"Guardians of the Galaxy" Tidlige anmeldelser og nyt klip

Hvis svømningen af ​​overvældende positive tidlige anmeldelser er nogen indikation, er svaret på dette spørgsmål bestemt et "ja". Guardians of the Galaxy er nu kun en uge væk fra frigivelsen, og på trods af at det har et relativt uklart team af helte, som den gennemsnitlige filmspiller (og sandsynligvis en hel del tegneseriefans) var måske ikke klar over, før de første trailere blev frigivet, det har potentialet til at blive en af ​​Marvels største hits.

Inden Galaxy Guardians faktisk kan beskytte galaksen, skal de bryde ud af fængslet, hvilket betyder, at de har brug for at komme med en plan (ideelt set mere end 12% af en plan). Rocket Raccoon gør netop det i et nyt klip fra Guardians of the Galaxy, der viser noget af den humor, der er blevet så rost i de tidlige anmeldelser. Tjek klippet ovenfor, og læs videre for at finde ud af, hvad kritikerne syntes om James Gunns rumeventyr.

Variety - Scott Foundas:

"Et usædvanligt uhyggeligt og legende Marvel Studios-køretøj, instruktør James Gunns formodede franchise-starter er overlang, overfyldt og undertiden for ivrig efter at behage, men den frække komiske tone holder tingene levende … Eventyrene her omfatter et ret standard sæt lørdag- serielle cliffhangers og hårbredde undslipper, og Gunn sætter dem på tværs med en B-film savoir faire, der forhindrer 'Guardians' i at blive for højt på grisen eller for fast i sin egen myteskabelse."

The Wrap - James Rocchi:

"Filmen … skylder lige så meget det rumfarende sjov med Joss Whedons 'Firefly' og 'Serenity' med sin blå krave tilgang til at rejse kosmos på jagt efter fortjeneste, end det gør med de andre Marvel-film, og det er en god ting: I modsætning til de stive kæber i de andre Marvel-film føles dette lidt løsere og lettere."

Total film - Matt Risley

"En underlig, vidunderlig og vildt overraskende sci-fi, der, hvis ikke årets bedste blockbuster, i det mindste kunne ende med at blive 2014's mest sjove … Så gældsat" Serenity ", som det er" Star Wars "og" Avengers Assemble, " GOTG genstarter rumoperaen på den mest overraskende, underholdende og følelsesmæssigt tilfredsstillende måde. Det er dit træk, 'Episode VII.'"

Kommer snart - Edward Douglas

"Muligvis en af ​​de sjoveste (og mærkeligste) Marvel-film endnu, James Gunn og hans rollebesætning leverer en uendeligt underholdende rumopera, der virkelig er noget helt specielt. JJ Abrams '' Star Wars '-film har nu endnu mere at leve op til."

Playlisten - Oliver Lyttelton

"Filmen føles endnu mere end forårets 'Captain America: The Winter Soldier', en afvigelse fra Marvel-formlen, en strålende, trodsig underlig film, der alligevel viser sig at være en enorm crowd-pleaser. De endelige kreditter lover, at" Guardians Of the Galaxy vender tilbage, "og for en gangs skyld ser du aktivt frem til det."

Digital Spy - Simon Reynolds

"Dette er ikke den superheltfilm, du havde forventet; mørk og brodende indre angst bliver handlet ind til et blødt kosmisk eventyr og knitrende komediespil. Marvel Studios har aldrig været en til at omfavne det idiosynkratiske eller excentriske, men instruktør James Gunn bringer et nyt punkt med henblik på en genre, der hurtigt bliver ved at synke med forudsigelighed."

The Guardian - Steve Rose

"Pratt bærer showet vidunderligt, skal det siges. Gym-tonet og skrubbet op, han er kommet langt fra sin svage pære skoskinnedreng i 'Parks and Recreation', men han bevarer den hvalpede everydude charme. En actionhelt med udtryksfuld komisk timing kunne han blive Harrison Ford i vores tidsalder."

Skærm dagligt - Mark Adams

"Et fabelagtigt frihjulet rumeventyr fyldt med action, humor og spektakulære specialeffekter … Den lille og store parring af Rocket Raccoon og Groot kunne meget vel være filmens hemmelige våben. Rocket med sin feisty sarkasme og meget store pistol er en ægte kulthelt, mens den tunge træskabning Groot er sød men dødbringende og ofte tilbyder filmens sjoveste øjeblikke."

IndieWire - Eric Kohn

"Når værgerne deltager i kamp i stor skala, især under den eksplosive (og eksplosivt kedelige) kæmpe rumskibsspil i den sidste halve time, sakser hele virksomheden og genvinder kun noget, når skænderiet vender tilbage … Det er bare dumt nok for at behage tilføjede seere, men finder inspiration i en sarkastisk holdning, der overskrider dens fabriksbestemte konventioner."

Guardians of the Galaxy har i øjeblikket en 100% rating på Rotten Tomatoes og en 74% rating på Metacritic, og endda anmeldere, der havde greb om filmen, var enige i konsensus om, at det er meget sjovt. Især det, der skiller sig ud, er kommentarerne om, at det ikke føles som en Marvel-film, hvilket er interessant i lyset af fanspekulationer om, at Edgar Wright forlod Ant-Man på grund af hans vision om, at filmen var for langt uden for Marvels ordinerede stil.

En af de største udfordringer, Guardians of the Galaxy står overfor, var at tage en gruppe karakterer, der overvejende er meget underlige, og at gøre dem tilgængelige for et bredere publikum, der ikke er fortrolig med tegneserierne og måske er blevet afskrækket af en film med lige øjne en talende vaskebjørn og et levende træ, der kun kan sige, "Jeg er Groot." At give filmen en tung dosis komedie blandet med sin sci-fi-handling og underlighed lyder bestemt som om det fungerede godt.

Det faktum, at de sidste kreditter lover Guardians of the Galaxy vender tilbage, indikerer, at Marvel er ret sikker på potentialet for Guardians of the Galaxy 2, hvilket Gunn allerede har bekræftet, at han vil lede - hvis og når det sker.

Kløe at vide mere om Guardians of the Galaxy? Tjek Screen Rants interviews med stjernen Chris Pratt og instruktøren James Gunn, og hold dig opdateret med siden i løbet af de næste par dage, da flere Marvel-nyheder kommer fra SDCC 2014.

Guardians of the Galaxy ankommer til teatrene den 1. august 2014.