The Hitman's Bodyguard Review
The Hitman's Bodyguard Review

The Hitman's Bodyguard er en middelmådig handling, der er forhøjet af talentet og den komiske kemi fra Samuel L. Jackson og Ryan Reynolds.

Michael Bryce (Ryan Reynolds) er en tredobbelt bedømt udøvende beskyttelsesagent med en kærlig kæreste, luksuriøst hus og Jaguar alle sine egne - indtil en af ​​hans klienter er dræbt, mens han er under hans beskyttelse. To år senere har Michael mistet kæresten, huset og bilen såvel som den tredobbelt A-vurdering, han var så stolt af. I stedet har han tyet til at beskytte enhver, der vil ansætte ham. Darius Kincaid (Samuel L. Jackson) er i mellemtiden en professionel hitman, der begik en fejl og landede i Interpols varetægt - en for dem at tilbyde ham en aftale for at beskytte sin kone, Sonia (Salma Hayek), til gengæld for vidnesbyrd mod Præsident for Hviderusland, den berygtede diktator Vladislav Dukhovich (Gary Oldman).

Imidlertid strækker Dukhovichs rækkevidde sig godt over hele Europa, og når Interpol kompromitteres, topper Michaels ex-kæreste, Interpol-agent Amelia Roussel (Élodie Yung) ham til at beskytte Darius Kincaid og ledsage hitman til Den Internationale Domstol i Haag, Holland til vidner. Desværre har Michael og Darius en historie - alt sammen voldeligt - og det er lige så sandsynligt, at de dræber hinanden som om at undgå Dukhovichs mænd. Med en frist, der svæver over deres hoveder for at optræde i retten og en modstridende dynamik imellem dem, skal Michael og Darius forsøge at arbejde sammen for at overleve og nå Haag i tide.

The Hitman's Bodyguardbliver hjulpet af den australske instruktør Patrick Hughes, der er bedst kendt for 2014's The Expendables 3, fra et manus af Tom O'Connor, hvis eneste anden skriftlige kredit er den Bruce Willis-ledede action-flick Fire with Fire. Hitmans bodyguard er en actionkomedie, der fungerer som et køretøj for dens stjerner for at vise deres talenter på begge arenaer. En produktiv Hollywood-veteran, Samuel L. Jackson, har medvirket i alle former for film, men er måske mest kendt for at bringe levity til det, der ellers kunne være alt for alvorlige actionfilm. Ryan Reynolds har i mellemtiden primært holdt sig til forskellige typer komedier - hvad enten de hælder mere mod romantik eller action - men især ramt hans fremskridt med den R-klassificerede action og komedie i Deadpool. The Hitmans Bodyguard er en middelmådig handling, der er forhøjet af talentet og den komiske kemi fra Samuel L.Jackson og Ryan Reynolds.

Når det gælder filmens handling, er The Hitmans Bodyguard snarere kørt af møllen. Selvom der er nogle interessante sondringer mellem kampspilene Michael og Darius - livvagten er fokuseret på beskyttelse og stealth, hvorimod hitmanden har en prangende og dødbringende stil - opstår disse forskelle kraftigt mellem karaktererne for at give dem noget andet at grise rundt. Filmens større action-sæt består af forskellige bil-, motorcykel- og bådjager, der bruger den europæiske indstilling af filmen, men er ikke innovative nok, så de kan skelnes fra andre europæiske actionfilmer. De kan betjenes alene, men fungerer bedre, når de bruges til at udvikle eller fremhæve aspekter af de to hovedpersoner.

