Grader af separationsanmeldelse: Interessant koncept, mellemlang udførelse

Degrees of Separation er et platformspil, der opmuntrer op til to spillere til at arbejde sammen for at krydse forskellige verdener for at finde tørklæder, der vil låse op for yderligere progression. Der er et sejt koncept begravet i udvikleren Moondrops smukt detaljerede landskaber og farverige karakterer, især i hvordan de to hovedpersoner bidrager til puslespil. Det er bare en skam, at Degrees of Separation aldrig rigtig graver dybt nok til at ramme noget virkelig overbevisende. Spillet holdes også nede af en frustrerende mængde bugs og tekniske problemer, der gør progression virkelig frustrerende.

Det er ikke dårligt. Degrees of Separation's hovedpersoner, Ember og Rime, er uddybet og interessante, selvom de aldrig faktisk udtaler et ord af dialog gennem spillets korte løbetid. Glød kommer fra den varme del af verden, mens Rime naturligvis kommer fra sine koldere dele. Disse to elementer er naturlige modsætninger, og spillet bruger dette både i virkeligheden og tematisk. En magisk linje, der løber ned ad skærmen, adskiller de to karakterer, og deres klimaer, og spillerne skal strategisk bruge omgivelserne og evnerne hos Ember og Rime til at løse forskellige gåder overalt i verden.

For eksempel, mens du kontrollerer Rime, kan du gå over vand, der fryser i hans side af verden. Ember kan derimod trække vejret under det samme vand og krydse områder, som Rime ikke ville være i stand til. Ved hjælp af en intelligent kombination af deres evner kan spillerne få fat i tørklæderne og gå videre til andre områder. Det er et meget pænt system, der faktisk er langt mindre kompleks, end det lyder. Gåderne er for det meste aldrig så udfordrende, hvilket gør det perfekt til et afslappende sofakooperativ (der er ikke noget online-spil) oplevelse. Det hjælper, at du heller ikke nødvendigvis behøver at samle alle tørklæderne i et bestemt område for at komme videre, selvom færdiggøreren naturligvis vil gøre det til et mål. Hvis det ikke er nok,Separationsgrader har intet sundhedssystem, og ingen karakter kan dø eller blive såret.

Mens historien er temmelig bare knogler, når det kommer til fortælling, er der fortællinger, der løber gennem spillet, der giver indsigt i både Rime og Embers tidligere liv og hjælper spillerne med at forstå, hvordan visse elementer i spillet fungerer. Fortællingen er også nyttig til at formidle Degrees of Separations temaer som kærlighed. Skrevet af Chris Avellone, der har arbejdet med mange kritikerroste videospiltitler som Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords, fungerer spillets ansættelse af minimalisme til sin fordel. Det er en af ​​titelens største styrker.

Så er der Degrees of Separation's svagheder, som holder spillet tilbage fra at være noget, der er helt værd at anbefale. Fejl og tekniske problemer er overalt, fra at falde gennem kortet uforklarligt til frustrerende nedbrudsproblemer til et kontrolpunktbaseret gemmesystem, der kun fungerer mindre end halvdelen af ​​tiden. Der er et traversal system, der lader spillerne forvandle sig til en sommerfugl ved ethvert kontrolpunkt og hurtigt rejse til enhver anden kontrolpunkttablet, de tidligere har fået adgang til, men bliver tvunget til at bruge dette system ved hver opstart af spillet bare for at komme tilbage til det sted, hvor du var tidligere er helt ulogisk designarbejde.

Der er også en følelse af, at Ember og Rimes evner aldrig er fuldt udbygget nok. Der er kun et par unikke fornøjelige elementer, der adskiller de to tegn fra hinanden, og det ville have været bedre at se Moondrop implementere lidt mere kreativitet i denne afdeling. Det kunne argumenteres for, at udvikleren ikke ønskede at komplicere mekanikken for meget for at holde spillet så meget af en blød samarbejdsoplevelse som muligt, men når det meste af spillet får dig til at gå tilbage bare for at komme videre og gentage de samme gamle gåder igen og igen kan føle sig ret trættende.

Når det kommer til stykket, er grader af adskillelse en blandet pose. Det er bestemt sjovt og let nok til, at forældre let kan lege med deres børn, især med gåder, der aldrig er så krævende. Fortællingen er dejlig og afsløret på en måde, der føles mere beslægtet med et eventyr end det gør med kedelig redegørelse. Imidlertid kan dets tekniske fiaskoer og spilmangler ikke ignoreres og adskiller i sidste ende spillet fra de mere polerede titler, der tilbydes af dets jævnaldrende.

Mere: Jump Force-tegn, der mangler ved lanceringen (& absolut nødvendigt som DLC)

Separationsgrader er tilgængelige nu på PlayStation 4, Xbox One, PC og Nintendo Switch til $ 19,99. Screen Rant fik en Xbox One-kopi med henblik på denne anmeldelse.

2.5Ud af 5 (ret godt)