Zombieland anmeldelse
Zombieland anmeldelse

Undlad dig selv at gå ind i Zombieland: Det er en MEGET blodig film. Så hvis du baseret på trailere og reklamer forventer bare en sjov, tåbelig film, vil du være i en overraskelse. På den anden side, hvis du er fan af zombiefilmgenren, har du det godt.

Zombieland handler om et par fyre, der prøver at klare sig efter zombie-apokalypsen. Columbus (Jesse Eisenberg) er en lukket, indadvendt nørd med frygt for klovne, og Talahassee er en intet-at-tabe, redneck badass, der endelig har opdaget sin gave i livet: Zombie killin '. Åh - og Talahasses ene brændende mål er at finde nogle Twinkies, så han kan tilfredsstille sin brændende trang til dem.

Columbus har formået at overleve, for selv før zombierne overtog, kunne han ikke lide at være omkring mennesker og var meget paranoid. Han har udviklet en liste over regler for at overleve i en verden, der er overskredet af zombier, og de første få fremhæves hysterisk i filmens åbningsminutter. Blandt dem inkluderer regel nr. 1: kardio - det går tilbage til den gamle vittighed om ikke at skulle løbe ud af bjørnen, bare din ven. Han bemærker, at "fatties" var blandt de første, der gik efter, at zombierne overtog, fordi de var lette at fange. Andre regler inkluderer "Pas på badeværelser" (du ønsker ikke at blive fanget af en zombie mens du er på toilettet) og "Altid dobbeltklik på" (to skud, skud med en stump genstand eller klinge for at være sikker på, at zombien forbliver nede).

Der er et par ekstra regler drysset igennem (han har over 30), og de er vant til god effekt.

Så har vi Talahassee, som du kan lide med det samme - han har tilsyneladende taget situationen i skridt, nej, slå det - han ser faktisk ud til at nyde det. Hans yndlings ting at gøre i verden er at dræbe zombier. Han rejser i en Cadillac Escalade, bevæbnet til tænderne, og du får et spark ud af den kreativitet og lyst, han bruger, når han sender de udøde.

Vores helte møder Wichita og Little Rock (Emma Stone og Abigail Breslin), som også har fundet unikke måder at overleve zombie-kaoset på. Imidlertid har en del af deres overlevelse inkluderet ikke at stole på nogen, så tingene er sketchy mellem begge par i et stykke tid.

Til sidst ender de i Beverly Hills, hvor de henter et "Map of the Star's Homes" for at finde en bestemt berømtheds hjem, hvor de kan slappe af et stykke tid. Der er en stor cameo i filmen, og jeg vil ikke ødelægge, hvem det er. Kort efter går pigerne til en forlystelsespark i LA-området, så Little Rock i det mindste kan have lidt sjov i barndommen, men tingene tager en sur vending og kræver redning fra drengene.

Som jeg nævnte i min "Short Version" er dette meget hårdere end den eneste anden nylige zombiekomedie, jeg kan tænke på, Shaun of the Dead. At man havde mere af den tørre, britiske humor og til tider var skræmmende end denne film (denne film var virkelig slet ikke skræmmende, bare blodig).

Zombieland var meget sjovt, men selvom det kun havde cirka 90 minutters kørsel, til sidst så det ud til, at de strakte det lidt ud - jeg tror, ​​det meste var i den sidste scene i forlystelsesparken… kunne have været trimmet noget. Jeg troede, at alle i filmen var fantastiske, men en synes, at der bugte mig lidt, var noget af Jesse Eisenbergs dialog: Han spillede karakteren som en rigtig, ydmyg, indadvendt, nørdet slags fyr, så anspor af f-bomber og anden foul sprog, der kommer fra ham, virkede virkelig tilføjet til billige griner. Ja, jeg ved, at dette er en R-klassificeret film, og jeg har ikke noget problem med dårligt sprog, hvis det passer - men for hans karakter troede jeg bare ikke, at det gjorde det.

Disse nits til side troede jeg, at Zombieland var meget sjovt med mange latterhøje øjeblikke og masser af slid for at tilfredsstille fans af genren - men gør mig en tjeneste og lad børnene være hjemme til denne, ville du?