Mechanic: Resurrection Review
Mechanic: Resurrection Review

Mechanic: Resurrection er en tankeløs B-film med lidt substans til bemærkning, men de, der nyder Statham, skal have det sjovt.

In Mechanic: Resurrection har Arthur Bishop (Jason Statham) trukket sig tilbage fra at være kontraktmorder og slår sig ned i et liv i fred i Brasilien. En dag på en restaurant møder han medarbejdere sendt af den mangeårige fjende Riah Craine (Sam Hazeldine), der truer med at afsløre det faktum, at Arthur ikke rigtig er død, hvis biskop ikke er enig i at udføre tre job for Craine. Arthur flygter og trækker sig tilbage til sit hjem i Thailand og begynder at undersøge de mennesker, der er efter ham.

Mens han er der, drages biskop til Gina (Jessica Alba), en humanitær, der driver en skole for børn i Cambodja. Hendes handlinger har gjort hende til et mål for Craine. Mens biskop og Gina planlægger en måde at tackle deres situation på, ankommer Craines mænd til Thailand og kidnapper Gina. Arthur får derefter et ultimatum: fuldfør trio af drab for Craine, ellers dør hans livs nye kærlighed.

En efterfølger til 2011-filmen The Mechanic (som var en genindspilning af Charles Bronson-køretøjet fra 1972), Mechanic: Resurrection's primære mål er at levere Jason Statham-fans med endnu en underholdende tilgang til skuespillerens etablerede brand. I det er det for det meste vellykket, selvom der er masser af mangler undervejs. Mechanic: Resurrection er en tankeløs B-film med lidt substans til bemærkning, men de, der nyder Statham, skal have det sjovt.

Filmens største emner ligger i første akt. Opsætningen til hovedfortællingen er grænseløs latterlig og uden tvivl noget indviklet. Det tager også et stykke tid, før handlingen opvarmes, og det meste af denne strækning af filmen bøjer sig uden at være så overbevisende. Manuskriptforfattere Philip Shelby og Tony Mosher forsøger at bruge romantikken mellem Arthur og Gina som et følelsesmæssigt anker, men de fejler i den henseende på grund af manglende udvikling. Forløbet af deres forhold er forhastet, hvilket vil gøre det vanskeligt for nogle seere at købe fuldt ud. Dette aspekt ville have haft fordel af at blive uddybet mere (eller være noget helt andet). Det hjælper heller ikke ting, at Statham og Alba ikke nøjagtigt lyser op på skærmen, når de er sammen. Deres kemi er brugbar, men næppe mindeværdig.

Mekaniker: Opstandelsen tager sig op, når Arthur får sine opgaver. Instruktør Dennis Gansel gør godt brug af Statham og hans talenter til at konstruere de forskellige dødballer. Der er en vis glæde ved at se Bishop figurere en måde at håndtere stadig mere umulige (og over-the-top) situationer på, men det fører til nogle mindeværdige øjeblikke. Især en scene, der minder om Tom Cruises berømte skalering af Burj Khalifa i Mission: Impossible - Ghost Protocol, er velkonstrueret og anspændt og tjener som en af ​​Opstandelsens sande spændinger. Der er tidspunkter i anden akt, der strækker begrebet suspension af vantro langt ud, men det er ikke desto mindre sjovt at se Bishop udføre sine drab på iøjnefaldende steder som Malaysia og Sydney. For det meste ser handlingen godt ud på den store skærm,selvom visse bits lider af åbenlys grøn skærm.

Som man kunne forvente, er Statham pålidelig som altid i rollen som den ikke-nonsense actionhelt. Det er rigtigt, at Arthur Bishop ikke er langt fra de karakterer, skuespilleren har spillet før i sin karriere, men han har stadig det, der kræves for at bære en film som denne. Desværre gør det papirtynde script ikke ham eller hans medstjerner meget retfærdighed. Alba får meget lidt at gøre andet end at være pigen i nød, og Hazeldines Craine er en meget generisk skurk. Shelby og Mosher forsøger at indsprøjte noget baggrundshistorie for at forbedre dynamikken hos Craine og Bishop, men det kommer over som konstrueret og tvunget uden at tilføje meget til proceduren. Tommy Lee Jones hammer det op som våbenhandler Max Adams og har nogle morsomme interaktioner med Statham, men også han har ikke meget at gøre. Jones udlåner dog visse gravitas til rollen,gør en smule del skiller sig ud mere end det ville have med en anden skuespiller.

Én ting Mekaniker: Opstandelse går efter det er, at den fuldt ud omfavner sin status som en stor, stum handling, der er frigivet i løbet af hundedagene om sommeren. Selvom det ikke gør det tiltalende for alle generelle målgrupper, vil visse filmgæster glæde sig over at se det. Opstandelse prøver ikke at være noget større eller mere ambitiøst og fungerer som en tilbagevenden til de stjernedrevne film fra en tidligere æra. Det er både en professionel og en ulempe, men filmen er skræddersyet til en bestemt demografi. Selv dem, der nyder seværdighederne i Statham, der slår håndlangere, kan være hårdt pressede med at kalde opstandelsen "god", men slutresultatet tjener stadig point for at vide, hvad det er og komme igennem på det.

I sidste ende er Mechanic: Resurrection sandsynligvis, hvad de fleste seere forestillede sig, da de hørte, at en Mechanic-efterfølger kom igennem rørledningen. Det er ikke meget mere end en osteagtig actionbolt, men så længe folk er klar over, hvad de skal til og justerer deres forventninger i overensstemmelse hermed, får de et spark ud af det. Medmindre man er en hårdhåret Statham-fan, er det ikke værd at rejse til teatret, men Resurrection kunne have et dejligt liv som en skyldig fornøjelse, når det rammer hjemmemedier.

Mechanic: Resurrection spiller nu i amerikanske teatre. Det løber 99 minutter og er klassificeret som R for vold overalt og sprog.

Fortæl os, hvad du syntes om filmen i kommentarerne nedenfor!

2 ud af 5 (Okay)