Star Wars 7 Tidlige anmeldelser: En stor hyldest og lovende ny begyndelse

Den verdensomspændende frigivelse af Star Wars: Episode VII - The Force Awakens er endelig næsten overhovedet, og hvis du er noget som vi er, håber du inderligt, at filmen lever op til forventningerne og derefter nogle. Efter verdenspremieren den 14. december er anmeldelser nu gået live.

Indtil videre har kritiske reaktioner været overvældende positive, og mange roser instruktør JJ Abrams for at genvinde Star Wars-magien fra det gamle. Hovedkritikken - hvis nogen - synes at være, at The Force Awakens måske hylder for meget de originale tre Star Wars-film. Afhængigt af din personlige præference kan dette dog ses som en positiv eller negativ ting.

Nedenfor har vi samlet et udvalg af The Force Awakens review-uddrag, som du kan se på. Mens vores uddrag INGEN SPOILERE indeholder , skal du advares om, at hvis du klikker på linket for at læse anmeldelsen fuldt ud, kan du muligvis komme på tværs af plotdetaljer og spoilere, som du måske ønsker at undgå.

Chris Nashawaty - EW

”JJ Abrams 'The Force Awakens leverer nøjagtigt det, du vil have det til: rullende eventyr indpakket i episk mytologi, en perfekt mængde fan-service, der affyrer dine nørdeste synapser, og en nøjagtigt klippeophæng, der baner vejen for fremtidige tranche. Den afslutning, han er kommet med her, føles så perfekt, at det er svært at forestille sig det på nogen anden måde. Når Force Awakens slutter, føles det bittersød simpelthen fordi du så meget gerne vil komme til næste kapitel. ”

Manhole Dargis - NYT

“På trods af den forudgående hype, vil det ikke redde verden, ikke engang Hollywood, men det balancerer problemfrit hyggelige favoritter - Harrison Ford, mine damer og herrer - og nye kinetiske wows sammen med nogle af de finesser, der forsvandt, da serien voksede ind i et fænomen, mest afgørende en skala og en følsomhed, der er rodfæstet i det menneskelige. Hr. Abrams kan være så tilbedende som enhver Star Wars obsessiv, men i The Force Awakens har han lavet en film, der går til gammeldags escapisme, selvom den præsenterer en futuristisk vision om en pluralistisk verden, som hans publikum allerede lever i. Han har ikke ' t lavede kun en film for sande troende; han har lavet en film til alle (ja, næsten). ”

Pete Hammond - Deadline

”JJ Abrams har taget George Lucas 'baby og genopfundet den til ægte fans af de tidlige film. Selvom det ville være umuligt at overhale den følelsesmæssige oplevelse af at se den originale Star Wars 1977 for første gang - som jeg gjorde, da den åbnede på det kinesiske teater i Hollywood - Abrams sammen med hans manuskriptforfattere Michael Arndt og især Lawrence Kasdan (som skrev The Empire Strikes Back and Return Of The Jedi) har fanget hjertet, sjælen, humor, eventyr og undring over, hvad det er, der gør Star Wars til et sådant fænomen i filmhistorien. ”

Todd McCarthy - THR

”Styrken er tilbage. Stor tid. Som det bedste Star Wars hvad som helst - film, tv-show, videospil, spinoff, hvad har du - på mindst 32 år, pumper Star Wars: The Force Awakens ny energi og liv ind i en hellig franchise på en måde, der begge genopliver gamle fornøjelser og peger i lovende nye retninger. ”

Chris Taylor - Mashable

”(The Force Awakens) er, hvad der sker, hvis du tager Lucas ud af ligningen og giver en munter fan af den originale trilogi som JJ Abrams et kæmpe budget og den voksne opsyn med Empire og Return of the Jedi co-writer Lawrence Kasdan. vigtigst af alt leverer filmen Star Wars 'løfte om mysterium. Du vil sandsynligvis afslutte det med lige så mange spørgsmål i dit sind som da du begyndte; de bliver bare nye spørgsmål. Din fantasi skyder på alle cylindre, og du kan ikke vente på afsnit VIII. ”

