Dexter: Season 4 Finale Review & Discussion

(Opdatering: Sørg for at tjekke vores Dexter Season 5 Premiere Review!)

Da de fjerde sæson af Dexter nærmer sig slutningen, går fans ind i finalen og ved to ting; (A) Der sker noget skørt, og (B) Vi har ingen idé om, hvad den skøre ting er. Jeg har en fornemmelse af, at hverken vores forhåndsvisning af finalen eller vores spoilerindlæg vil forberede fans på, hvad der kommer.

Visst, ved du alle sandsynligvis det twist, der involverer Deb og hendes åbenbaring om hendes adopterede brors forbindelse til ikke kun Harrys fortid, men også hendes egen. Stadig det faktum, at vi ved, at det at gå ind i finalen på 52 minutter får mig til at tro, at Debs åbenbaring kun er toppen af ​​isbjerget - eller i dette tilfælde ispluk.

Vi har Dexter vendt mod Trinity, Deb sniker sig omkring Harrys fortid, Quinn beskæftiger sig med selvmordet på sin kæreste (som måske stadig er i live) og Trinitys datter, Christine. Der er også Trinitys familie, Rita og børnene, Masuka, og glem ikke Batista og Laguertas bryllup fra sidste uges episode.

ANMELDELSE (STORE SPOILERE UNDER !!!)

-

Hvis der er en ting, jeg har lært fra sæsonfinalen i Dexter, er det ikke at forvente noget. Jeg skulle have vidst, at et show, der har været i stand til løbende at genopfinde sig selv, ikke ville efterlade noget på bordet, og det er præcis, hvad der sker med denne sæsonfinal.

Der skete så meget inden for de første 20 minutter, at mit sind ikke var i stand til at absorbere det hele. Jeg måtte bogstaveligt talt se episoden to gange, da jeg kørte på en sådan bølge af intensitet, der varede indtil de sidste fem minutter af showet. Da jeg endelig blev rolig, varede den følelse ikke længe, ​​da de store årstider, uden at jeg vidste det, endnu ikke var sket

men det kommer vi senere.

Der er ingen måde andet show end Dexter kunne have trukket hele den "dårlige dag" -kæde af begivenheder af og gjort det troværdigt. Dexter Morgan er altid så i kontrol med sine følelser med sin metodiske måde at leve på - hvilket er fantastisk til at opbygge spænding - men i dette tilfælde var det en behagelig overraskelse at se hans karakter hurtigt skulle håndtere ting, der bare ikke gik hans vej.

Jeg vil ikke lyve, dette var en næsten perfekt episode. Jeg er ikke i tvivl om, at vi vil se mange Emmy-priser på grund af denne sæson og især denne episode. Der var stadig nogle ting, som jeg gerne ville nit-pick: Jeg følte ikke rigtig, at Debs hele afslørede for Dexter. Jeg er ikke sikker på, om hun ville fortælle ham, fordi hun var en venlig søster, eller fordi hun var vred, men noget ved det føltes lidt "forkert sted, forkert tidspunkt."

Der er også hele "vi tager sagen fra dig" med FBI, der går ind. Sikker på, det er sandsynligvis realistisk på et eller andet niveau, men det føltes mere som en nem måde at binde løse ender på og frigøre holdet til hvad som helst eller hvem der er den ”store dårlige” næste sæson. Hvad skete der også med hele Batista og Laguerta historie? Der blev hurtigt omtalt deres ægteskab, men det er det.

Lad os gå videre til Trinity. I hele sæsonen har han været et ekstremt truende individ. På niveau med enhver dårlig fyr, du kunne tænke på, og selvom jeg så nød Dexter at afsløre sig selv som den, der havde taget sin oliehætte, følte jeg, at den egentlige drab var lidt underlig og uopfyldende. Jeg er ikke sikker på, hvad det var, måske var det skødet mellem de to eller Trinity's underlige manerer om, at toget ville være på, men noget spillede bare ikke rigtigt for mig. Desuden var Dexter brug af klohammeren som et mordvåben bogstaveligt talt skræmmende. I det øjeblik han vendte hammeren rundt og svingede, fik jeg mig til at spekulere på, om jeg havde ”krydset”.

Nu er det tid til at tale om de sidste 3 minutter af showet. Jeg tror "wow" ville være mit svar. Jeg ved, det var det, jeg ville have sagt, hvis min kæbe ikke var åben så bredt. Jeg ved, at fans har været imod Rita i et stykke tid og har ønsket hende dræbt, men jeg tror, ​​Rita tilføjer den menneskelighed, som Dexter ikke kun har brug for som en person, men som et show. Uden hende ville han bare gå sammen med sine vanvittige regler og tale med sin døde far i bagsædet (ganske snakkesalig, han var denne episode). Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal tænke. Åh, det var et twist - en stor - og jeg tager al skylden for at skrue spoileren op og fejlagtigt fortolke, hvad den udøvende producent, Clive Phillips, havde sagt, jeg ved bare ikke, hvordan jeg har det - først Jeg kan se, hvad de gør med det næste sæson.

Stadig igennem hele episoden var jeg så begejstret og stresset, at du ville have troet, det var mit liv eller i det mindste det virkelige liv, ikke bare et manuskriptdrama. Skønt jeg vil sige, at disse ord også kunne bruges til at beskrive Dexter

"Ikke kun et manuskriptdrama." Med en sæson på 12 episoder skal Dexter konsekvent levere en så stærk historie, at seerne ikke vil afvige i de lange pauser mellem sæsoner.

og levere, det har det.

Nok af mig, hvad syntes du om episoden? Nyd "twist" i slutningen? Hader mig for at have ødelagt en af ​​spoilerne? Da Showtime allerede har bestilt en femte sæson, hvad ser du i vente på Dexter ? Hvad kunne de gøre for at toppe dette?

UPDATE: Har du stadig spørgsmål om twist-slutningen? Nu er der svar (inklusive bekræftelse af et fejltrin fra showrunners): Gå HER.

Opdater kilde: Underholdning ugentligt