Death Wish Review: Bruce Willis er ikke tilbage endnu

Death Wish er sørgeligt generisk billetpris, der er tonet forvirret i sin historiefortælling, kedelig i sin retning og ikke bringer meget nyt til bordet.

En genindspilning af 1974-filmen med samme navn, Death Wish, parrer det aldrende actionikon Bruce Willis med instruktøren Eli Roth (Hostel, The Green Inferno) for at bringe den klassiske fortælling om årvågen retfærdighed til det moderne publikum. Engang en af ​​de største stjerner i genren, har Willis haft en grov gang i det for nylig med en række overvældende køretøjer de sidste håndfulde år. Håbet med at komme ind i Death Wish var, at det kunne være et comeback-køretøj for skuespilleren, der sluttede sig til rækken af ​​de seneste throwback-genrebilleder, der har underholdt publikum. Desværre er det virkelig ikke tilfældet her. Death Wish er sørgeligt generisk billetpris, der er tonet forvirret i sin historiefortælling, kedelig i sin retning og ikke bringer meget nyt til bordet.

I kriminelt Chicago støtter Paul Kersey (Willis) sin kone Lucy (Elisabeth Shue) og datteren Jordan (Camila Morrone) ved at arbejde som læge på det lokale hospital. Familien har meget grund til at fejre, da Jordan bliver optaget på hendes valgte college kort før Pauls fødselsdag. Desværre bliver tingene hurtigt til tragedie, når Kersey-hjemmet bliver det sidste mål i en række indbrud. Mens Paul er på arbejde, såres Lucy dødeligt, og Jordan placeres i koma og vender sit liv på hovedet.

Detektiver Kevin Raines (Dean Norris) og Leonore Jackson (Kimberly Elise) har til opgave at håndtere Kersey-sagen, men Paul er forfærdet over deres manglende fremskridt. Frustreret over manglende handling af retshåndhævelse beslutter Paul at tage sagen i egne hænder og bliver en hættetrøje iført kriminalkæmper, som medierne kalder "The Grim Reaper", når videoer af hans bedrifter bliver virale. Da Paul patruljerer gaderne i Chicago for at hjælpe dem i nød, er han også håb om, at han kan spore de mænd, der angreb hans familie og gengælde.

Det største problem med Death Wish er den meget grundlæggende henrettelse. Fortællinger af denne art er ikke noget særligt nyt for Hollywood, efter at den oprindelige Death Wish satte skabelonen, og Roths version mangler noget for at få den til at skille sig ud fra mængden. Der er ingen indviklet verdensopbygning a la John Wick eller nogen unik flair med hensyn til instruktørens hånd. Nogle af actionbeats er øjenåbnende i deres brutalitet, men de udgør lidt mere end billige spændinger, så fans kan nyde i sekvenser af Willis skyde de onde. Ikke overraskende kæmper Roth (der har specialiseret sig i gore / tortur) med at lande de dramatiske scener, der er nødvendige for at gøre publikum fuldt investeret i historien.

Roth og manuskriptforfatter Joe Carnahan kæmper også for at finde den rette tone til en genstart af Death Wish. Filmen beskæftiger sig med meget ægte (og socialt relevante) spørgsmål om våbenvold i De Forenede Stater, men skorter oftere end ikke dens tvivlsomme moral for at transportere Willis tilbage til 1980'erne med fængende one-liners, når han tager den næste ned ansigtsløs skurk. Dette får meddelelserne fra Death Wish til at blive forvirrede til det punkt, hvor de i sidste ende ikke resonerer med publikum. Roth tager også nogle forbløffende valg af film (se: en montage, hvor Paul lærer at skyde et pistol indstillet til "Tilbage i sort"), der kolliderer med de hårdere virkeligheder, som Paul har at gøre med. Denne nye Death Wish mangler alvorligt den grus og ægthed, den havde brug for for at bære vægt, og undlod at finde balancen mellem drama og levity.

Hvad Willis angår, er han helt passende i rollen som Paul Kersey, men det er ikke noget, som seerne ikke har set før. Mens han beviser, at han stadig kan håndtere et dødverden, er der ikke meget i forestillingen for at gøre dette til skuespillerens næste mindeværdige karakter. Hans bue er også kortvaret med næsten komiske beløb, da Paul overgår fra mildt læge til hensynsløs drabsmaskine på næsten ingen tid overhovedet. Death Wish tager aldrig rigtig fat på konsekvenserne af Pauls handlinger og kritiserer det op til et tilfælde af "Nogen skal gøre det!" i stedet for at udforske vejafgiften ville noget som dette påtage sig en familiemand. Folk går tydeligvis til Death Wish for at se Willis dræbe kriminelle, men det ville have været rart, hvis der var en mere interessant skildring af en desperat mand, der vendte sig til sin sidste udvej.

Støttebesætningen er i det væsentlige den typiske liste over tegn, der omgiver Paul med. Shue og Morrone får mest ud af, hvad de skal arbejde med, og prøver så godt de kan for at sælge en rørende familiedynamik. Desværre er der bare ikke meget materiale givet til dem, og de har lyst til lagerbeholdningstall, der tjener lidt mere end Pauls motivation. Vincent D'Onofrio er en dejlig tilstedeværelse som Pauls velmenende bror Frank, skønt han også for det meste henvises til klichédialog som den berørte, kærlige slægtning. Norris og Elise er de tætteste ting til en folie, som Death Wish giver Willis (de har til opgave at identificere The Grim Reaper), hvilket i høj grad er en anklage for kvaliteten af ​​filmens skurke. De er jeres løb af møllen, skab et dusin antagonister, der kun findes for Willis at klippe ned.

I sidste ende er Death Wish mere eller mindre, hvad folk forventede, da det blev annonceret. Filmen er for standard for sit eget bedste, og der er seere, der helt sikkert vil føle sig utilpas med sin skildring af våbenvold i betragtning af aktuelle begivenheder i landet. Måske i hænderne på en anden instruktør kunne en Death Wish-genindspilning behændigt have kombineret smart social kommentar med de hårdtslående action, som seerne betalte for at se, men som det ser ud, er det en temmelig unødvendig redux, der er en uinspireret tilføjelse til sin genre. Medmindre man er en die-hard fan af Willis 'action-flicks, er dette en, du kan springe over i teatrene.

Death Wish spiller nu i amerikanske teatre. Det løber 107 minutter og er klassificeret som R for stærk blodig vold og sprog igennem.

Fortæl os, hvad du syntes om filmen i kommentarerne!

1,5 ud af 5 (Dårlig, nogle få gode dele)