Wonder Woman Tidlige anmeldelser: En stærk historie om superheltoprindelse

Tegneseriefans kan trække vejret, da anmeldelser til Patty Jenkins ' Wonder Woman indtil videre har været ret positive. Det er ingen hemmelighed, at Warner Bros. ' spirende DC Extended Universe har kæmpet med hensyn til kritisk modtagelse. Mens hver rate har været vellykket på det verdensomspændende billetkontor, har de hver delt fansfundamentet, hvor kritisk konsensus konstant er negativ. Studiet kan muligvis vende tingene om i sommer med Wonder Woman.

Gal Gadot debuterede som Diana Prince, også kaldet Wonder Woman, i Zack Snyder's Batman V Superman: Dawn of Justice sidste år. Hun vil gentage sin rolle i direktørens Justice League senere på året sammen med resten af ​​verdens fineste helte, men inden det sker, har hun sin egen historie at fortælle. Det næste kapitel i DC Extended Universe vender tilbage til frontlinjerne i første verdenskrig, hvor Diana hjælper Steve Trevor (Chris Pine) med at afslutte krigen for at afslutte alle krige - og udføre sin guddommelige pligt til at beskytte menneskeheden.

Revisionsembargoen for Patty Jenkins 'Wonder Woman er løftet (læs vores anmeldelse HER), og vi har samlet flere SPOILER-GRATIS uddrag til den meget forventede DC Comics-film. Du kan klikke på nedenstående links for at læse de fulde anmeldelser på hvert af de respektive websteder.

IndieWire - Kate Erbland

"Wonder Woman" handler lige så meget om en superhelt, der rejser sig, som om en verden, der fortjener hende, og Dianas hårdt vundne insistering på at kæmpe for menneskeheden (uanset hvor ofte de skuffer) tilføjer den slags gravitas og følelser, der skaber det som den allerbedste film DCEU har lavet endnu. Der er kun et ord til det: vidunderligt.

THR - Sheri Linden

Men som med alle tegneseriebaserede ekstravaganzer er kortfattethed et anathema for den Patty Jenkins-instruerede Wonder Woman , og den overgår ikke helt franchiseprodukternes egenskaber, da den afkrydser listen over action-fantasikrav. Men denne oprindelseshistorie med sin direkte og relativt rene bane tilbyder en velkommen ændring af tempoet fra et superheltrige, der ofte er overbelastet med sammenkoblinger og krydsreferencer.

Metro US - Matt Prigge

"Wonder Woman" er ikke perfekt. Det er lidt langt. Det har en for kort, kun så-så rund-up-the-bende-strækning og fortsætter derefter med stort set at spilde de store skuespillere Said Taghmaoui og Ewen Bremner. Den superhemmelige skurk viser sig at være så kedelig som i enhver Marvel-udflugt. Det gør ikke næsten nok med en skurk, der kan prale af det store, store navn ”Dr. Gift ”(Elena Anaya). Men den første "Iron Man" var heller ikke perfekt. Vi ønsker ikke at belaste en meget god film med for mange forventninger. At sætte et filmunivers på rette spor, fortælle en sammenhængende og gribende historie (usædvanlig i denne kæmpestor tidsalder), blande spænding og griner og kommentere med en cool hånd og være et sterkt eksempel på, hvad superheltfilm kan være, vil mere end gøre det fint.

Uproxx - Mike Ryan

Wonder Woman er den fjerde film i DCEU, og den er let at være den bedste (og jeg siger dette som en der kunne lide Man of Steel ). Wonder Woman vil give håb til folk, der håber på en velfremstillet DC-film - men det lægger endnu mere pres på Zack Snyder's Justice League . Fordi Patty Jenkins bare beviste, at det er muligt at lave en fantastisk DC-film.

Screen Crush - Matt Singer

Selv med sine problemer er Wonder Woman spændende, romantisk, sjov - og min favorit DC Extended Universe-film til dato. Med sit mod og styrke er Diana et godt eksempel for alle, hun møder, og hun holder fast ved sine idealer, selv under stort pres. Med held og lykke vil hun give lignende inspiration til direktørerne for DC Extended Universe i de kommende år.

Afspilningslisten - Rodrigo Perez

"Wonder Woman" er en stort set enkeltstående soloindsats - den fortjener bare at være en bedre. Der er et stykke materiel tekstur i "Wonder Woman", og det er forestillingen om, at menneskets civilisation, menneskeheden, ikke er så uværdig som Amazons tror. Og gennem beslutsomhed og grus viser "Wonder Woman", at dudes ikke er så dårlige (hvilket måske er mere humanistisk end feminist). Filmens crescendo ligger i svig af Wonder Woman's trossystem. Desværre for seeren, i stedet for at kæmpe med denne eksistentielle sorg og soldat uanset, siger filmen "bare sjov" og forstærker hendes bekræftelsesforstyrrelse om godt og ondt.

Variety - Andrew Barker

Det kan have taget fire film at komme derhen, men DC Extended Universe har endelig produceret en god gammeldags superhelt. Sikker på, tidligere poster i Warner Bros. forsamlingslinjen har givet os sporadisk vellykkede, demytificerede overtagelser af Batman og Superman, men de har alle virket skeptiske, hvis ikke direkte fjendtlige, over for den slags uforskammet do-gooderism, som DC Comics 'gyldne -alderen helte eksemplificeret. Patty Jenkins '"Wonder Woman" er aldrig tilbøjelig til at stå i ensomhed og tage flere noter fra Richard Donner end fra Christopher Nolan, hvilket giver en velkommen frist fra DCs husstil af dystre mørke - støjende, alvorlig, undertiden sjusket, men alligevel konsekvent underholdende - med stjerne Gal Gadot beviser et inspireret valg til denne avatar af sandhed, retfærdighed og Amazonas måde.

Selv om dette kun er de tidligste anmeldelser, der er frigivet, synes de alle mere eller mindre at være i tråd med de tidlige reaktioner, der blev offentliggjort på sociale medier for næsten to uger siden. På det tidspunkt var mange mennesker bekymrede over, at mens reaktionerne var positive, ville anmeldelser fortælle en anden historie. Det ser ikke ud til at være tilfældet her. Det kan have taget fire film at komme til dette punkt, men Warner Bros. ser ud til at have deres første universelt anerkendte rate i DC Extended Universe.

Det har taget over 75 år for Wonder Woman endelig at få sin egen live-actionfilm på storskærmen. I betragtning af at filmen er på vej til at klare sig godt ikke kun kritisk, men også kommercielt, forhåbentlig vil dette fylde studiet (såvel som andre Hollywood-studier) med tilstrækkelig selvtillid til at forfølge flere kvindestyrede superheltfilm. Vi bliver bare nødt til at vente og se, hvordan resten af ​​dem - nemlig Batgirl - klarer sig.