The Walking Dead: Begrave mig her gennemgang og diskussion

Synopserne for The Walking Dead bliver stadig vagere, hvilket gør det muligt for hver episode at afspille muligheden for, at det især vil være den sidste optræden af ​​en karakter. Det er en almindelig begivenhed på serien, så at læne sig ind i en drill eller falsk, at nogen kan dø, er ikke meget af en overraskelse. Problemet er, at når serien går ind i det sidste løb af sin sæson 7-episoder, er der ikke mange karakterer tilbage, der kan tilbydes op til klassificeringsgudene i bytte for et større udsnit af den ugentlige popkulturelle cirkel, mens de stadig forlader showet med en liste over velkendte figurer, der er overbevisende nok til at sikre, at seerne vender tilbage i sæson 8 og (sandsynligvis) ud over.

Denne gang omkring The Walking Dead har spillet tanken om, at Carol omsider kommer tilbage i spillet efter en pludselig, ubelejlig og overbevisende hjerteskift sent i sidste sæson. 'Begrave mig her' er tilbagevenden til seriens 'mest usandsynlige MVP, efter at hun sad i størstedelen af ​​sæson 7 ude og forsøgte at finde noget fred og ro i udkanten af ​​Ezekiel's rige, som lejlighedsvis rebuffed så godt hun kan, gruppens tilbud om samfund og frugtbaserede desserter. Men uanset hvor langt Carol er tilbage fra den igangværende konflikt, vil det før eller senere komme bankende på hendes dør.

Det øjeblik kom næsten under hendes genforening med Daryl. Men mødet blev underskrevet af et afslag på at fortælle hende sandheden, som på Daryls egen måde var et forsøg på at se hans ven forblive på et så sikkert sted som muligt bare et stykke tid længere. Daryls løgn vil blive fundet ud på en eller anden måde, og Carol, ligesom alle andre i Kongeriget, bliver nødt til at træffe et valg, om de skal bekæmpe den nye verdens skolegårdsbølle eller ikke, eller om de fortsætter med at levere forsyninger, der i stigende grad mangler. For at overbevise en gruppe modvillige krigere om, at det nu er tid til at tage våben mod deres fjende, bliver der et vigtigt vendepunkt.

'Begrave mig her' er altså en række vendepunkter, hvoraf de fleste er skabt af Richard's dårligt rådede ordning for at tilskynde til en voldelig reaktion fra Frelserne ved at udskifte dem en enkelt melon i deres ugentlige levering. Planen var at vise Ezekiel, hvor irrationelt voldelige frelserne er ved at ofre sig selv for at bevise et punkt og inspirere kongen til at gribe ind. Naturligvis, dette er The Walking Dead, går en sådan uhyggelig plan galt, hvilket efterlader den unge kriger-munk-i-træning Benjamin til at dø af et skudsår i stedet. Børnens død er nok til at sende Morgan ind i et blindt raseri, en, der understreges af en række blitz, der genoptager hans rejse fra seriepremieren til 'Klar' til hans nuværende lidelse.

Morgan's unraveling, da episoden udspiller sig, markerer timens største vendepunkt, i betragtning af hvor længe karakteren har afstået fra at dræbe og har forsøgt at påvirke andre til at gøre, som han gør. Flytningen er et af de største valg, serien har taget siden hun kom tilbage fra hiatus, da det ikke kun markerer stien fremad for Morgan, men også for Carol, Ezekiel og hele Kongeriget. Og med Ezekiel, der var parat til at gå i krig mod Negan og frelserne, virkede Richard's forsøg på at anspore sine kammerater til handling - bare ikke som han planlagde.

Ezekiel, der valgte at kæmpe, skulle være et højdepunkt i sæsonen; det var nødvendigt at føle sig som en stor sejr for Rick og de andre overlevende, selvom de ikke var til stede for skiftet. Det var ikke helt tilfældet her, da der kun er så stor spænding, der kan udledes af en række standoffs mellem to grupper af mænd, der peger kanoner mod hinanden. Carol's afslappede spadseretur fra hendes hus til Kongeriget, dræbte vandrere med gateskilt og til sidst ender ved Ezekiel uden for døren, hjalp med at formilde følelsen af, at en karakter, der blev faktureret som en stor spiller, ikke virkelig kom til konklusionen for at hjælpe Rick på egen hånd, måtte han skubbes voldsomt igennem gennem sin kolleges død og tabet af Morgan.

Det er svært at sige, om disse vendepunkter havde brug for en hel episode for at forekomme, eller om Scott M. Gimple måske har været i stand til at presse en anden plotline bare for timens skyld ikke at føle sig så isoleret fra alt det andet, der skete. Med kun tre episoder tilbage i denne sæson, ser det ud til, at den helt krig mod Frelserne og de andre samfund vil være forbeholdt de sidste to timer (hvis det er tilfældet), hvilket gør den langsomme opbygning til konflikt endnu mere spredt, når det tager omveje som dette, uanset hvor nødvendigt de kan synes.

The Walking Dead fortsætter næste søndag med 'The Other Side' @ 21:00 på AMC.