NieR: Automata Game of the YoRHa Edition Review: A Definitive Deal

Her er vi klar til at byde velkommen til NieR: Automata Game of the YoRHa Edition , den udvidede all-frills-version 2017-spillet, en moderat mærkelig og kritikerrost efterfølger til et spil spillet af et alarmerende par. Det originale NieR- spil virkede som et ret ligetil tredjepersons actioneventyr til at begynde med, men snart morfede og slørede ind i en hodgepodge, fortællingsfokuseret hybrid, der bøjede reglerne og forventningerne til genren, hvilket skabte en oplevelse, der var lige så ubalanceret som den var fængslende.

NieR: Automata kræver ikke rigtig kendskab til det originale spil uden for en kapacitet og appetit på det uventede. Brug af historiefortællingsteknikker, motiver og troper fra anime, eksperimentel sci-fi, avant garde-film og adskillige andre kilder. NieR: Automata front-indlæser nogle action-basics, før de langsomt rullerer sit åben verdens tæppe til at skære løs. Spillerne kontrollerer 2B, en Android-soldat i evig konflikt med AI-maskinerne på menneskers side. Hendes pludde ledsager 9S fungerer normalt som en kampklar kamerat, og de to udforsker den post-apokalyptiske (dog alligevel underligt rolige) planet, mens de udfører missioner for YoRHa, menneskehedens sidste forpost, der kredser om deres beskadigede planet.

Relateret:> observatør_anmeldelse: Cyberpunk Noir af højeste kvalitet

Se, fortællingen i NieR: Automata nægter simpelthen at blive indeholdt af blotte dødelige. Årsagen til, at det fungerer, er, at det i sin hensynsløse forsøg også søger at fortælle intime, dramatiske og sjove sider, justere lagene i dens strukturerede historiefortælling, før de smelter sammen hinanden. Mens adskillige detaljer forekommer som vilkårlig vrøvl og ikke-sekvens - hvorfor skulle en menneskelig oprør muntert selv anvende navnet "Jackass?" - spillere, der skraber omhyggeligt på den malede overflade længe nok, vil opdage utallige lækkerier. Nogle af dem kan være sød og bedårende eller endda sjove, som regel takket være den uophørlige vandring af de klodsede, underlige yndig maskiner. Og så, andre gange, begynder en usindethed som et møde, der afslører dusinvis af maskiner, der foregiver at have sex med hinanden i et forkert forsøg på at forstå processen med undfangelse og fødsel,eller selvdestrucerende og selvudflagrende efter anledning af en galning iver.

Der er nogle åbenlyse religiøse ikonografier og temaer dybt trådt ind i fortællingens korn, men hvor disse noter kunne vokse uhåndterlige eller anmassende, lykkes NieR: Automata at overgå dem med en næsten ondskabsfuld oprigtighed. Så selvom symbolikken forekommer fuldstændigt forsætlig, er figurerne ikke forenklede cifre, der fodrer med en meta-fortælling, og det muterende plot fungerer på flere niveauer, der er tilfredsstillende at løse og sortere igennem.

NieR: Automata Oververdenen er oprindeligt temmelig skræmmende, og selvom nogle hurtige rejseindstillinger til sidst opstår, er det et massivt, for det meste tomt rum, som kræver konstant back-tracking; dette er en af ​​flere måder, det er utroligt ligner det originale spil. Kampvokabularet er åbent for eksperimentering med et unikt chip-slotting-system, der kan give forøgelser og andre effekter, og at bruge lidt tid på at finde ud af det vil sandsynligvis resultere i en stærk OP-belastning, der vil føre spillere gennem de fleste situationer. Derudover er den igangværende handling ikke af højeste kaliber og begynder at vokse forældet i visse dele af spillet. På en eller anden måde er det både så komplekst og enkelt, som en spiller foretrækker, men der er i det mindste en betydelig opgraderingssti til at bruge valuta og ressourcer på,hvilket betyder, at valg af at bekæmpe de hundreder af gryende mobber ikke er helt intet.

Visuelt: NieR: Automata har et rent, lavt detaljeret look, som til tider får det til at virke som et opspændt spil fra den forrige konsolgeneration. Teksturer er forenklede, og visse miljøer (som den oprindelige fabrik, som du vil vende tilbage til utallige gange i hele) er brugbare, men også store og kedelige. Noget af dette kan være ved design, da dramatiske kameravinkler på bestemte punkter i historien kan gøre spilleren lille i kølvandet på en stor trussel, men det gør stadig ikke et stort første indtryk. Detaljer om karaktertøj er dog fremragende, og den overordnede designfølsomhed er meget stærk, med masser af smukke udsigter og forpligtelser at se, som alle er stærkt beskyttet i denne anmeldelse. Ja, det originale spil kom ud for et stykke tid siden, men nye spillere, der hidtil har undgået spoilere, skulle forblive i mørke omkring NieR: Automatas mest uærlige og kreative overraskelser, indtil de kan divineres personligt.

Keiichi Okabe vender tilbage for at score NieRs efterfølger, og det kan muligvis overgå sin forgænger. Hvor NieR lænede sig mod et sorgligt dramatisk udvalg af leitmotiver, NieR: Automata 's score føles lidt mere triumferende dristig og beslutsom. Passende nok kunne disse generelle observationer også opkræves ved spillets komparative følsomhed, og den ekstraordinære kvalitet og unikke karakter af hvert af disse lydspor skelner dem som praktisk taget uovertruffen inden for spil, der indeholder en hård blanding af synths, kor, dampende romantisk klaverafstå og et konstant forbløffende sortiment af forskellige instrumentalkompositioner. Det er timer med betagende musik, der begraves dybt i dit sind, og tilsyneladende er hver scene og øjeblik værdigt af sit eget unikke stykke eller version af en sang.

Den Game of the YoRHa Edition indeholder den eneste DLC, ”3C3C1D119440927”, som er et fint indhold tilføjelse med nogle skind, quests, fan-tjeneste, og iscenesatte arenaer. Derudover er bonusindholdet sandsynligvis det mest interessante, hvilket kan frustrere Nier: Automata diehards, der allerede har købt det tilbage i 2017. Der er et dynamisk PS4-tema, der tilføjer mærkelige statiske effekter til din startskærm, et par avatarer, som med sikkerhed vil blive brugt af fans, og nogle meget interessante podskind og masker, inklusive dem, der refererer til det originale spil. For en lejepris er det en fantastisk pakke, skønt fans muligvis ikke behøver at købe den digitale eller fysiske version bare for eksklusiverne, den mest velkendte ironi fra tidlig adoption.

Det er ikke tvivl om, at NieR: Automata er en af ​​de mest mindeværdige videospiloplevelser i denne nuværende generation, og NieR: Automata: Game of the YoRHa Edition er et praktisk og omkostningseffektiv indgangspunkt for nytilkomne. PC får det korte halm med et par baggrunde, men det unikke PS4-indhold gør denne version især spændende for fans, selvom yderligere bonusser - valg af lydspor eller eksklusive våben, for eksempel - ville hjælpe med at gøre aftalen mere sød. Uanset hvad er dette et spil, der har brug for et sted i hvert PS4-bibliotek, og holdouts har nu lidt undskyldning for at tage springet.

Mere: Singularity 5 Review: Fierce Challenge med et glanset design

NieR: Automata Game of YoRHa Edition er nu ude til pc og PlayStation 4. En digital kode til PS4 blev leveret til Screen Rant med henblik på gennemgang.

4.5Ud af 5 (Must-Play)