"Our Idiot Brother" anmeldelse
"Our Idiot Brother" anmeldelse

Screen Rant's Kofi Outlaw anmeldelser Our Idiot Brother

Vores Idiot-bror spiller Paul Rudd som Ned, den type anlig udbrændthed, der ville gøre den "gode gerning" ved at sælge en pose med gryde til en tilsyneladende deprimeret politimand og derved lande sig selv i fængsel. Ned er den type optimistiske idealist, der ikke kan hjælpe med at se det bedste hos mennesker - en vigtig kvalitet, når man beskæftiger sig med tre skøre søstre, hvoraf den ene er en nedknyttet boring (Emily Mortimer), en der er en karriere- besat halsbånd (Elizabeth Banks) og en anden, der er en egoistisk hedonistisk hipster (Zooey Deschanel).

Men som ol 'Ned måske kan sige - hvis du bare forbliver positiv og har tro på, at mennesker kan være deres bedste selv, vil de oftere end ikke stige op til lejligheden.

Vores Idiot Brother er en af ​​de sjældne film, der formår at slå et unikt charmerende akkord, som det er svært at ikke nyde. Historien om filmen (af førstegangs manuskriptforfattere David Shisgall og Evgenia Peretz) har en meget episodisk struktur - Ned hoppende fra søster til søster forårsager kaos i deres respektive urolige liv - men disse episoder er hver især fyldt med nogle meget underholdende øjeblikke takket være en stærk rollebesætning - og i sidste ende har shenanigans faktisk en dejlig vellykket dramatisk gevinst.

Bortset fra de førnævnte hovedspillere inkluderer ensemblebesætningen kendte (og sympatiske) komiske skuespillere som Adam Scott (Parks & Rekreation), Steve Coogan (Tropic Thunder), Rashida Jones (Park & ​​Rekreation), Kathryn Hahn (Hung), Shirley Knight (Paul Blart: Mall Cop), Janet Montgomery (Human Target) og TJ Miller (Hun er ude af min liga). På egen hånd har hvert rollebesætningsmedlem bevist deres komiske værdi - som et ensemble spiller de godt af hinanden og har stor sammenhæng, hvilket gør filmen til en virkelig fornøjelig rejse fra scene til scene, uanset hvilken kombination af karakterer der er på skærmen.

Imidlertid ville denne film slet ikke fungere, hvis ikke for Paul Rudds talent. Mens de tre skuespillerinder, der spiller Neds søstre, hver især er talentfulde (for ikke at nævne, smukke at se på), ville deres respektive karakterer være noget klichet (og noget ikke lignende), med undtagelse af tilstedeværelsen af ​​oddball Ned, en levende karakter, der giver filmen nødvendigt spin for at gøre det frisk og unik. Rudd får stor æren for at have brugt sit nu etablerede mærke "aw shucks" karisma for at afbalancere Ned som en idiot, som vi både kan grine og værdsætte for hans ægte natur. I andre hænder kunne karakteren let have været en note og afviselig, hvilket ville have helt afsløret denne historie. I stedet giver Rudd os den slags "Forrest Gump" -karakter, der stadig er lagdelt og interessant på trods af sine svage måder.Set mod en rollebesætning af kyniske / "realistiske" karakterer, bliver Ned et symbol på kærlighed og optimisme, der gør hans Jesus-stil frisure og skæg så meget mere passende.

Heldigvis giver (tidligere tv) instruktør Jesse Peretz sit rollebesætning for at lade deres kemi gnist, for sandheden fortælles, det er svært at finde ud af, hvilken slags film dette er. Det er ikke rigtig en indiefilm, ikke rigtig en mainstream-komedie eller drama - det er mere en finurlig, sjov, familiedrama, der er centreret omkring en karismatisk central karakter. Tag den beskrivelse til det, det er værd, men efter min mening tilbyder film, der er vanskelige at mærke, normalt noget unikt og i dette tilfælde underholdende.

Jeg vil anbefale Our Idiot Brother til enhver, der går i biografen uden større forventning end at få fortalt en god historie med nogle interessante karakterer. De, der håber på en mere konventionel komisk eller dramatisk oplevelse, er måske ikke helt tilfredse med den finurlige balance, som filmen slår mellem de to genrer. Hvem ved det igen? Måske vil ol 'Neds charme i sidste ende også vinde dem.

Hvis du stadig gør dig opmærksom på at se filmen, så tjek den røde bånd-trailer nedenfor:

Vores Idiot Brother spiller nu i teatre.