The Incredible Hulk Review
The Incredible Hulk Review

HULK SMASH!

Lad os skære efter, skal vi? Hvis du forventer en så sjov og fantastisk film som Iron Man, bliver du skuffet. Men hvis du er en stor fan af Hulken i tegneserierne og / eller i den gamle tv-serie og hadede Ang Lees version, vil du ELSKE denne film.

Da jeg sad og så åbningskreditterne, faldt det mig ind, at den bedste måde at beskrive The Incredible Hulk på er at kalde det en semi-efterfølger til den sidste film. De gjorde faktisk noget meget klogt under åbningen: I stedet for at tage en væsentlig del af filmen op til at genskabe Bruce Banners oprindelse som Hulk, blev det gjort via en række hurtige scener under åbningskreditterne. Så snart kreditterne er færdige, kastes vi lige ind i Banners nuværende liv på flugt.

Vi finder Dr. Bruce Banner (Ed Norton), der bor i mindre end fantastisk indkvartering i Brasilien. Han arbejder et menupunkt i en sodavandfabrik, og når han ikke er der, lærer han kampsport og vredehåndtering fra en brasiliansk kampsportinstruktør. Banner prøver sit bedste for at ligge lavt og forbløffende, det er fem måneder siden hans sidste transformation til Hulk.

Tidligt nikker fans til den gamle tv-serie, der spillede Bill Bixby og Lou Ferrigno, og ja, til sidst høres endda musikken fra tv-showet i filmen. Der er seje ting, som fans vil sætte pris på i hele filmen.

Det viser sig, at Bruce har været i kontakt med nogen (via satellit-uplink), der forsøger at finde ud af, hvordan man kan helbrede ham for hans lidelse. Banners nemesis, General Ross (spillet meget effektivt af William Hurt), er ikke stoppet med at lede efter ham og får som forventet en føring, der giver ham mulighed for at sende et specielt ops-hold efter vores helt. Ledende holdet er Emil Blonsky (Tim Roth), en lang tid militær mand, der elsker feltops og er fast besluttet på at være i kampsituationer, så længe hans krop kan klare det.

Der er en meget spændende jagtscene, hvor holdet hjørner Banner, og vi ser hans første transformation meget tidligt i filmen. Nu et par ord om Hulk-karakteren i denne film - Dette er IKKE Ang Lees Hulk-folk. Sikker på, den version blev vred og kastede tanke rundt, men generelt syntes han lidt sympatisk, og tør jeg sige - huggable.

Denne Hulk er en meget skræmmende karakter.

Ord, der kom til at tænke på under hans første optræden, omfattede: vildskab, brutal og vild.

Til sidst rykker Banner tilbage til USA, og selvom han forsøger at undgå hende, finder han selvfølgelig sin sande kærlighed - Betty Ross (Liv Tyler), en fremmedgjort datter til generalen. Som du kan forestille dig, bliver hun skadet og bliver ikke afvist af den store, grønne vrede version af den gode gamle Bruce. I mellemtiden tager det ikke meget for Ross at overbevise Blonsky om at deltage i et eksperiment, der tager 10 år fra hans liv og gør ham - er du klar? - en super soldat.

Ved afslutningen af ​​filmen forvandler han sig til den uhyrlige vederstyggelighed, og Hulken skal kæmpe for at redde byen.

The Incredible Hulk, selvom den har et par lette øjeblikke, er ikke en "sjov" superheltfilm. Det er mørkt og grynet og har mere til fælles med tonen i Batman Begins end det gør med Iron Man. Det er en meget god film, men den er ikke fantastisk på den måde, der får dig til at gå tilbage og se den igen, medmindre du er en stor fan af karakteren.

Ed Norton var fremragende som Bruce Banner, jeg troede Liv Tyler gjorde et anstændigt job som Betty. Jeg nød virkelig at se William Hurt spille en tæt såret general, han er gammel siden vi sidst har set ham, og han var meget velegnet til rollen. Tim Roth gjorde også et troværdigt job i løbet af de få scener, han havde med den faktiske dialog.

Hvis du er en stor Hulk-fan, vil denne film være lige i din gyde. Hulken er lige så vild og urolig over sikkerhedsskader på mennesker, som han er i tegneserierne, du har flere referencer til den gamle tv-serie og en stor komo af Lou Ferrigno. Derudover er der klassiske Hulk-øjeblikke fra tegneserierne som ham, der siger "HULK SMASH!", Det mega-hånd-tordenklap, der rammer jorden så hårdt at slå hans modstander ned osv. Også den sidste kamp er ret lang og er filmet på en sådan måde, at du rent faktisk kan fortælle, hvad der foregår, i modsætning til hyper-cut / close-up mode i slutningen af Transformers, som jeg virkelig hadede.

Og ja, Robert Downey Jr. dukker op under filmen som Tony Stark (hans udseende genererede filmens største jubel ved den screening, jeg deltog i), og hvis du er en Marvel Comics-fan, vil det, han siger, sætte dig gennem taget på kølighedsmåleren. Marvel væver bestemt en tråd gennem deres superheltfilm, der ender på Avengers Mansion.

På trods af alt det ovenstående skreg det bare ikke "godt" til mig … mere som "meget godt."

Alt i alt vil jeg sige, at det bestemt er værd at tjekke ud.