Sekiro: Shadows Die Twice Review Roundup - Vanskeligt og givende

Den længe ventede Sekiro: Shadows Die Twice skiver sig ud for at frigive i morgen, og indtil videre er mange kritikere blevet forelsket i FromSoftware's shinobi-smagede opfølgning på Bloodborne and the Souls-serien. Det hårde-som-negle-action / stealth-eventyr har i øjeblikket en samlet score på 90 procent på Metacritic. Flere anmeldelser er fortsat i gang (sandsynligvis på grund af koder, der går ud senere end normalt), men disse kritikere synes stort set at nyde deres oplevelse hidtil.

Spillerne fik deres første glimt af Sekiro via en teaser under 2017 Game Awards. FromSoftware afslørede titlen fuldt ud under E3 2018. I modsætning til de fantastiske indstillinger af Dark Souls og Bloodborne finder Sekiros historie sted i det 16. århundrede Sengoku-periode i det feudale Japan. Spillere kontrollerer Wolf, en shinobi, der har til opgave at beskytte en ung herre. En rivaliserende klan formår at kidnappe lederen, afbryde Wolfs arm og efterlade krigeren død. Efter at Wolf er kommet sig og har fået udskiftet sit tabte lem med en multifunktionel protesearm, tager han sig afsted for at redde sin herre og skære ned sine kommende dræbte.

Mens Soulsborne trofaste vil finde fortrolighed med Sekiro, udfører spillet masser af nye ideer, der vil kaste selv FromSoftware-veteraner til en løkke. Stealth og vertikalitet spiller en vigtig rolle, da spillerne kan bruge Wolfs arm til at kæmpe oven på hustage og baghold fjender ovenfra. Afskaffelsen af ​​en udholdenhedsbjælke tvinger flere voldsomme kampe. Ros er blevet hyldet over den tankevækkende og udfordrende proces med at bryde igennem en modstanders forsvar for at lande magtfulde Deathblows. En anden meget udråbt funktion er Sekiros unikke dødsmekaniker. Efter døden har spillerne valget om straks at genoplive sig selv med intakte ressourcer. Imidlertid har det dårlige virkninger på verden og fortællingen. Tjek, hvorfor kritikere hylder Sekiro som en brutal, men forfriskende omrystning af Souls-formlen nedenfor.

Spilinformator: 9/10 - Daniel Tack

Sekiros historie bevæger sig på mærkelige og overbevisende måder, der trodser den oprindelige overholdelse af fangsten i det feudale Japan og giver spilleren mulighed for at opdage flere slutninger og konfrontationer afhængigt af valg og hemmeligheder. Det er en udfordrende rejse gennem en underlig og vidunderlig verden, der tvinger dig til at lære og mestre dens straffende kamp for at få succes. Men den søde spænding ved sejr får dig til at skubbe frem på trods af utallige nedslående dødsfald. Sekiro er et af de sværeste spil, jeg nogensinde har spillet, men for dem, der søger eventyr, udforskning og en virkelig realiseret ninja-fantasi, er vandringen de høje krav værd.

Polygon: Review in Progress - Dave Tach, Jeffrey Parkin

Jeg er nødt til at lægge en masse arbejde og kræfter for at møde Sekiro på sine egne vilkår, men hvad der kan føles tungt i et mindre spil bliver givende i en skabt med denne meget omhu. Sekiro møder mig med lige så stor indsats og entusiasme som jeg har lagt i det. Det fortæller mig, at jeg er dygtig og dygtig, og at jeg kan finde ud af det. Og så giver det mig min røv igen.

IGN: 9,5 / 10 - Brandin Tyrrel

Inden for de første minutter af Sekiro: Shadows Die Twice mangler der ikke det faktum, at FromSoftware har bygget sit Shinobi-fokuserede eventyr fra DNA'et fra serien Souls and Bloodborne. Men denne nye muterede stamme er lige så meget sin egen stealth-action-oplevelse, en der er mere fokuseret, sammenhængende og på nogle måder tilgivende på trods af at den bevarer sine forgængeres varemærkevanskeligheder. Da jeg rullede kreditter efter 50 timers henrettelser under trykblod-gejser, fantastiske monsterkampe, split-second-sværdskab og spredte, hemmelige fyldte områder, er jeg tilbage med en dyb forståelse for denne fantastiske rejse og de færdigheder, det kræver mestre det.

VG 24/7 - Kirk McKeand,

Sekiro er et spil, som mange mennesker vil hoppe af. Det er en for "git gud" -mængden - for folk, der ønsker en følelse af præstation snarere end den falske præstation, du føler ved at finde nogle niveau 20-bukser i de fleste moderne triple-A-oplevelser. Det er FromSoftware, når det er mest selvsikker, når det er mest unapologetisk. Det er blodbåret, men hurtigere, med færre krykker, men på en eller anden måde mere retfærdigt. Det er også et af de bedste spil, der hidtil er udgivet, i hvad der allerede ligner et stærkt 2019.

Waypoint: Gennemgang i gang - Austin Walker

Ja, FromSoft kunne have sendt et andet spil, der passer bedre til en af ​​deres succesrige forme, en anden Souls, en anden Bloodborne. I stedet gentog de sig radikalt og kom væk med noget, der føles virkelig nyt at spille. Hvilket er passende: Som en af ​​deres egne hovedpersoner stod FromSoft over for et valg mellem at opretholde fortiden og lade sig ind i det ukendte, og de valgte sidstnævnte.

GameSpot: Gennemgang i gang - Tamoor Hussain

Den uklare måde Sekiro straffer dig for fejltrin og gentagelse af prøving og fejl er klart velegnet til folk med et bestemt temperament og med en meget specifik, let masochistisk smag i spil. Dette er de mennesker, der er villige til at udholde ødelæggende nederlag i timevis og se, hvordan deres fremskridt fortrydes igen og igen, bare så de kan få den berusende spænding ved at overvinde en tilsyneladende uoverstigelig udfordring, der venter i slutningen. I den henseende er Sekiro umiskendeligt et FromSoftware-spil - men et i modsætning til noget, vi hidtil har haft.

Sekiro: Shadows Die Twice ser ud til at være sandsynligt, at spillerne lobber deres controllere i raseri, da det er at få dem til at pumpe næve i opstemthed. Det beviser også, at FromSoftware har flere ideer i ærmet end den velbårne Souls-formel, der er blevet et basisdesign. Sekiro er tydeligvis ikke for svag af hjertet. Imidlertid vil de tålmodige og modige nok til at acceptere dens udfordring belønnes med enestående design, knivskarp kamp og utallige utallige dødsfald.

Mere: Sekiro: Shadows Die Twice Gameplay Trailer er fem minutter af storhed

Sekiro: Shadows Die Twice lanceres den 22. marts til PlayStation 4, Xbox One og pc