Sinner sæson 2 anmeldelse: Carrie Coon hjælper med at hæve seriens spil

For USA var sæson 1 af The Sinner beviset for, at succes med Mr. Robot ikke var noget fluke, og det netværk, der tidligere var kendt for blå himmel-dramaer, kunne faktisk gentage den overbevisende blanding af mørkt nervøs historiefortælling og distinkte visuals på en måde, der tjente kabler større sondring og nogle Emmy noms. At serien er tilbage i en anden sæson, er ikke nogen overraskelse, skønt den gør det uden sæson 1-stjerne og Emmy-nominerede Jessica Biel (skønt hun forbliver knyttet til projektet som udøvende producent). Men den måde, hvorpå The Sinner gør sin tilbagevenden, som en anden begrænset serie eller afdrag af en antologi, snarere end bare en anden sæson af en igangværende serie, er noget overraskende, især da den nye rate tilsyneladende har installeret Bill Pullmans Det. Harry Ambrose som førende.

Bortset fra Biel er elementerne, der gjorde sæson 1-arbejde stort set stadig til stede, fra skaberen Derek Simonds - som nu arbejder uden hjælp fra Petra Hammesfahrs roman - til instruktør Antonio Campos, der etablerede seriens klaustrofobe, udvaskede look. Føjet til blandingen er en ny ramme i upstate New York og en hovedplot, der drejer sig om en anden tilsyneladende åben og luk mordundersøgelse, men også en lokal kommune, der måske eller måske ikke er en farlig religiøs kult. Showet bifalder også en håndfuld helt nye figurer som Carrie Coon's mystiske og kølige Vera Walker, Natalie Paul ( The Deuce ), som for nylig blev forfremmet den lille bydetektiv Heather Novac, og Tracy Letts ( Lady Bird ) som Jack, Harrys barndomsven og Heather's far.

Mere: Casual Creator diskuterer serien Finale & de vilde fremtidige forudsigelser

Den måde hvorpå historien udspiller sig i de første tre timer vil være velkendt for dem, der så sæson 1, men det er også nervøst nok at reb i seere, som enten ikke var opmærksomme på serien eller kun kom til sæson 2 efter at have lært Coon havde sluttede sig til rollebesætningen. Uanset hvad vil seerne sandsynligvis finde masser af det, de leder efter.

Åbningsmomenterne for den nye sæson (eller rate, uanset hvad du vil kalde det) spiller med en velkendt formel, en, der gentager seriens primære funktion er at afsløre hvorfor en forfærdelig forbrydelse, i stedet for den sædvanlige hvem eller hvordan. Denne gang kaster The Sinner dog sin forbrydelse - et forvirrende dobbelt drab - på et gåtefuldt barn ved navn Julian, spillet af Elisha Henig, der ser på Mr. Robot vil genkende som Mohammed, drengen Elliot tilbragte en surrealistisk dag med i sæson 3. Julians forbrydelse er imidlertid ikke så grafisk eller traumatisk som det forfærdelige, tilsyneladende uopskærlige mord udført af Biel's karakter. Denne sondring hjælper med at etablere en anden tone for denne udflugt, en, der fungerer lige så godt med, hvordan showet søger at undersøge fortid og nutid, ofte ved at sætte de to på et kollisionskurs gennem showets redigering, som ofte skaber den fornemmelse af, at karakterer oplever begge i et enkelt øjeblik.

Selvom Julian præsenteres som gerningsmanden for den tilskyndende hændelse, er det Vera, der hurtigt bliver en af ​​fortællingens primære drivere, skønt hun svæver mest i margenerne i løbet af den første time. Oftest sætter det hende i strid med Harry, hvis prestigefyldte tv-idiosynkrasier er blevet nedskaleret nogle (i det mindste i de første par episoder). Dette giver mere plads til at udforske ikke kun Veras fortid og den religiøse kommune, hun er den tilsyneladende leder af (skønt hun bestrider eksistensen af ​​et hierarki), men også Heather, hvis egen tur ned i hukommelsesbanen introducerer Mindhunter 's Hannah Gross som Marin, hende tidligere kæreste, der formodentlig var tabt for kommunen for ikke så længe siden.

Pitting Coon mod Pullman giver The Sinner sæson 2 en overraskende anden energi end sæson 1 havde, ikke kun fordi omstændighederne i Harrys dynamik med Vera er så forskellige i hans undersøgelse af Biel's Cora Tannetti, men også fordi Coon som udøver er mere af en dramatisk tungvægt. Hun bruger det til sin fordel her ved at skjule Vera med en isartethed, der i de tidlige skridt gør hende til en uhyggelig og ubestridelig antagonist. At otherworldliness følger bærer gennem serien, så når den anden episode ender på en mærkelig note synderen synes klar til at udforske en række genrer i sin forfølgelse af netop denne sandhed.

Selvom det aldrig forvandler sig for langt fra at være en grusom politiprocedure, er den måde, hvorpå The Sinner lægger sine historiefortegn og tilslører andre, det til et engagerende ur. Den ekstra tilstedeværelse af Coon og hendes virkelige mand Letts ud over Henigs overraskende præstation gør sæson 2 til et andet nok dyr, som det er let at overse nogle af de velkendte fortællingsstier, som serien tager i sin skuespillere som en "begrænset serie ”eller” antologi. ” Slutresultatet er en nervøs opfølgning, der er en reel chance for at overgå originalen med hensyn til dramatisk indfangelse og niveauet for forestillinger, der vises.

Næste: Afslappet sæson 4 Premiere anmeldelse: Et tidshopp resulterer i et tilfredsstillende binge-watch