Ace Combat 7: Skies Ukendt anmeldelse - Ventetiden værd

Det har længe været kommet, men Ace Combat 7: Skies Unknown er endelig ankommet. Bandai Namcos kampflyserie var engang en af ​​grundpillerne i spil, startende med den første udgivelse af Ace Combat tilbage i 1995, og endelig er en syvende iteration af hovedserien her. Heldigvis har ventetiden været det værd.

I stedet for at ændre formlen er Ace Combat proper tilbage med Ace Combat 7. Serien tilbragte et par år i ørkenen (siden 2007's Ace Combat 6: Fires of Liberation) og brugte tid på at eksperimentere med mærket, men Ace Combat 7 bringer bestemt tilbage franchisetone med præcis nøjagtighed. For det meste er dette en meget god ting.

Relateret: De mest forventede videospil i 2019

Ganske enkelt er kvaliteten af ​​Ace Combat 7 klar for alle at se. Fra de dejlige visuelle effekter, når du flyver gennem skydække til flydende vævning af luftkamp, ​​er der et niveau af glans på dette spil, der virkelig får det til at føles specielt. Alt i alt er det indlysende, hvorfor der har været et PlayStation VR-element i dets udvikling, da det er nøjagtigt den slags oplevelse, som VR blev bygget til.

Gameplaymæssigt er Ace Combat 7: Skies Unknown en glæde. Det er en kompleks titel (forvent ikke at være ekspert, fordi du har flyvet lidt i spil som Battlefield), og nye spillere vil måske tage lidt tid på at finde deres fødder, men generelt er læringskurven intuitiv. I mellemtiden ved de, der har spillet serien før, hvad de får sig til.

Hvert aspekt af kampen i Ace Combat 7 føles spændende. Selv de mere defensive handlinger, såsom at bære jorden på positioner for at tage luftbeskyttelse, er virkelig spændende, da spilleren tager SAM'er ud, før han skyder væk gennem eksplosioner og røg. Hvis du nogensinde har lyst til at føle dig som pilot i Top Gun, er dette din perfekte chance.

Den virkelige kvalitet i Ace Combat 7 er dogfighting. Selvom det undertiden er ligetil at låse fjender fast til en hurtig sejr, kommer den virkelige sjov fra kat-og-mus-udfordringen med at jage andre fly. At gå på offensiven er en absolut glæde, men når tidevandet drejes, er der en reel spænding ved at gemme sig i skyerne og udmanøvrere oppositionen for at komme i en bedre position, springe rundt låste missiler og skyde tilbage, når det er muligt.

Noget, der intensiverer hele oplevelsen, er Act Combat 7s flair for det teatralske. Spillets fænomenale musikscore får hver mission til at føle sig som et dramatisk klimaks i sig selv, fuld af orkestrale øjeblikke, der passer perfekt til gameplayets skyhøje natur. Der er en følelse af betydning for spillet, der bærer endnu sine mere kedelige øjeblikke.

Inden for kampagnen i spillet findes der masser af variation på tværs af de forskellige missioner. Ikke alt er en hundekamp med bombardementer, støtte og redningsmissioner. Der er endda et par stealth sektioner, som føles ret underlige i et spil overvejende om hastighed, men er generelt fine i små doser.

Når det er sagt, fungerer nogle af de valg, der er truffet, ikke altid, selv om det mindre har at gøre med risiko og mere at gøre med forældede aspekter af design. Især missioner, der giver spillerne en frist til at nå et vilkårligt antal point, er aldrig sjove i denne dag, og det er også tilfældet i Ace Combat 7. Men niveauerne, der inkluderer sektioner, der drejer sig om at beskytte et andet fly, fungerer faktisk her, hvilket betyder, at Ace Combat 7 opnår den sjældne ting at gøre escort-missioner sjove.

Der er et større plot, som kampagnen drejer sig om, og denne historie er fuld af vendinger. Efter et par missioner kastes spilleren ind i et beskidt fedt hold af fanger, en gruppe dygtige piloter, der nu bruges som forbrugsfoder på grund af deres sjældne situation, at de begge er fremragende jagerpiloter såvel som dømte kriminelle.

Det er noget af en latterlig forudsætning og håndteres på en ekstremt dramatisk måde, men når det sammensættes fungerer det generelt ganske godt. Dette er så alt pakket ind i en tilbagevenden til Ace Combats langvarige fiktive verden i krig, og indviklingen af ​​dette er det overvejende fokus for handlingen som helhed. Undervejs er der nogle fantastiske dødsfald at kæmpe med, og spændingen forstærkes pænt.

Ligeledes er der antydninger til større temaer til blandet succes. Ace Combat 7 taler meget kort om etikken ved at bruge kriminelle i en blodig krig, og der er endda nogle diskussioner om brugen af ​​droner i krigsførelse. Imidlertid dykker spillet aldrig rigtig dybt ned i nogen af ​​disse tunge emner, men i stedet vender fokus tilbage til personlig melodrama og et højt kig på konflikten generelt.

Dette er et af de vanskelighedselementer, der findes i Ace Combat 7 - en flair af det teatralske hæftet på en seriøs simulation. Når det kommer til ren gameplay, er der ingen uoverensstemmelse mellem disse to punkter, der kombinerer dramatiske scener og indstillinger med teknisk vidunderlig gameplay. Men i områder som plottet er der øjeblikke, der enten føles lidt skurrende, eller at potentialet måske er spildt.

Et andet eksempel på dette, der føles lidt malplaceret, er opgraderingssystemet. Når det kommer til gameplayet, er det meget sjovt at øge din hangar med nye fly og opgraderinger, og det forbinder godt med det behagelige, hvis det er begrænset, multiplayer. Det føles dog ikke rigtig i overensstemmelse med den alvorlige karakter af nogle andre aspekter af spillet, især når det kommer til at forsøge at få spilleren til at bekymre sig om handlingen.

Hvis disse elementer kan overses, er det dog svært at fejle Ace Combat 7 overhovedet. Luftdogkampe er de bedste, som denne generation har set, og de enkelte missioner vil vare længe i mindet om dem, der spiller det. Spillere, der jager efter noget ekstremt engagerende gameplay, skal ikke se længere end Ace Combat 7.

Mere: Hvert spil kommer ud i 2019 - En komplet liste

Ace Combat 7: Skies Unknown er nu ude til PS4 og Xbox One og frigives til pc den 1. februar 2019. Screen Rant blev forsynet med en PS4-downloadkode med henblik på denne anmeldelse.