The Huntsman: Winter's War Review
The Huntsman: Winter's War Review

Hvert eneste stykke af The Huntsman: Winter's War underwhelms - hvilket resulterer i et anstrengt præquel / efterfølger / spin-off eventyr med meget lidt magi.

Længe før Snehvide rejste sig for at besejre den ondsindede troldkvinde Ravenna (Charlize Theron), flyttede den onde dronning ukontrolleret fra kongerige til kongerige og myrdede herskere og skaffede magt og formue med sin ømhjertede søster, Freya (Emily Blunt), på slæb. Alligevel, når Freyas elsker dræber deres nyfødte barn, opdager hun sin egen sovende magiske evne - kontrol over frost og is. Bevæbnet med nye kræfter og arret fra sin elskers forræderi leder kryomanceren mod nord og udskærer sit eget herredømme - et sted hvor kærlighed er en synd - og tager de forældreløse børn af riger, som hun erobrer, op og træner de unge til at kæmpe som krigere i hendes personlige hær af "jægere".

Når to af hendes bedste jægere, Eric (Chris Hemsworth) og Sara (Jessica Chastain), bliver forelsket, er Freya tvunget til at tage et eksempel ud af parret - utilsigtet sætter en hjerteslagne Eric på en sti, der til sidst vil føre til Ravennas undergang i hænderne på Snehvide år senere. Desværre er Snehvits sejr kortvarig, da en farlig sort magi hjemsøger den velvillige hersker - og den nye dronning er tvunget til at opfordre Eric til hjælp igen og sende jægeren tilbage i kamp for at møde en gammel fjende - og løftet af lukning til hans tidligere liv.

Hvor filmgæster og kritikere blev delt på Rupert Sanders 'Snehvide og jægeren (af forskellige årsager), formåede filmen at samle en solid billetkontorvending - cementere interessen for en efterfølger, The Huntsman: Winter's War, på Universal Pictures. Desværre skabte kontrovers bag kulisserne produktionen af ​​en fuldstændig efterfølger til filmen - hvilket fik både instruktøren og stjernen Kristen Stewart til at forlade Huntsman-opfølgningen. I de kommende måneder, studerede studiet adskillige respekterede filmskabere (inklusive Frank Darabont) - efterhånden bosatte sig sig i Snehvide og jægerens anden-enhedsdirektør, Cedric Nicolas-Troyan, for at styre projektet (markering af hans spille debut). Resultatet er nøjagtigt, hvad filmgæster sandsynligvis forventede: flygtige øjeblikke med sjov, der undermineres af klodset filmfremstilling, osteagtige forestillinger, verdslige effekter,og bizarre retcons af Snow White and the Huntsman-begivenhederne for at redde en franchise - snarere end at levere en kvalitetsfilm, der foregår i Huntsmans verden.

På trods af langvarig redegørelse (fra Liam Neeson), der forsøger at omformulere Snehvide-historien omkring jægeren, undlader Winter's War ikke at bygge videre på eller adskille sig fra den tidligere franchiseindgang. I stedet for en ren relancering eller fortsættelse bruger Winter's War en betydelig mængde tid på at retfærdiggøre, hvorfor Huntsman ikke er sammen med Snehvide (på trods af et livgivende "ægte kærlighedskys" i den forrige film) - bestræber sig på at begge beholde døren åben for Stewart at vende tilbage, mens han også kortlagde en kurs uden hende (hvor Huntsman og hans eget medskyldige band kunne vende tilbage til en tredje post). Ved at jonglere med fremtiden for denne historie, som en filmserie,Nicolas-Troyan omdirigeres gennem et uhyggeligt sæt forhindringer, der nægter at forpligte enhver hovedperson til en endelig skæbne eller personlighed - efterfølgende undergrave enhver følelsesmæssig indvirkning, som skærmdramaet skal levere.

