Luke Cage Premiere Tidlige anmeldelser: Et andet hit for Marvel & Netflix

Selvom Marvel hovedsageligt er blevet kendt for sin milliard film filmiske indsats, har studiets nylige udsendelse til tv via Netflix efterladt fans bedøvede - på en god måde. Sidste år debuterede streamingkonglomeratet Daredevil og Jessica Jones til stor fanfare, inklusive flere Emmy-nomineringer til begge og en Peabody-pris til Jessica Jones. Showene, der ligger i moderne Hell's Kitchen, har vist nogle bemærkelsesværdige crossover-øjeblikke, så alle fans af Marvel's Power Man-tegneserier var opmærksomme, da Jessica Jones introducerede karakteren Luke Cage. Endelig, tidligere på året, annoncerede Marvel, at en Luke Cage spinoff-serie ville debutere i efteråret.

Da vi sidst så Luke Cage i Jessica Jones, var han ved at komme sig efter en eksplosion ved hjælp af Claire Temple, en Daredevil-regulær. Den gryde bartender, spillet af Mike Colter, har skudsikker hud, superstyrke og en historie med Jessica Jones, skønt heltes soloserie følger ham, mens han prøver at inkognito i Harlem, måneder efter begivenhederne med Jessica Jones. Da Netflix frigav showets første officielle trailer i sidste måned - med spændende kampscener, et kig på heltens baghistorie og smukke skildringer af Harlem - blev fans endnu mere hypede over det forestående show. Ifølge tidlige anmeldelser, der er offentliggjort i dag, ser det ud til, at de har enhver ret til at være.

Selvom Luke Cage ikke rammer Netflix før senere i denne måned, har vi samlet uddrag fra tidlige anmeldelser af showet til din læseglæde. Bare rolig, disse uddrag og deres ledsagende anmeldelser er alle SPOILER GRATIS. Hvis du vil tjekke de fulde anmeldelser, har vi inkluderet links til hver sammen med nedenstående uddrag.

Den of Geek! - Mike Cecchini

Åh, og melodierne! De herlige melodier! Dette burde sandsynligvis ikke være en overraskelse i betragtning af at showrunner Cheo Hodari Coker skrev til Rolling Stone, Vibe, The Source og XXL, men musik spiller den mest aktive rolle i en superheltproduktion siden Guardians of the Galaxy. Showets blanding af rap, R & B-perler og dybe bluesskæringer er enorme (John Lee Hooker's I'm Bad Like Jesse James er stille brugt til ekstraordinær effekt i en scene). Lige imponerende er den originale score af Adrian Younge (Black Dynamite-lydsporet) og A Tribe Called Quest's Ali Shaheed Muhammad, som tilføjer en perfekt finer i 70'erne stil til sagen.

Tegneserier Beat - Kyle Pinion

Et af de bedste aspekter ved hvert af Marvel's Netflix-tilbud er rigdommen i deres skurke, da både Fisk og Kilgrave viste sig at være en truende og for det meste flerfasetterede kreationer, der sprænger deres store skærm-kolleger, med undtagelse af Loki. Men igen er både The Kingpin og The Purple Man godt udformede figurer, som har meget at trække på, uanset hvor usædvanlige både D'Onofrio og David Tennants præstationer var. Så når jeg siger, at Mahershala Alis Stokes let er deres lige, hvis ikke endnu mere rigdefinerede definition, er denne præstation både en ære for, hvad der er på manussiden, og bare hvilken slags meditativ vildhed Ali er i stand til at trylle bag dette tal, hvem er på samme tid skræmmende og utroligt sympatisk. Dette er en karakter, der er så rig, at selvom han er den klare modstander af seriens bearbejdninger,man kan ikke undgå at blive forbløffet over de moralske grå toner, som han er skåret i.

Heroic Hollywood - Andy Behbakht

Hvis jeg skulle beskrive Luke Cage med kun et ord: det ville være sjæl. Ikke kun karakteren af ​​Luke, men selve showet med alle dets karakterer, historien, det fortæller og mere. Der er en masse gode og sjove handlinger, for lad os indse det, når du har at gøre med en superhelt, der er uknuselig og supersterk, er du i en godbid. Seriens tone passer også ganske pænt ind i MCU, samtidig med at den kan stå på egen hånd, men igen matcher bestemt denne store verden, som Marvel Studios har bygget.

Collider - Allison Keene

Som vi så glimt af i Jessica Jones, (Mike Colter) giver Cage en følelse af tilbageholdenhed blandet med retfærdig træk, der rammer alle de rigtige toner for en helt, der kun bruger sin styrke som en sidste udvej, og han gør det i lave toner og med en afslappet tillid. Selvom Cage ikke altid er selvsikker, er han ekstremt princippet med en magnetisk karisma, hvilket gør ham til en slags Captain America for denne ragtag-gruppe af vigilanter. Selvom han måske kæmper for at definere sin heroisme og hvad det betyder for sig selv og Harlem, er der ingen komplikationer for seerne. Han er den helt, vi har ventet på.

Ifølge kritikere er dette show banebrydende på alle måder, fra dets meget tiltrængte repræsentationer af race til dets ærbødige lydanvendelse. Hver anmeldelse roser showets evne til at afbalancere vold med levity og bemærker, at showet er betydeligt mindre klynget end dets kolleger på en god måde. Introduktion af Harlem som en ny indstilling tilføjer et meget tiltrængt frisk miljø til MCU-tv-kanonen, og det er tilsyneladende blevet gjort upåklageligt. Harlem er ikonisk i sig selv, men alligevel introducerer Cages historie i det øvre Manhattan-kvarter forstærker hans historie snarere end at overskygge den.

Både kritikere og seere har bemærket betydningen af ​​en helt som Luke Cage i dag, når politiets skydeoptagelser er en konstant funktion i nyheden. Som en skudsikker sort mand repræsenterer Cage noget større end blot en helt, men alligevel tillader serien ham at være en kompliceret, mangefacetteret person. Fans kan også forvente flere optrædener fra det meget elskede Claire Temple (Rosario Dawson), samt spændende skurke og en kærlighedsinteresse, der er mere end bare en kærlighedsinteresse. På alle fronter ser det ud til, at Luke Cage vil sætte en ny standard for superheltfortælling - men selvfølgelig må vi stadig vente og se, hvad andre fans synes.

Daredevil sæson 1 & 2 og Jessica Jones sæson 1 er nu tilgængelige på Netflix. Luke Cage sæson 1 ankommer 30. september 2016. Forsvarerne og Iron Fist ankommer i 2017. Udgivelsesdatoer for Jessica Jones sæson 2, The Punisher og Daredevil sæson 3 er endnu ikke blevet annonceret.