State of Decay 2 Review Roundup: Et sjovt, men gentaget zombie-spil

Stateof Decay 2 er næsten her, og de første anmeldelser er nu online. Bortset fra Sea of ​​Thieves er den kommende State of Decay-efterfølger et af Microsofts eneste bekræftede eksklusive spil, der frigives i år, hvilket betyder, at der er meget at ride på dens succes. Tidlige anmeldelser er ude nu, og det ser ud til at det lever op til brummen … så længe spillere er okay med apokalypsen.

Det første State of Decay-spil, der blev udgivet i 2013, og det blev en fanfavorit på Xbox 360. Spillet modtog for det meste anerkendelse for sit overlevelsesaspekt. Spillerne var i stand til at vælge mellem en række hjemmebaser, der tog højde for forskellige aspekter af den menneskelige tilstand, fra at opbygge gruppens ammunitionsevner til at fokusere på bæredygtighed eller uddannelse gennem havearbejde eller hjemmebiblioteker. Karaktererne var lige så forskellige og byder på alle mennesker af forskellige køn og racer med forskellige niveauer af dygtighed i en bred vifte af emner, fra skarpe optagelser til tv-show trivia. Men spillere kunne kun faktisk styre et tegn ad gangen, og multiplayer var ikke tilgængelig i den originale iteration. Det er noget, Microsoft ønsker at ændre.

Relateret: State of Decay 2 Har en skjult OG Xbox og Halo Reference

De første anmeldelser Undead Labs 'State of Decay 2 har frigivet inden spillets lancering i næste uge, og det generelle synspunkt ser ud til at være generelt positivt med nogle spids kritik. Kritikere mærker konsekvent spillet som en sjov tur, der forbedrer den første. Nogle anmeldelser har endda indvarslet spillet som det mest spændende zombiespil på markedet i øjeblikket. Men mange har fundet, at zombiekampene er noget gentagne, og bugs og fejl synes at være et fald i efterfølgeren. Se på nedenstående anmeldelser.

Ægte præstationer: 4,5 / 5 -Mark Delaney

Historie, stemmearbejde og animationer er stadig tåbelige, men kast co-op multiplayer, bedre endgame-indhold og flere grunde til at afspille det igen, og State of Decay 2 er den type spil, som visse spillere bliver forelsket i. Der er altid noget at gøre, og i en klassisk sim-stil er det svært at vide, hvornår man skal stoppe. Det er den mest realistiske zombie-apokalypsesimulation i verden, og det er en smuk ting.

Mondo Xbox: 8.5 - Mirko Rossi / Thor

State of Decay 2 forbedres betydeligt i det første spil takket være bredere og mere varierede miljøer, fantastisk verdenssimulering og karakterprogressionssystemer, bedre grafik og brugergrænseflade og endelig en tilfredsstillende samarbejdstilstand. Det vil ikke tilfredsstille elskere af stærke, meningsfulde historier, men det er bestemt et af de bedste og mere vedvarende overlevelsesspil rundt, og et spil, som elskere af genren absolut burde have.

IGN: 7.5 / 10 - Dan Stapleton

State of Decay 2's zombieinficerede kort er gode steder at scavenge, kæmpe og overleve i. Combat er tilfredsstillende brutal, og de specielle zombier inspirerer til en reel frygt for permanent død, selvom Blood Plague viser sig at være mere af en sniffle. Men bugs er lige så vedholdende som zombierne, og efter et dusin timer har gentagelsen af ​​begge til sidst taget deres vejafgift, hvilket gør appellen om at spille igen føles mere begrænset, end jeg havde forventet for en sandkasse-RPG.

VideoGamer: 6/10 - Alice Bell

State of Decay 2 har nogle dejlige elementer, der får dig til at fortsætte med at spille, og endnu en anden, der får dig til at slukke for den igen, så du bliver fanget i en bange bange for ikke at vide, hvad du skal gøre med dig selv. Som en slags rastløs lig, der blandes frem og tilbage uden formål, måske

?

Pålidelige anmeldelser: 4.5 / 5 - Matt Kamen

En forbedring i forhold til originalen og med langt mere variation, men State of Decay 2 lider under gentagen kamp og dårlig spillerkommunikation hele vejen igennem. Fans af survival sims vil sandsynligvis sætte pris på større opmærksomhed på detaljer og øgede krav, når det kommer til at opretholde dine samfund, men for mere afslappede spillere vil det konstante behov for at finde snesevis af ting eller ressourcer bare for at holde alt tikkende bare irritere, jo længere du fortsætter.

GamesRadar: 3.5 / 5 - Alex Avard

State of Decay 2 når med sikkerhed seriens potentiale som den ultimative zombieoverlevelses-sim, selvom den rammer et par velkendte bump i vejen på vej derhen.

Så skal du købe State of Decay 2? Det virker helt op til spilleren. Anmeldelser er solide med hensyn til gameplay, og alle synes solgt på efterfølgeren at være en forbedring i forhold til den første. Og det er indlysende, at de fleste korrekturlæsere syntes, at spillet var en absolut eksplosion. Bugs og tekniske problemer kan dog være for frustrerende for nogle at håndtere. Plus, gentagelsesevne og co-op-tethering kan fjerne spillere, der ellers var begejstrede for et andet stort co-op-zombiespil.

Spillet er i øjeblikket en Microsoft-eksklusiv, selvom rumbling af titlen, der falder på Steam, har svævet rundt i et par uger. Dette kan være for at udvide spillets rækkevidde, men det kan skade Microsoft generelt, da virksomheden har et inderligt behov for rene konsoleksklusive titler. To opfølgninger er blevet frigivet siden det første spil, Breakdown and Lifeline. En tredje rate er ikke blevet annonceret, men hvis efterfølgeren har samme succesniveau som den første, ser det ud til, at State of Decay 3 ville være uundgåelig.

Mere: Status for henfald 2 Præstationer og pc-krav afsløret

State of Decay 2 frigives på Xbox One og PC den 22. maj.