Aftercharge Review: Unikke multiplayer-formørkelser Mangel på indhold

Chainsawesome Games 'nyeste, Aftercharge, er et overraskende, sjovt og strategisk spil til kun multiplayer, der tilbyder en oplevelse som intet andet spil af sin art. Aftercharge vil tilbyde timevis af sjov, selvom manglen på spiltilstande og ikke-kampfokus kan gøre det vanskeligt at sælge for mere mainstream-tilbøjelige spillere.

Aftercharge er en online multiplayer shooter fra første person, der sætter to hold på tre mod hinanden i en arena-lignende indstilling. Mens det på overfladen kan lyde som din multi-player oplevelse, kaster Chainsawesome en kurvekugle i blandingen. I stedet for tankeløs optagelse, døende, respawning og gentagelse vælger Aftercharge strategi og kommunikation. Den beskyttende side, kaldet håndhævere, der er uovervindelige, skal forsvare seks udtræk fra angriberne, kaldet Workonics, der er usynlige robotter. Robotterne kan deaktiveres, når deres energiniveauer rammer nul, men de kan altid genoplives hurtigt af holdkammerater. Angribere vinder, når de ødelægger alle seks udsugningsanlæg, og forsvarerne vinder, når de deaktiverer alle tre usynlige robotter.

Igen er det næsten umuligt at vinde på begge sider i Aftercharge uden noget kommunikationsniveau. Mens de oprindeligt er usynlige, kan robotter afdækkes, mens de angriber eller ligger tæt på forsvarssiden. Distraktion og forkert omdirigering er nøglen for angribere på grund af deres manglende våben og igen det faktum, at forsvarere er uovervindelige. For forsvarere handler det om at finde den rigtige rotation af forsvarende udsugningsanlæg og forsøge at afdække de usynlige robotter. Dette kan skabe nogle spændte spillsituationer, men det føles så meget mere givende, når man vinder sejre. Tilføjelse til dette niveau af spænding er en funktion kaldet Orbital Strikes, der opstår efter ti minutter er gået i et spil og hvert minut bagefter. Disse bombninger afslører langsomt de usynlige robotter, indtil de er helt synlige, så angribere bliver nødt til at arbejde hurtigt.

Aftercharge giver også den nylige tendens i både karakterklasser og nedkøling i multiplayer-titler. I stedet vælger spillerne blandt forskellige karakterer, der udfører forskellige roller under en kamp. Strategi skal igen bruges under karaktervalg, da spillere ønsker at afbalancere deres hold til en effektiv kamp. Faktisk har disse karakterer både en styrkefordel og svaghed ulempe modstykke karakter på fjendens hold, selvom det ikke er noget, der kommer til at forårsage for mange problemer, hvis spillerne implementerer intelligens og har solide holdkammerater. Derudover har tegnene et sværhedsområde, der er baseret på hvor svært de er at bruge i en kamp. Begge sider har to nemme, et mellemstore og to hårde tegn at vælge imellem.Dette system gør det meget let for mindre erfarne spillere at hoppe lige ind i Aftercharge uden at det føles for anmassende.

Nedkøling findes ikke i Afterchar også, og særlige evner - hver karakter har en specifik bundet til deres karakter - kan bruges så meget som nødvendigt. Afvejningen er, at evner (og for forsvarere skyder våben) bruger energi. Spillere skal holde øje med energibaren og genoplade den ved udsugningsanlæg. For forsvarere betyder det simpelthen at komme inden for rækkevidde af udsugningsanlæg, mens angribende robotter skal slå udtræk for at genvinde deres energipool. Dette skaber et miljø, der kræver smart play og er en anden af ​​spillets største styrker.

Mens balance og strategi begge er nøglerne til Aftercharges succes, ville det ikke være noget, hvis spillet ikke krydsede af en af ​​de vigtigste kasser, der var nødvendige: sjov faktor. Heldigvis tilbyder spillet en masse iboende sjov, hovedsagelig på grund af det faktum, at ingen to kampe nogensinde vil være ens. På nogle måder er det næsten som en næsten kampfri version af Rainbow Six: Siege i udførelsen, dog i meget mindre skala og kræver mere uden for boksen. Spillet er bestemt ikke for alle, selvom det helt sikkert vil finde et nichemarked, da det tilføjer mere indhold i løbet af dets livscyklus.

Med hensyn til tilgængeligt indhold ved lanceringen er det her Aftercharge skuffer. Spillet har kun sin standard (om end unik) multiplayer-tilstand og mangler variation. Dette kan skade det i det lange løb, da at spille den samme tilstand igen og igen vil få spillerne til at strømme til andre spil. Chainsawesome bliver nødt til at nippe dette spørgsmål i knoppen tidligt, da de allerede har en meget underholdende og tydelig model at bygge videre på. Det ville være en skam for Aftercharge at falme ind i uklarhed, før den endda har en chance for virkelig at fange den.

Kortene er smukke at se på og med intuitivt designarbejde, men de er for få til at være underholdende for evigt. Ved lanceringen er der fire kort tilgængelige, som alle er forskelligt udformet og konstrueret på samme asymmetriske måde som resten af ​​spillet. Alligevel, så meget mangfoldighed som disse fire kort tilbyder, kan det føles lidt det samme efter mere end et par timers gameplay.

Disse mindre udgaver til side, Aftercharge er en quirky, spændende og unikt krævende god tid. Chainsawesome har formået at skabe originalitet i en genre fyldt med kopier og indsæt skydespil og delte MMO-kloner. Uanset hvor længe spillet varer hos spillerne, skal studiet være stolt af denne bedrift alene. Det er ikke hver dag, der kommer en multiplayer-titel, især af et indiefirma, der chokerer og forbløffer på en sådan autentisk måde. Hvis det er det, du leder efter i et spil, kan Aftercharge muligvis være den rigtige pasform.

Mere: Hvert spil kommer ud i 2019 - En komplet liste

Efterladning er tilgængelig nu på Steam og Xbox One til $ 19,99. Det frigives på en uspecificeret senere dato til Nintendo Switch. Screen Rant fik en Xbox One-kopi med henblik på denne anmeldelse.

3.5 ud af 5 (Meget godt)