Assassin's Creed Early Reviews: Slick Action kan ikke gemme en svag historie

Rogue One: A Star Wars Story sidder i skrivende stund komfortabelt oven på billetkontoret både i USA og i udlandet. Star Wars spin-off-filmen møder konkurrence fra et par budbudget-teltstænger, der ankommer den 21. december (mindre end en uge efter, at Rogue One åbnede i teatrene): Sony Pictures 'sci-fi-romantik / thriller Passengers, med stjernerne Chris Pratt og Jennifer Lawrence, der fører an, og Assassin's Creed videospilfilmtilpasning, der bliver overskrevet af Michael Fassbender, samt Oscar-vinderne Marion Cotillard og Jeremy Irons.

Assassin's Creed-filmen er især bemærkelsesværdig - ikke kun fordi den er baseret på den populære Ubisoft-videospilfranchise med samme navn, men også fordi den er den første af flere videospilbaserede tilpasninger, som Ubisoft Motion Pictures har til hensigt at frigive. Tidlige anmeldelser for passagerer har ikke været smigrende og indikerer, at filmen vil kæmpe for at konkurrere med den kritiske / publikumsfavorit, der er Rogue One i billetkontoret. Desværre er de første anmeldelser for Assassin's Creed (som 20th Century Fox frigiver i biograferne) ikke meget bedre - hvis ikke værre - end dem for de fans, der havde håbet på, at filmen ville bryde den berygtede videospilfilm "forbandelse". for passagerer.

Følgende gennemgangsuddrag til Assassin's Creed - et projekt, der genforener Fassbender og Cotillard med instruktøren for deres kritikerroste Macbeth (2015) -filmtilpasning, Justin Kurzel - er SPOILER-FREE og inkluderer links til de fulde anmeldelser. For de ukendte, her er den officielle synopsis om Assassin's Creed-plot:

Gennem en revolutionerende teknologi, der låser op for hans genetiske minder, oplever Callum Lynch (Michael Fassbender) eventyrene hos sin forfader, Aguilar, i det 15. århundrede i Spanien. Callum opdager, at han stammer fra et mystisk hemmeligt samfund, Assassins, og samler utrolig viden og færdigheder til at påtage sig den undertrykkende og magtfulde Templar-organisation i dag.

Collider - Perri Nemiroff

Du kan have fantastiske billeder, lovende kildemateriale og et fantastisk ensemble, men alt dette kommer til at hule under det pres, der er skabt af en fuldstændig manglende adgang til tegnene. Den store skærmtilpasning af Assassin's Creed havde meget at gøre med det og finder endda stor succes på den tekniske front, men når du ikke kunne bryde dig mindre om tegnene lever eller dør, er filmen død i vandet.

Variety - Owen Gleiberman

Skudt i dystre sci-fi renæssance toner, "Assassin's Creed" har en "Masterpiece Theatre" rollebesætning, der er ti gange mere klassisk end den har brug for, det kostede mere end $ 150 millioner at lave, og det er dybt selvfølsomt med dets længe siden-og -far-away setting … (Michael) Fassbender påtager sig rollen som Callum Lynch (som) hvis han spillede Neo fra “The Matrix” krydsede med Hamlet. Hans ethvert tragiske blik og saturnusgrimasse fortæller publikum, at dette ikke bare er en glorificeret dystopisk joystick-tur - det er ægte drama! Bortset fra at det ikke er det. I "Assassin's Creed" er Michael Fassbender som den ultimative specialeffekt.

Forbes - Scott Mendelson

Filmen er en anstrengt øvelse i falskt håb med talent i topklasse og stærke produktionsværdier, der blot resulterer i endnu en relativt elendig videospilfilm. Det er Anakin Skywalker af videospilfilm, et tilsyneladende lovende tilbud, der var beregnet til at redde undergenren, men alligevel efterlader det i yderligere mørke. Assassin's Creed havde brug for mindre tid på at læse sin egen instruktionsmanual og mere tid på at spille sit eget spil.

The Wrap - Michael Nordine

Denne tilpasning af den populære serie genforener instruktør Justin Kurzel med sine "Macbeth" -stjerner Michael Fassbender og Marion Cotillard, omend til betydeligt mindre frugtbare resultater; fans af videospil-franchisen vil sandsynligvis blive endnu mere skuffede end dem, der blot søger en historisk actionfilm … Kurtzel og firma synes at have til hensigt at få dette til at føles som en film, der tilfældigvis er baseret på et videospil snarere end en straight tilpasning, et forståeligt mål, der resulterer i det værste af begge verdener. Den over-the-top tåbelighed af "Resident Evil" eller endda "Mortal Kombat" ville være at foretrække frem for denne selv alvorlige slog.

