres Aussie bucket lists og har generelt så meget sjov som menneskeligt muligt.

Nu for dem, der foretrækker at køre i et løb frem for at planlægge en, er der Anna, din AI-pilot, der holder dig opdateret om nye missioner, skjulte biler eller spilsystemer - nu bruger du et af en række forudindspillede navne. Da nye ruter opdages under roaming af spillets verden, har spillerne mulighed for at oprette nye begivenheder. Vil det være en udstilling, et rivalløb mod en Drivatar-kollega eller et ben i et større mesterskab? Spillere træffer det valg for sig selv ved at vælge standardindstillingerne eller oprette deres egne (eller en foretaget af en anden driver tilgængelig til download).

Foretrækker du muskelbiler til din offroad-begivenhed? Færdig. Selvom en Lamborghini-eneste begivenhed gennem Outback-klitterne er noget, du kommer til at fortryde, er valget der. Og selvom Horizon 3 muligvis ikke har dybden eller præcisionsinputene fra Forza Motorsport 6, viste Horizon 2, at holdet tager følelsen af ​​at løbe alvorligt. Et power slide eller en smule overstyring føles måske ikke helt nøjagtige, men når din modstander er en jeep, der er ophængt fra en helikopteroverhead, er du sandsynligvis tilfreds.

Hvis ikke, så kan hundreder af biler og konstante præmier gøre forskellen i at holde spillerne motiverede. Tilføj i evnen til at skifte til en fire-spiller part af online venner, eller vend til Drone Mode og lad dit køretøj være bagud for at udforske eller følge verden og dem i den.

Endelig når vi frem til dilemmaet. Når de ternede flag flyver, og spillerne beslutter at slukke for sporet for en afslappende køretur, glider mil efter kilometer digital blacktop, regnskov, bølgende bakker eller ørkenmotorvej forbi lige så glat som det ville gøre bag rattet på en faktisk bil. Dagen bliver til nat lige så naturligt, og selv at følge en snoet strøm fra dens vandfaldskilde til en sø i horisonten føles lige så gyldig tidsanvendelse som noget andet.

Og det rammer dig før eller senere: Forza Horizon 3 er muligvis ikke hjemsted for den mest fejlfri simulering eller den mest intense, pulserende racingoplevelse, du nogensinde har spillet. Men det er næsten helt sikkert den mest komplette racingoplevelse, vi har. Vi vil spørge, hvad der er næste for genren, eller endda hvad der er næste fra serien, men det er klart, at Playground og Turn 10 snart kommer med et svar. Uanset hvad er vi for travle nu til at passe.

Forza Horizon 3 er tilgængelig til Xbox One og Windows PC.