"Wet Hot American Summer: First Day of Camp" Sæson 1 Finale Review

(Dette er en anmeldelse af Wet Hot American Summer: First Day of Camp sæson 1, afsnit 9. Der vil være SPOILERS.)

-

Wet Hot American Summer: First Day of Camp er prequel-serien til David Wain og Michael Showalter's komedie fra 2001 Wet Hot American Summer . Skønt den originale film blev dårligt modtaget af kritikere og en flopp i kassekontoret, fik den en voldsom kult efterfølgende. Som et resultat trådte Netflix ind i sidste år og begyndte at udvikle en prequel TV-serie med Wain og Showalter tilbage om bord.

Frem til showets premiere i slutningen af ​​juli afslørede Showalter, at de ville bringe den vigtigste rollebesætning tilbage fra Wet Hot American Summer til First Day of Camp og fortælle nye historier med fansens yndlingsfigurer. Selvom Camp Firewoods mest elskede rådgivere ville være tilbage til prequel-serien, introducerede First Day of Camp også flere originale karakterer, der blev spillet af forskellige gæstestjerner.

Premiere-episoden af Wet Hot American Summer: First Day of Camp indeholdt en tilbagevenden til form for mange af Camp Firewoods medarbejdere, da skuespillerne uden problemer gled tilbage i deres roller fra komedien i 2001. Imidlertid led 'Campers Arrive' stort set under opgaven med at introducere seerne til den (temmelig store) rollebesætning og oprette kun en brøkdel af sæsonens historiebuer.

Tilsvarende er finalen af First Day of Camp , 'Day is Done,' til opgave at indpakke alle karakterhistorier og konflikter, der blev etableret gennem de sidste syv episoder af seriens første sæson. Beth (Janeane Garofalo) skal redde lejren fra Xenstar og USAs regering, der planlægger at føre krig med Camp Firewood. Derudover står Andy (Paul Rudd) endelig over for Katie's (Marguerite Moreau) ex-kæreste Blake (Josh Charles) og hele Camp Tigerclaw.

Konflikten mellem Blake og Andy rammer et kogepunkt og får en lejrbrød slagsmål mellem brænde- og Tigerclaw-rådgivere, der bruger alt hvad der er på hånden - østersgaffler, badmintonracket, malebørster, nunchucks og andre typiske lejrforsyninger. Kampen læner sig mere mod det latterlige, med kun korte øjeblikke af faktisk vold (en østersgaffel kan gøre nogle rigtige, omend mindre, skader), hvilket giver et par grin.

Den tilbagevendende Camp Firewood-musiker Eric (Chris Pine) afslutter kampen med sin proto-punk power ballade "Higher and Higher". Camp Tigerclaw og Camp Firewood rådgivere går sammen og synger med til sangen, der minder om 80'erne magtballader og fyldt med sjove halvbagt billeder. Fans af Wet Hot American Summer kan muligvis genkende sangen som den, der blev spillet under Coop (Showalter) og Genes (Chris Meloni) dansemontage fra filmen: "Higher and Higher", som specielt blev skrevet som en hymne til flick af Craig Wedren og Theodore Shapiro.

Hvad angår Xenstar og USAs præsident Reagans (også spillet af Showalter) plot mod Camp Firewood, sender de The Falcon (Jon Hamm) for at fange Mitch som dåsen med blandet grøntsager (H. Jon Benjamin). Imidlertid skal Falcon først gennem Genet, og den efterfølgende kniv / køkkenapparater til alle køkkener er et højdepunkt i episoden. Ligesom Brænde vs. Tigerclaw-slagsmål tåer Gene og Falkens kamp grænsen mellem voldeligt og latterligt, men da Meloni og Hamm er det eneste fokus, har de flere muligheder for at spille med scenens komedie. Denne kamp er mere succesrig og sjovere som et resultat.

Resten af ​​finalehistorierne løses på en hurtig måde: Gen redder Mitch ved at skifte ham ud for en anden dåse grøntsager, det viser sig, at Falcon var en god fyr hele tiden, og Lindsay (Elizabeth Banks) forhindrer Reagan i at ødelægge lejren Brænde gennem pressens magt. Våd varm amerikansk sommer: Første lejrdag bryder sammen ved at skildre morgenen til den anden lejrdag. Coop opsummerer de fleste af begivenhederne på den første dag for sin camper Kevin (David Bloom) og Mitch officielt overlader jobbet som lejedirektør til Beth.

De sidste par scener i finalen sætter tilsyneladende op begivenhederne i Wet Hot American Summer , hvor alle brikkerne falder på plads. Der er etableret karakterer og forhold, som de først optrådte i filmen, hvor andre nye karakterer som Donna (Lake Bell) og Yaron (David Wain) forlader, da de ikke var inkluderet i filmen.

Mens nogle prequels kan lide af at tvinge historielinjer eller karakterbuer for at opretholde kontinuiteten i franchisen, lykkes First Day of Camp med at blande nye aspekter ind i dem, der er etableret af filmen. Naturligvis hjælpes showet med ikke at tage sig selv for alvorligt, hvilket tillader fans at overse First Day of Camps åbenlyse træk for at eliminere karakterer, der ikke optrådte i Wet Hot American Summer .

Selvom showet i vid udstrækning omslutter alle sine etablerede historiebuer, slutter First Day of Camp på en smule af en klippehanger ved at skildre en genopstået Eric, der løb hejse til New York City en uge efter begivenhederne på den første lejrdag. Mens Wain og Showalter har sagt, at de er åbne for en anden sæson af Wet Hot American Summer: First Camp of Day , synes denne cliffhanger at være den eneste indikation i historien mod denne mulighed. Desuden er de nødt til at ændre navnet på serien, hvis de fortsatte.

-

Wet Hot American Summer: First Day of Camp er i øjeblikket tilgængelig i sin helhed på Netflix.