THR - Harry Windsor

Året 2016 har været fyldt med overraskelser, så på nogle måder er Assassin's Creed, Hollywoods seneste forsøg på at udvinde guld fra en branche, der river mere dej end det gør, en betryggende tonic: Tilpasninger af videospil forbliver pludrende anliggender. Instrueret af den australske hjelm Justin Kurzel, der genforenes med sine Macbeth-stjerner Michael Fassbender og Marion Cotillard, er Assassin's Creed beslutsomt stenhåret og grøfter de humdrum quips, der er par for kurset i dagens blockbusters. Men dette er næsten to timers indviklet hokum, der måske har haft gavn af et par selvdeflerende jabs.

The Guardian - Peter Bradshaw

Du kan forestille dig hver af (Assassin's Creed's) stjerner - (Michael) Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Essie Davis - (forvirret) mens du kigger igennem manuskriptet, før du bliver sendt til gebyret på den sidste side af deres kontrakt. Det er en actionfilm med dukker af thriller og splodges af Dan Brown-sammensværgelse; og næppe fem minutter går uden at nogen i en munks tøj laver lidt sub-parkour, der hopper fra taget til en bygning til en anden. Og alligevel er det til enhver tid mystisk, transcendentalt kedeligt.

Uproxx - Mike Ryan

Kan du lide Paul WS Anderson-film? Måske gør du det. Det er dit valg, og det er mellem dig og din gud. Hvis du kan lide Paul WS Anderson-film - film som Resident Evil og Pompeii - kan du måske lide Assassin's Creed. Jeg er seriøs. Det er som en temmelig godt klaret Paul WS Anderson-film, der kun spiller en af ​​verdens bedste skuespillere, frataget al personlighed. Men Assassin's Creed blev ikke instrueret af Paul WS Anderson, det blev instrueret af Justin Kurzel - som instruerede Fassbender i sidste års Macbeth, og som jeg nu må antage har set mange Paul WS Anderson-film.

Og nu, for at ændre tempoet fra de hidtidige negative anmeldelser, er her en (noget mere) positiv anmeldelse af Assassin's Creed-filmatiseringen:

IndieWire - David Ehrlich

Få studio-tilbud i denne skala udtrykker så stolt volden i deres kreative proces, så åbent konfronterer deres genetiske sammensætning for at blive noget bedre end det, der blev skrevet til dem. At erklære "Assassin's Creed" for at være den bedste videospilfilm, der nogensinde er lavet, er den slags backhanded kompliment, der lyder som hyperbole, men beskrivelsen passer til regningen på begge punkter. Uanset hvad du kalder dette ejendommelige, arresterende uindbydende vrøvl, er det faktum, at det er den eneste kæmpestor i 2016, der efterlod mig desperat efter en efterfølger.

Baseret på disse anmeldelser (både negative og mindre negative) ser det ud til, at Assassin's Creed kan prale med smukt produktionsdesign og glat konstruerede sekvenser, der ligner dem fra Kurzels Macbeth, samt at William Shakespeare spiller tilpasnings ubarmhjertige po-face og selv alvorlig tone - til det værre. Det lyder også som om Fassbender leverer den type engagerede forestillinger her, som alle er kommet til at forvente af skuespilleren, uanset om han optræder i den nyeste X-Men-film eller et nyt tilbud fra 12 Years a Slave-instruktør Steve McQueen. Problemet er imidlertid, at alt dette (tilsyneladende) tjener en halvbagt fortælling, mytologi og karakterer.

Afhandlingens resultater er ikke nødvendigvis overraskende, da trailerne til Assassin's Creed (mistænkeligt) havde placeret langt mere fokus på filmens skuespil og stil over dens karakterer eller verdensopbygning. Fox udgav endda en trailer dedikeret udelukkende til at forklare filmens plot for ikke så længe siden, hvilket tyder på, at studiet muligvis har erkendt, at filmens mytologi (som blev skrevet af flere manuskriptforfattere i løbet af projektets udvikling) var rodet nok til at have brug for en promo der giver en ligefrem forklaring for dem, der ikke er bekendt med de originale Assassin's Creed-spil.

Med andre ord: Baseret på mund til mund indtil videre lyder det som om Assassin's Creed falder i samme båd som Warcraft - en videospiltilpasning, der ligesom den tidligere blev kritiseret af mange for at kæmpe for at oversætte kildematerialet til det store på trods af det kreative engagement fra de originale spiludviklere bag kulisserne. Videospilfilmen "forbandelse" ser ud til at leve stadig og godt.