Et bizart lappetæppe af uinspirerede valg gør Winter's War til et ikke-tiltalende franchiseprodukt snarere end sammenhængende selvstændig filmoplevelse, da Nicolas-Troyans rate kommer til kort ved at give den samme visuelle flair, spændende action-fantasy forestilling eller en beroligende fortælling om selvstyrke, der gjorde Sanders 'tilpasning blev et overraskende hit i billetkontoret. Blandt nogle af de klodsere aspekter, da instruktøren forsøgte at binde Winter's War til sin forgænger, er, at Snehvide kun vises bagfra (hvilket gør det mere, ikke mindre tydeligt, at Stewart ikke vendte tilbage), kun en af ​​originalen syv dværge, Nion (portrætteret af Nick Frost) vender tilbage for at hjælpe Eric, og filmskaberne gentager Ravennas død for et undervældende tredje-akts twist (forkælet i filmens markedsføring),med absolut ingen beviser i Snehvide til støtte for det. Den værste del? At fortryde eller forsøge at ignorere de enorme skift fra Snehvide til Vinterkrig understreger i sidste ende succesen med historiefortælling og karakterer, der faktisk fungerede i det første kapitel.

En indviklet baggrundshistorie gør The Huntsman mindre interessant og mindre nuanceret, en pludselig tilbagevenden fra Ravenna vrider den ondsindede skurk til en udødelig eventyrskurk (ignorerer karakterens tidligere oprindelse og motivation: som et offer for misbrug, der til sidst bruger sin magt til at kontrollere snarere end kontrolleres), alt imens Snehvide tilfældigt navngives af andre tegn flere gange, end hun faktisk vises på skærmen (endda en gang med et blink, og du vil gå glip af den komo fra rival Snehvide og jægerens kærlighedsinteresse William, spillet af Sam Claflin).

Undergrave tidligere tegn ville være tilgiveligt, hvis Winter's War introducerede publikum til et endnu bedre band af nye spillere; desværre er hver nybegynder Winter's War-karakter en skal af en bedre helt eller skurk fra den første film - især efterfølgerens isdronning. Efter adskillige fan-favorit-turneringer (i alt fra Looper til Edge of Tomorrow til Sicario) spilder Emily Blunt's talent helt på Freya. Hvor karakteren fungerer på det mest basale niveau, som en metafor for isolation og depression i kølvandet på personlig tragedie, og et punkt i sammenstilling med det centrale budskab om "kærlighed der erobrer alt", der ikke gør Freya til en interessant og påvirker, eller underholdende skurk at følge i denne historie. I stedet tilbringer Freya størstedelen af ​​Vinterkrig i en følelsesløs tåge,isoleret mentalt og fysisk (sjældent forlader sikkerheden ved hendes fæstning) fra hovedhistorien og dens helte - i sidste ende tilbyder dæmpet udbytte, når hendes personlige ideologi og efterfølgende følelsesmæssige mur begynder at knække.

Jessica Chastain får lidt mere som Sara, inklusive et par glatte kampscener, men karakteren (og forestillingen) er slave til en melodramatisk bue og halvbagte vendinger - det på trods af bestræbelser på at gøre Sara til en stærk kvindelig hovedrolle begræns karakteren i en ikke-nonsens kriger-prinsesse-skitse (da Snehvide ikke er med på turen denne gang). Sara er positioneret til at afspejle både magt (Eric) og smerte (Freyda) ved kærlighed, men filmen omplacerer karakteren så ofte, at Saras motiver og "sande" følelser er svære at spore (i bedste fald) og er mere plotpunkt end kvalitetskarakter udvikling (i værste fald).

Selv når Snehvide og jægeren faldt fladt, blev filmen opdrevet af Sanders 'stiliserede fantasy-riffs (såvel som visuelle effekter), hvilket fik selv den hverdagslige handling til at se spændende ud i øjeblikket og en forholdsvis mørk anden omvendt fortælling af Snehvide, der snoet den jomfru-i-nød eventyrhovedperson til en kampslidt heltinde, der er i stand til at inspirere andre (ved at kæmpe for sit rige). Som et resultat etablerede Sanders en spændende fantasiverden, hvor Universal Pictures kunne fortælle fremtidige historier - men i forsøget på at bygge direkte på succesen med Snehvide, mens de fokuserede på den titulære Huntsman, spildte studiet ethvert resterende potentiale. I sidste ende overvejer hvert eneste stykke af The Huntsman: Winter's War - et anstrengt præquel / efterfølger / spin-off eventyr med meget lidt magi.

Huntsman: Winter's War løber 114 minutter og er klassificeret som PG-13 for vold i fantasy-action og noget sensualitet. Spiller nu i teatre.

Fortæl os, hvad du syntes om filmen i kommentarfeltet nedenfor.

2 ud af 5 (Okay)