"Supernatural" sæson 8, afsnit 11 Anmeldelse - Knive ødelægger bøger?

Det er en uge for Supernatural, mildest sagt. I denne episode, med titlen "LARP and the Real Girl", spiller Sam og Dean foregive og vender mod en stavebog, der er købt ud af eBay. Heldigvis knive ødelæggende bøger.

Efter at to live-action-spillere på en mystisk ende er døde, forsøger Sam og Dean at spore kilden til det mærkelige mærke, der forbinder ofrene, hvilket fører dem til et spil LARPing i Michigan, hvor Charlie Bradbury (Felicia Day) er ”Dronning. " Med hjælp (og vægt) af LARPing-royalty, deltes Sam, Dean og Charlie op og våger sig dybt ned i skyggen af ​​Shadow Orcs for at finde personen bag de forfærdelige dødsfald. Men når dronningen pludselig bliver taget til fange af en mærkelig væsen, afsløres mysteriet bag dødsfaldet, og Sam og Dean vender mod sin herre for at beskytte fe-kærlighed.

Selvom Supernatural tidligere har krydset nørdekultur til stor succes, kan denne uges episode - som præsenterer en akavet blanding af tvungen "nørd" -terminologi og en rollespil - være en af ​​de mærkeligste, mest ubehagelige episoder af serien til dato. Til sin (eneste) æren har "LARP and the Real Girl" ingen tilknytning til den samlede seriehistorie, hvilket giver fans noget håb om, at denne episode simpelthen var et uheldigt eksperiment.

En tilbagevendende karakter; et nyt miljø for Sam og Dean at udforske; ikoniske referencer fra film - i teorien skulle denne episode fungere; dog gør det ikke. Her er "wiki" om, hvorfor det er: Selvom Charlie Bradbury er en tilbagevendende karakter, var hendes originale udseende ikke så mindeværdig for serien, som den var imødekommende for sidste sæson Leviathan-historie. Og at fylde Charlie's dialog (og historielinje) med mange nørdige og lesbiske referencer hjælper kun med at få hjem det faktum, at dybden i denne episode faktisk ikke findes.

Derudover, i en serie, hvor alle religioner og alle monstre kan eksistere i en enkelt, overraskende sammenhængende historie, hvor Sam og Dean gør et engangsstop for at besejre nogen, der udøver kraften fra "Køb det nu" på eBay, ikke nøjagtigt tale med løfterne om at returnere serien "tilbage til sin oprindelse", der blev fremsat inden sæsonen begyndte. Men stadig

episoden skulle have fungeret.

I dette tilfælde synes Supernatural's fald i det mindste at være ønsket om at fortælle en geek-tema, opvejer behovet for faktisk at fortælle det. Og ja, selvom denne struktur har fungeret mange gange i seriens fortid, gør det faktum, at Supernatural er en aldrende serie, det vanskeligere at udføre sådanne nichepisoder - især når spændingen efter den samlede sæsonbestemte historie for øjeblikket aftager.

I en scene, der perfekt repræsenterer problemerne i denne episode, står Sam og Dean overfor deres fe-svingende fjende, og Charlie skal ødelægge bogen, der binder feen til deres fjendes kommando. Før hende er en pejs og en kniv. Da bogen skal ødelægges, henter Charlie kniven og stikker bogen

ødelægger det.

Selvom det er meget usandsynligt, at kvaliteten af ​​denne episode er et tegn på de kommende ting, er mangeårige fans stadig med mentale bemærkninger om, hvordan denne sæson udspiller sig, og undrer sig konstant over, om Supernatural vil nå sit sæson 10-mål. Vigtigere er, at fans undrer sig over, om de stadig vil se, om det gør det. Forhåbentlig inspirerer efterfølgende episoder et selvsikkert "Ja" fra fans.

-

Supernatural vender tilbage næste onsdag med "As Time Goes By" @ 21:00 på CW. Du kan tjekke en forhåndsvisning af næste uges episode nedenfor: