Whisky Cavalier Review: En sjov, smart ny spion-serie

ABCs nye action-komedie / potentielle romantik Whisky Cavalier leverede en nødvendig salvie efter Oscar-ceremonien til alle, der var vågen længe nok til at se Green Book vinde et par priser, den ikke havde nogen forretning at vinde. For dem, der overhovedet ikke indstillede sig på den værtløse ceremoni eller ikke var klar over, at showet allerede havde premiere, har ABC været rart nok til at køre det igen i sin regelmæssige onsdag aften tidsspalte. Den anden udsendelse er mere eller mindre en formalitet, der har til formål at få publikum til at se det live, da det udsendes onsdag aften i de næste 13 uger. Men det er også en chance for at genspejle, hvad der er en af ​​de mest uhyggeligt sjove nye serier hidtil i år.

Da Whisky Cavalier først blev annonceret ved netværkspræsentationer i 2018, så det ud som et sikkert brand. På trods af en genkendelig og yderst sympatisk rollebesætning, der kaster Scott Foleys FBI-agent Will Chase og Lauren Cohans CIA-operative Frankie Trowbridge i den dybe ende af et tyndt og flirtende arbejdsforhold, blev serien blandet af til mellemsæson-status snarere end at slutte sig til lignende som The Rookie and A Million Little Things som Alphabet-netværkets nyeste og times lange serie. Beslutningen om at omplacere showet i slutningen af ​​februar havde sandsynligvis noget at gøre med Cohans tid som Maggie på AMCs The Walking Dead en foreløbig afslutning i efteråret 2018. Men det havde sandsynligvis også endnu mere at gøre med den internationale produktion af serien og selvfølgelig netværksstrategi, da udbredelsen af ​​tv-muligheder føles mindre skræmmende nær vinterhalens slutning, og seerne er måske mere tilbøjelige til at sidde hjemme og se attraktive mennesker gøre spændende ting, når det er koldt udenfor.

Mere: The Umbrella Academy Review: Super-Weird Heroes leverer en fantastisk underholdende serie

Uanset om denne strategi fungerer eller ej, er det stadig at se, men Whisky Cavalier gør bestemt et stænk med en pilotepisode, der går all-in på sin legende personlighed, samtidig med at virksomheden at være starten på en ny serie ude af vejen, så tingene kan virkelig tage fart i de kommende uger med episoder som 'The Czech List' og 'When in Rome', som er markant mere underholdende end den ganske vist vellykkede pilotepisode.

Showets lette charme og øjeblikkelige sympati har meget at gøre med kemien mellem Foley og Cohan. De to matches godt som tv-versioner af regeringsagenter, hvor Will er mere en lige snæver Boy Scout-type, og Frankie er en spion på 007-niveau, komplet med gadgets som eksploderende tamponer og andre tåbelige ephemera, der fremkalder Bond-franchisens mere cheesier øjeblikke. Men mens Whisky Cavalier ikke er en spoof af Bond eller Bourne eller nogen anden international spionage-action-franchise, er den heller ikke så seriøs, at den ikke ønsker, at publikum ikke griner over ideen om, at en eller anden kvartmester skjuler en afgift i en tampon.

Det gælder også Foley og Cohan, da deres karakterer er beregnet til at opgradere actionhelt-stereotyper uden at være en fuldstændig parodi. Meget af det er bundet i Foleys Will Chase, der i starten af ​​serien finder sig selv kæmper for at komme tilend med slutningen af ​​et seriøst forhold. Skaberen David Hemingson får en masse latter ud af Wills følelsesmæssige uro uden at være ligeglad eller uudviklet over for hans lidelse. I stedet overlader Hemingson det til Cohans Frankie, som ikke har noget problem med at kigge på det gapende sår, hvor Wills hjerte plejede at være, uanset om de er på mission for at redde verden eller ej.

Hovedrollen hjælpes af et par charmerende forestillinger fra Ana Ortiz som FBI-profil Susan Samson, og seriens udestående Tyler James Williams som NSA-analytiker Edgar Standish, som også er kernen i pilotepisodens ret standard, men behagelige plot. Selvom den har en stor rollebesætning, der inkluderer Dylan Walsh, Vir Das og Josh Hopkins, glemmer Whisky Cavalier aldrig, at det virkelig er forholdet mellem Will og Frankie. Og ja, det betyder, at serien går ind i et minefelt ved i det væsentlige at oprette den slags vilje-de-eller-ikke-de-spænding, der i sidste ende får fans til at miste deres s ** t på sociale medier, når potentialet for romantik varmes eller opvarmes ikke nøjagtigt som de vil have det.

Heldigvis har Whisky Cavalier tilsyneladende varerne til ikke kun at skabe det særlige mareridtsscenarie, men også at give publikum en sjov og engagerende ny serie at se uden for enhver insisteren på, at disse attraktive figurer kysser på nogens tidsplan, men deres egen - eller det af showets forfattere. Det hele giver en charmerende ny tilføjelse til ABCs lineup og et af netværkets mest underholdende nye shows i nyere hukommelse.

Næste: Counterpart Series Finale Review: En fortælling om to verdener nærmer sig en servicering

Whisky Cavalier fortsætter næste onsdag med 'The Czech List' kl. 22 på ABC.