Red Sparrow Early Reviews: En anspændt, men lav oplevelse

Læs Screen Rants Red Sparrow anmeldelse her

De første anmeldelser for Red Sparrow kommer efter tidlige screeninger for kritikere. 2018-thrilleren genforener The Hunger Games-instruktøren Francis Lawrence med den tidligere franchisestjerne, Jennifer Lawrence, i en R-klassificeret spionhistorie baseret på 2013 Red Sparrow-roman skrevet af den tidligere CIA-officer Jason Matthews. Selvom Lawrence's karriere spænder over en række film på tværs af flere genrer, er denne nye film en bestemt anden type film for skuespillerinden.

Red Sparrow fortæller historien om ballerina Dominika Egorova (Lawrence), der blev tvunget til at slutte sig til Sparrow School og arbejde for den russiske efterretningstjeneste som operatør - en spurv, der er en mester inden for forførelse og manipulation, for ikke at nævne forskellige former for kamp. På et eller andet tidspunkt i filmen bliver Egorova forelsket i CIA-operatøren Nathaniel Nash (Joel Edgerton). Hun overvejer derefter at tænde for sit land og blive en dobbeltagent for USA, men om hun gør det eller ej, handler det om kernen i filmen.

Embargo mod Red Sparrow er nu ophævet, og de første anmeldelser er oversvømmet online. Vi har samlet SPOILER-GRATIS uddrag (nedenfor) sammen med links tilbage til de originale anmeldelser for dem, der selv ønsker at læse de fulde anmeldelser.

The Wrap - Alonso Duralde

Jeg er ked af, "Red Sparrow," men du kan ikke bare smide en strålende frygtelig linje ud som "Du sendte mig til ludeskole!" - spyt vredt ud af Jennifer Lawrence, med en russisk accent, ikke mindre - og lev derefter ikke op til det niveau af vildhed i hele din løbetid. Hverken intelligent nok til at være involverende eller sjov nok til at være trashy, dette er en film, der kun ville fungere, hvis den var lidt dårligere eller meget bedre.

THR - John DeFore

Et sex-og-spycraft-garn bygget til den kolde krig 2.0 - på trods af at det næsten ikke er nogen bevidsthed om nuværende teknologi, uden tvivl denne kolde krigs definerende ingrediens - synes Francis Lawrence's Red Sparrow undertiden at målrette mod den slags Jennifer Lawrence-fan, der føler den nylige mor! passede ikke nok på stjernens letklædte kurver. Hvad ville en spionfilm være uden det mandlige blik? Nå, det ville være noget som John Le Carre - som denne film trods sit fokus på den strategiske erhvervelse af udenlandske aktiver bestemt ikke er. Sparrow synes at tiltrække et ret stort publikum, men efterlader få filmgæster fuldt tilfredse med en undertiden urolig balance mellem tillid-ingen-spionage og sensationalisme.

IndieWire - Eric Kohn

Med så mange faste ingredienser er det uheldigt, at "Red Sparrow" ikke ved, hvornår man skal stoppe, og falder ned i kedelige torturscener og et undervældende afsluttende opgør i sin afsluttende akt. Nogensinde her resonerer filmen dog med en præcis aktualitet for et publikum, der spoler fra den udgravede skygge af den sovjetiske trussel. Det er en næsten subversiv manøvre at kaste verdens største stjerne som en tilsyneladende skurk, hvis komplicerede forhold til hendes job er desto mere chiller, fordi det ender i en tilstand af fuldstændig tvetydighed - uden nogen klar ende i syne.

Variety - Owen Gleiberman

Den grundlæggende opsætning er enkel (vil Dominika snuse muldvarpen ud?), Men "Red Sparrow" har nok tangles og reverseringer til at være en fuldt tilfredsstillende aften. Det er mere snak end handling, og det er en god ting. … Edgerton gør Nash til en jordnær operatør, ædel i sine impulser, men langt fra en supermand. Og Lawrence's Dominika er gribende, fordi hun bliver ved med at improvisere. Hun er blevet uddannet til at overleve, og gør det, vrider sig ud fra alt fra ekstrem tortur til grove come-ons fra sin chef. Men kalder hun skuddene, eller kalder skuddene hende?

Slant - Ed Gonzalez

Filmskaberne holder muligvis Dominika langt fra publikum, men Jennifer Lawrence gør hø for at skulle spille en gående gåde. Den måde, hvorpå Dominika på én gang er fuldstændig gennemsigtig og på samme tid umulig at læse, er Red Sparrows mest spændende gennemgående linje, ikke mindst for den måde, Lawrence får dig til at forstå den dunkle mentale gymnastik, som hendes karakter skal gøre for at alt, hvad hun siger, er på én gang sandhed og forvirring. Skuespilleren opererer konstant i et mindre sløvende register end filmen, som kun virkelig er bekymret for Dominikas troskab, og hvordan mekanikken i det vridne plot holder den spænding gennemsyrende. Lawrence betragter os provokerende som hendes eneste allierede,tippe os på den fineste måde til den virkelighed, at Dominikas eneste troskab er til den hævne krops stumpe kraft.

The Guardian - Benjamin Lee

Hvad vil publikum gøre med Red Sparrow? Det er en hård salg: en dyster to timers russisk thriller med grafisk voldtægt og tortur. Det er også overraskende lavt på handling og vælger snakkethed frem for mere publikum-tiltalende kaos. Det fungerer ikke helt, men der er noget ved dets fulde gasnæthed, der dvæler, og det er forfriskende at se noget, der findes i studiosystemet, der har så mange uhyggelige perverse elementer. Det er bare ikke så forførende, som det tror, ​​det er.

Kritikere synes at være i to sind på Red Sparrow. På den ene side bifalder de filmen for dens spændte sekvenser samt behandler publikum med respekt i stedet for at give dem al information. På den anden side ser det imidlertid ud til, at filmen stadig er lavt med hensyn til historiefortælling og udbytte for alle dens plusser. Seere, der går ind i teatret og forventer at se en ny Atomic Blonde, vil blive skuffede, men de, der forventer en knivspids af det med en historie, der ligner Tinker Tailor Soldier Spy, er måske mere tilbøjelige til at nyde filmen som helhed. Det er hverken dårligt eller godt, men det afskrækker en stor del af det filmbesøgende publikum, der forventede noget andet fra den R-klassificerede tilpasning.

Hvad der er interessant er, at ikke mange kritikere tegner sammenligninger mellem Red Sparrow og Marvels Black Widow. For nylig kom Red Sparrow under skud, da Marvel-fans bemærkede visse ligheder mellem filmens titulære karakter og den tidligere SHIELD-agent, især at Lawrence's Egorova og Scarlett Johannssons Black Widow begge er russiske spioner, der gennemgår hjernevask - men det er omfanget af deres forbindelser. Samlet set ser det ud til, at Red Sparrow er i stand til at skelne sig fra mængden og give publikum en intelligent historie, måske måske en, der er let på handlingen.