Kort kampanmeldelse: Pants Labyrinth
Kort kampanmeldelse: Pants Labyrinth

Brief Battles bringer sofa co-op-partyspil tilbage til konsoller, men det giver ikke meget for dem uden venner, der vil lege i deres bukser.

Korte slag fra udvikleren Juicy Cupcake er et festspil til pc, PlayStation 4 og Xbox One, der fokuserer på slag og platformspilning, med spillere, der bruger superdrevet undertøj for at besejre deres fjender eller for at hjælpe dem med at samle nok ting til at hævde sejr.

Det overordnede tema for Brief Battles er baseret på platformstråling, hvor hver spiller er i stand til at styrke deres karakter ved at gribe magisk undertøj, der giver dem specielle angreb, såsom at kunne skyde ildbolte eller omdanne deres karakter til en stålkugle, der kan styrter ned i fjender. Platformaspektet ved korte slag er bundet til nogle ukonventionelle egenskaber og kontroller, som skal mestres for at få succes.

Brief Battles er fokuseret på at tilbyde sovespil til op til fire spillere, og det har fire multiplayer-tilstande ved lanceringen - Classic Battle (dræb dine modstandere for at vinde point), Knockout (være den sidste spiller, der står for at vinde), Hold Guld (find et par gyldne underbukser, der vises i niveauet, første spiller, der holder dem i tyve kumulative sekunder vinder), og Underpants Collector (tag så mange bukser som muligt inden for fristen).

Det er i disse tilstande, at Brief Battles er bedst, da det tilbyder hektisk sjov for vennegrupper. Tilsætningen af ​​tilfældige supermagter holder tingene interessante, når spillerne forsøger at dræbe deres venner, mens de også prøver at overleve mod det barske miljø, der er til stede i de fleste stadier. Stadierne spiller en enorm rolle i korte kampe (i modsætning til mange lignende spil), og placering af grove og spytte syre kan gøre en kamp mod andre spillere til pitchede kampe for overlevelse mod selve arenaen.

Der er singleplayer-tilstande i korte kampe for dem, der ikke kan mønstre en gruppe venner til at lege i deres bukser. Enkeltspillertilstande inkluderer Underpants Collector (tag alle bukserne på scenen inden for tidsgrænsen, mens du undgår farer), Tighty Whitey Targets (bryde alle de mål, der er spredt rundt på scenen inden for tidsgrænsen), Butt-em-up slag (en horde-tilstand mod bølger af fjender), og Endless Butt-em-up (en endeløs horde mere). De to Butt-em-up-tilstande kan nydes med en anden afspiller. Desværre kan single-player-tilbudene afsluttes inden for få timer, og de findes for det meste for at tilbyde indhold i spillet i de tidspunkter, hvor korte kampe ikke kan spilles med andre mennesker.

Kontrolplanen for Brief Battles vil være velkendt for alle, der har spillet en moderne Super Mario Bros.-titel, og alt fra dobbelt jumping og super jumping til at have evnen til at gå hurtigt ned på jorden (hvilket efterlader dig ikke i stand til at handle et øjeblik) er inkluderet. Den største forskel med Brief Battles-figurerne er, at de kan holde sig til væggene og loftet, hvilket tager nogle vænder sig til dem, der er vant til moderne platformspil. Når de Spider-Man-lignende kvaliteter i casting af Brief Battles bliver komfortable, vil spillerne hurtigt se, hvor nyttig klæbrigheden faktisk er, især med hensyn til at skjule sig fra modstandere, da spilleren kan opretholde en fast position på en væg og beskytte sig mod fjenden angriber.

Æstetikken og lydsporet i Brief Battles er enkel, med undtagelse af, at figurerne er søde klatter, der springer rundt i miljøerne. Den enkle tilgang fungerer i et hurtigt festspil, da spilleren ikke ønsker at blive distraheret, når han står mod modstandere. Super Smash Bros. Ultimate har bevist, hvor distraherende det kan være, når der vises for mange visuelle effekter på skærmen (som det er tilfældet med dens forbandede røg, der skjuler marken) og Brief Battles undgår disse problemer ved at holde tingene grundlæggende.

Den største fejl med korte kampe er manglen på en online mulighed, da det kun er muligt at spille lokalt med venner. Det er beundringsværdigt af Juicy Cupcake at fokusere på den lokale multiplayer-oplevelse i denne tidsalder, hvor det så ofte ignoreres af alle undtagen Nintendo, men evnen til at lege med venner eller fremmede over internettet ville have været yderst gavnlig for korte kampe og ville have gjort det langt lettere at anbefale.

Brief Battles tilbyder en bestemt form for oplevelse, og det gør sit job meget godt. Sofa-spiloplevelsen er faldet ude af fordel hos mange udviklere, der vælger at fokusere på online spil frem for alt andet, og Brief Battles hjælper med at udfylde dette hul på markedet. Det er bare en skam, at der ikke er en online komponent eller en kødere single-player kampagne, da de ville have givet Brief Battles meget mere spilbarhed uden for dens vigtigste niche. Som det står, sigter Brief Battles om at gøre en ting, men det gør det utroligt godt.

Brief Battles er tilgængelig til PC, PlayStation 4 og Xbox One den 7. maj 2019 med en Nintendo Switch-port, der kommer senere i 2019. En digital kode til PlayStation 4-versionen af ​​spillet blev leveret til Screen Rant med henblik på denne gennemgang.