Strike Back sæson 6 anmeldelse: Ny teamleder, samme eksplosive handling

Gennem årene har Strike Back vist sig at være en formbar serie, ikke i modsætning til de evige tv-procedurer fra folk som Dick Wolf eller Jerry Bruckheimer, idet showets grundlæggende forudsætning kan gennemføre det næsten enhver revision foretaget til støbt. Og i betragtning af hvor høj omsætningshastigheden er for et show om en elitegruppe af militærfagfolk, der kæmper med det værste af de værste over hele kloden, er det bestemt i Strike Backs favør, at det har vist sig at være i stand til at modstå ændringer både store og små. Sidste sæson stod serien over for sin største ændring endnu, efter fire sæsoner med veteranerne Philip Winchester og Sullivan Stapleton, som den ærværdige Stonebridge og Scott, begyndte action-serien et nyt eventyr med en helt ny rollebesætning bestående af Warren Brown (Luther ), Daniel MacPherson ( A Wrinkle in Time ), Alin Sumarwata ( Neighbors ) og Roxanne McKee ( Game of Thrones ). Efter en kort læringsfase gellede den nye rollebesætning hurtigt, og Strike Back var tilbage og gjorde, hvad det gør bedst: at sprænge ting virkelig godt op.

Sæson 5 sluttede med sektion 20 ned til tre medlemmer, Mac (Brown), Wyatt (MacPherson) og Novin (Sumarwata). Det er ikke noget nyt for serien, da det ofte dræber medlemmer af teamet for at bringe nogle gravitas til proceduren. Men denne gang var tingene lidt anderledes, da de, der var tilbage, måtte beskæftige sig med, at holdet midlertidigt blev opløst såvel som de langvarige virkninger af at være blevet forrådt af deres nu døde CO. Det er meget grund til at dække for showet at introducere sit nyeste rollebesætningsmedlem, Jamie Bamber ( Battlestar Galactica ), som holdets seneste CO, Alexander Coltrane. Og som serien demonstrerer i sin første episode af sæson 6 på Cinemax, er Bamber mere end op til opgaven med at vedligeholde Strike Back sted som en af ​​de bedste action - serier på tv.

Mere: The Magicians sæson 4 Premiere anmeldelse: En ny begyndelse starter et mørkt eventyr

Strike Back er lidt som Mission: Impossible- franchisen, fordi plottet er sekundært i forhold til alt det, der er sjovt ved serien. Med andre ord indstiller du sandsynligvis ikke, fordi du er alt for bekymret over det nyeste atomvåben, der er forsvundet, eller hvorfor nogen vil stjæle det og gøre det til en kuffertenhed for at fremme deres kantede dagsorden. Nej, du ser på Strike Back for at se tegn, der er meget gode til deres job, gør nogle skøre stunts og deltager i nogle virkelig teknisk imponerende action-sekvenser, alt sammen i pligt.

Så når sæson 6 begynder med det brutale mord på en militær operatør, der var romantisk forbundet med Novin, og efterforskningen af ​​hendes død finder afsnit 20 i gang igen, er hændelsen vigtig, fordi den hjælper med at farve Sumarwatas karakter og begynder sæsonens tematiske tema gennemgående linie om, hvordan disse soldater finder mening i deres personlige liv. Men virkelig, det er der for at sætte holdet tilbage i marken. Og ligesom Strike Back- vejen, har sektion 20 ikke før sat støvler på jorden, end de befinder sig i en uhæmmet ildkamp mellem triaderne og en gruppe skjulte russiske agenter (ledet af serienykomlingen Yasemin Allen som Katrina Zarkova), der sporer en stjålet russisk WMD.

Den større fremdrift af stjålne kerner og ældre, men stadig røvsparkende Triad-medlemmer er kun vigtig i det omfang det letter den ubarmhjertige fremadrettede progression af sæsonens handlingssekvenser. Og som serien har demonstreret i årevis nu, ved den hvordan man skal pakke så meget action som muligt i en enkelt times fjernsyn og stadig ende med at skabe et synligt nok plot, at seeren sandsynligvis vil blive investeret i disse huller mellem showets regelmæssige planlagte shootouts og knoglesprængende fisticuffs.

Sæsonpremieren tilbyder masser af sidstnævnte, selvom den påtager sig udfordringen med at introducere både Bamber's Coltrane og Allen's Zarkova. Disse individer bedømmes ikke af dybden i deres karakterisering, men snarere af den kompetence, hvormed de udfører deres meget strejke-back- opgaver. Begge passerer med flyvende farver. Zarkova går ikke kun tå til tå med Novin på et pendeltog fyldt med mærkeligt rolige passagerer på trods af at han vidner om et knock-down trækkamp mellem to kvinder, der slutter, når den ene trækker en pistol på den anden. I mellemtiden beviser Coltrane, at han ikke kun er fyren i stolen, han har også en upåklagelig timing, når det kommer til at trække sit hold ud af varmt vand.

Premieren er også et godt eksempel på den forståelse, showet har på dets tilbagevendende karakterer og den måde, hvorpå kommunikationen med hinanden foregår. Macs forfremmelse er nok til at placere den selvcentrerede Wyatt i rang, men ikke nok til at den sporer deres evne til at arbejde sammen og engagere sig i den slags ego-blå mærker frem og tilbage, der er blevet forventet af showet. Wyatts oversigt over alt, der gik galt på Macs første dag med ansvar, er den slags ting, der kan føre til en træt visning af det mandlige egos skrøbelighed, men i stedet er det en mulighed for at indsætte lidt humor i sagen. Levity er lige så vigtig en ingrediens i Strike Back Succes som dens forpligtelse til at producere tre eller flere hektiske handlingssekvenser pr. episode. Den lethed, hvormed karaktererne engagerer sig i den slags jokularitet, selv når deres liv er på linjen, taler i den grad, hvor denne nye rollebesætning har gjort dette show så godt som det nogensinde har været, men alligevel unikt på samme tid.

Næste: The Other Two Premiere Review: Som en åndelig efterfølger til vanskelige mennesker

Strike Back fortsætter næste fredag ​​kl. 22 på Cinemax.