Faktisk er det det ulige par dynamisk mellem Michael og Darius, der får mest grin og bringer det eneste rigtige hjerte til filmen. Både Reynolds og Jackson har mange gange før bevist, at de kan udmærke sig i action og komedie, så det er ikke overraskende, at begge skuespillere er i stand til at bringe nøjagtigt det, der kræves til deres respektive roller. Reynolds spiller perfekt den ligefremme, regel-efterfølgende livvagter som den rette mand til Jacksons vilde og friløbende hitman med en moralsk kode. Jacksons Darius bringer lige så meget hjerte som humor til filmen med den ærverdige skuespiller i stand til at give dimension til sin karakter. Reynolds har lidt mindre succes med at gøre det med Michael - selvom det stort set skyldes manuskriptets grænser - men han tilbyder en overbevisende performance. Stadig,Reynolds og Jackson hopper godt af hinanden og sørger for en særligt komisk parring, når begge kunstnere spiller til deres styrke. Mens The Hitmans Bodyguard forsøger at dykke dybere ned i dikotomien mellem Michael og Darius 'natur ved at stille spørgsmålet om, hvem der er den gode fyr mellem de to, når filmen ikke en tilfredsstillende konklusion om sagen - igen på grund af manuskriptet.

Ud over kerneduoen består den støttende rollebesætning af The Hitman's Bodyguard imidlertid af en-dimensionelle aktorkarakterer. Dukhovich er en flad skurk med al den grusomhed, der forventes af en folkedyrdiktator under retssag ved en international domstol - karakteren er så endimensionel, at filmen ikke engang tager sig tid til at forklare, hvilke nøjagtige forbrydelser han bliver anklaget for. Oldman bringer så meget gravitationer til rollen som muligt for en skurk, der stort set fungerer som en marionetmester, der trækker i strengene for at holde historien fremad. Hvad angår hovedpersonernes to kærlighedsinteresser, eksisterer Sonia og Amelia stort set i fokus for deres respektive kæreste. For Sonia er hun den feisty badass, der kan gå tå til tå med Darius,mens Amelia har noget mere dimension i det omfang, hvor hendes forhold til Michael er kompliceret af deres forskellige erhverv. Sonia og Ameila er stadig halvhjertede forsøg på udviklede kvindelige karakterer, som takket være de powerhouse-skuespillerinder, der portrætterer dem, kunne have ført filmen på egen hånd, men i stedet er henvist til sidelinjen.

Som det sandsynligvis er klart, er The Hitmans Bodyguard svagest, når det kommer til filmens manuskript. O'Connor lægger grunden til, at nogle overbevisende og interessante ideer kan udforskes i filmen, kun for at disse ideer kan tage baghovedet til handlingen, humoren, komedietslag af Michael og Darius, karakterernes kærlighedsliv og deres eget modstridende forhold. Eventuelle forsøg på at sætte en ny drejning på klassiske actionkomedie tropes negeres af filmen, der spiller direkte i mange af disse troper, især i tredje akt. Selvom det gør The Hitman's Bodyguard til en forholdsvis standard actionkomedie på egen hånd, der rammer alle de vigtigste nødvendige slag for at holde seerne underholdt, er det en rutinemæssig og overraskende tur. Måske kommer de største overraskelser fra The Hitmans Bodyguard fra filmfotograf Jules O'Loughlin,der eksperimenterer med stil og farve under bestemte flashback-sekvenser - skønt disse scener stort set går tabt i filmens større action-sæt.

Så med forfatter O'Connor og instruktør Hughes, der skaber skitsen af ​​en underholdende actionkomedie i The Hitman's Bodyguard, overlades det til Reynolds og Jackson for at bringe filmen til live - og heldigvis gør de det. Filmen er underholdende som sommerpopcornvisning, men undlader at nyskabende på nogen reel måde ud over endelig at kaste Reynolds og Jackson sammen i en film. Deres ulige pardynamik er kernen i filmen, på bedre og værre, og skaber en særlig sjov duo på bekostning af historien og understøttende karakterer. For at være sikker, er Hitmans Bodyguard en sjov tur for fans af actionkomedier og / eller Reynolds og Jackson, men begge skuespillere har sjovere, mere originale film under deres bælter.

Hitman's Bodyguard spiller nu i amerikanske teatre. Det kører 118 minutter og er bedømt R for stærk vold og sprog i hele.

3 ud af 5 (god)