Iron Fist Tidlige anmeldelser: Marvel & Netflix 's første skuffelse

(UPDATE: Læs Screen Rants egen Iron Fist Review.)

-

Marvels Iron Fist- tv-show er det sidste link til kæden, der fører til Marvel og Netflix's The Defenders TV-miniseries crossover-begivenhed senere i sommer - men det kan også være den svageste. I forkant af sin premiere er Iron Fist kritiseret for sin tilgang til at tilpasse, hvad mange mennesker betragter som (ud) dateret tegneseriekildemateriale. Showets tilsyneladende håndtering af både asiatisk og asiatisk-amerikansk kultur har på samme måde trukket beskyldninger, som dens hovedperson, alias. Danny Rand (Finn Jones), er en variation på den hvide frelser-arketype - noget som Jones og showrunner Scott Buck (naturligvis) har forsikret er ikke tilfældet.

Iron Fist sæson 1, i traditionen for Marvel / Netflix-serien før den, udforsker oprindelsen af ​​dens navnebror, da Danny Rand vender tilbage for at kræve sin families New York-baserede selskab efter at være antaget død i femten år, støder på nyt (og velkendt)) fjender undervejs. Iron Fist-tv-showet følger på hælene på to sæsoner af Daredevil, en serie, der er prisgivet for at banebrydende nytår i Marvel Cinematic Universe med sin grimme tone og kriminel drama på gadeniveau samt enkelt sæsoner af Jessica Jones og Luke Cage der blev hyllet for deres (respektive) tankevækkende håndtering af emner som seksuelt overgreb og afroamerikansk kultur. Det vil sige: kvalitetsbjælken, som Iron Fist skulle rydde, var ganske vist ret høj fra start.

Måske af relaterede grunde erklærer mange tv-kritikere allerede Iron Fist-sæson en for at være den første virkelige skuffelse for Marvel / Netflix-hjørnet af MCU, efter at have set de første seks episoder af sæsonen. Du kan læse fortællende, men SPOILER-GRATIS, uddrag fra den første bølge af anmeldelser for tv-showet nedenfor. (Klik på de tilsvarende links for hvert uddrag for at læse de fulde anmeldelser).

THR - Daniel Fienberg

Efter tre lige kreative suksesser, tre introduktioner over gennemsnittet af karakteren, var partnerskabet mellem Marvel og Netflix på grund af en fyr. Dette er ikke at sige, at Daredevil, Jessica Jones og Luke Cage har været shows uden mangler … Hvert show har dog haft dyder af tone og forhåbning, der fik det til at føle sig som en kompliceret superhelt-tv-kode var blevet brudt. (Iron Fist) føles som et skridt baglæns på alle niveauer, en stor skuffelse, der allerede lider af historiefortællinger gennem de første seks episoder, der stilles til rådighed for kritikere og sandsynligvis ville være barmhjertigt springes over i sin helhed, hvis det ikke var broen i det lange afventede Defenders crossover-serie.

Variety - Maureen Ryan

En hel del dramaer i streamingarenaen har tempoproblemer, og endda Netflix's bedre Marvel-programmer har vist en tilhørighed til foragtede, tidsdrabende underplaner. Men "Iron Fist" er det mest frustrerende og vildt kedelige eksempel på Netflix Drift på nogen tid. Ikke et element i dette plodding stykke fungerer. Handlingsscener mangler gnist, snap og originalitet. Ingen af ​​de flade tegn ved numrene gør noget varigt indtryk. Og efterhånden som historien går, er fortællingen om Danny Rand (Finn Jones), mindst som gengivet af dette kreative team, omtrent lige så spændende som en skive Velveeta-ost, der er ude i solen for længe.

Den of Geek - Mike Cecchini

Men der mangler noget fra Iron Fist. Visuelt er det lidt intetsigende for mange af disse tidlige episoder, ofte mangler den filmatiske pop, der gjorde Daredevil eller Luke Cage sådan visuelle standouts. Mens hver Marvel Netflix-serie har tempoproblemer, og mange har lyst til at sprede historien 8-10 episoder over 13 kapitler, tager det normalt et par ruter, før du føler showet begynder at dreje hjulene. Men Iron Fist er en særlig langsom starter, og det tager næsten tre, før du får en fornemmelse af, hvorfor nogen opfører sig som de gør.

IGN - Jim Vejvoda

(Dets) højhusfremgangsmåde adskiller Iron Fist fra den anden, grittier og mere urban Marvel-Netflix-serie, (men) den giver også showet et sterilt udseende. Igen er det alt sammen meget prime tidssæbeopera. Den sidstnævnte af disse første seks episoder bringer i sidste ende mere tegneserie-y og sjove elementer, men Iron Fist er hidtil den svageste i Marvel-Netflix-serien.

Polygon - Susana Polo

Efter Jessica Jones (en åbenbaring), Luke Cage (defekt, men stadig strålende) og Daredevil (overgået af konkurrencen, men stadig meget solid), forventede jeg fuldt ud, at Iron Fist ville være en anstændig tilpasning i sidste ende hobbled af en manglende vilje til at forvildes for langt fra dens dateret kildemateriale … Og lad mig være klar: Iron Fist's problemer med dens skildring af asiatiske kulturer og asiatiske-amerikanere er indlejret i alle episoder. Det er bare det, at dets problemer med at levere eksposition, udforme ensartede karakterer og endda grundlæggende dialogskrivning kører lige ved siden af.

The Verge - Kwame Opam

Den triste sandhed er imidlertid, at Iron Fist er den svageste i Marvels Netflix-serie til dato. For så vidt angår mangfoldighed, repræsentation og bevilling mislykkes serien på flere måder. Men i løbet af de første seks episoder lykkes det også at komme til kort på basale niveauer som historiefortælling. Dens kreative dovne slår hele showet sammen. Marvels nye serie er en skuffende casestudie i studier, der har brug for at prøve hårdere for at fortælle vanskelige historier godt.

De fleste af disse Iron Fist-anmeldelser berører den mangeårige kritik af showets håndtering af asiatisk og / eller asiatisk-amerikansk kultur, hvilket indikerer, at tv-showet ikke er noget som et step-back, især efter Jessica Jones og Luke Cage. Ud over det lyder det dog som om Iron Fist kæmper fra et grundlæggende historiefortællingsperspektiv og ikke klarer at udvikle det større MCU-"brand" på den måde, som dens forgængere på Netflix gjorde. Hvorvidt Iron Fist-sæsonen man drager den samme kritik af at være for lang, som har ramt andre Marvel / Netflix-serier til dato, er endnu ikke se, men det lyder som om showet går i gang med en langsommere end ønskelig (som hvad angår de fleste kritikere, alligevel).

Der er nogle tilbagevendende positive bemærkninger i disse Iron Fist-anmeldelser, ikke mindst med hensyn til Jessica Henwicks tur som Colleen-fløj - selvom de fleste tv-kritikere ser ud til at være enige om, at Colleen ville have været et bedre valg at tjene som hovedperson for jernet Fist TV-serien, at sølvforet kommer ud for at være mere et baghåndskomment. Udsigterne mod MCU's Danny Rand kunne helt sikkert vende sig, enten når både fans og kritikere har set Iron First sæson en i sin helhed og / eller når Danny tiltræder The Defenders i sommer. På nuværende tidspunkt synes "Den endelige forsvarer" også at være den mindst imponerende.