Justin Chang - variation

”Den indkommende skribent-instruktør JJ Abrams ser ud til at have haft de oprindelige tre film fast i tankerne, da han påbegyndte denne monumentale nye virksomhed, struktureret som en række smarte, hvis til tider wobbede tilbagekald til en trilogi, der fængslede et globalt publikum og hjalp med at cementere Hollywoods kæmpestor. paradigme. Alligevel har den beroligende fortrolighed med Abrams 'tilgang sine begrænsninger: Forunderligt som det er at indhente Han Solo, Leia og resten af ​​banden, har fan-service prioritet her frem for en noget tynd, afledt historie, der på trods af tilstedeværelsen af to tiltalende nye stjerner, affyrer ikke ligefrem fantasien igen. ”

Peter Bradshaw - The Guardian

”Det gendanner den komedie, som Phantom Menace opgav. Force Awakens er i kontakt med kraften i action-eventyr og sjov … Force Awakens vækkede igen min kærlighed til den første film og gjorde min indre fanboy til min ydre fanboy. Der er meget få film, der efterlader mig ansigtsudmattet efter at have grinet i 135 minutter, men dette er en. Og når Han Solo og Chewie kom ind, havde jeg en fornemmelse i biografen, som jeg ikke har haft siden jeg var 16 år: Jeg vidste ikke, om jeg skulle bryde ud i tårer eller under bifald. ”

Drew McWeeny - Hitfix

”Det er en meget god film, vil jeg sige, og den skal underholde publikum både dybt og afslappet investeret i den igangværende saga om Skywalker-familien. Lavet med en dyb følelse af lidenskab og respekt af en hel generation af filmskabere og kunstnere, der blev påvirket af de originale film, dette er en dybt kærlig film, og den kærlighed, der ærligt følte kærlighed, er det, der kommer til at gøre hele forskellen for seere. ”

Matt Goldberg - Collider

”The Force Awakens er en succes, selvom den ikke er under storhed, fordi den aldrig fuldt ud omfavner den nye, spændende energi, som Abrams og hans rollebesætning bringer til franchisen. Filmen er reaktionær - en reaktion på prequels og et sikkerhedstæppe, der ønsker at give fans det, de allerede elsker. Mens ingen forventer, at Star Wars forstyrrer biografen, er filmens største svaghed i, hvordan den forsøger at se høj ud ved at stå på skuldrene til den kæmpe originale trilogi. ”

Helen O'Hara - Empire

”Undertiden også overholdelsen af ​​Star Wars tidligere gitter. Dele af den første halve time føles som en remix, fra planerne skjult i en lille, feisty droid til redning af en tortureret, men stadig vittig fange fra et ondt autoritært regime. Det hele er smukt udformet, bare lidt for respektfuldt til det, der er gået før. Men så tager de nye figurer form og nye elementer dukker op. I slutningen finder dette friske ingredienser, der kan føjes til Star Wars-formlen, hvilket styrker og uddyber den. ”

Kyle Anderson - Nerdist

”Jeg elskede denne film, og jeg elskede den specifikt, fordi det er meget tydeligt, at alle, der gør den, ønsker at den skal være god, loyal over for universet og fremme historien. Der er bestemt mange henvisninger til de ældre film, men kun et par af dem var nødvendige for handlingen; de var for det meste sjove påskeæg. Modsat Abrams 'Star Trek-film tilgang - som næsten udelukkende var afhængig af referencer til fortiden og kopiering af det, der kom før - henvendte denne film sig til de ældre film og byggede på dem for at skabe sine egne ting. ”

Terri Schwartz - IGN

”Filmen venter ikke længe på at introducere sit nye parti med helte, og de kommer sammen på en måde, der antyder, at styrken stadig trækker tråde bag kulisserne. Det er let at argumentere for, at Rey er flokens hovedhelt, og nykommeren Daisy Ridley skinner i rollen … Handlingen er ret tynd, da Abrams søger at omslutte sit publikum i denne verden og antyde, at skæbnen er det, der bevæger karaktererne ' eventyr langs … Selvom The Force Awakens efterlader dig med en forventning om at finde ud af, hvad der kommer næste, er det også uklart, hvor denne nye serie er på vej. ”

Så der har vi det; en god mængde positiv ros og kun et par mindre negative. Selvfølgelig har The Force Awakens-anmeldelser sandsynligvis ingen betydning for, om folk vil se og se denne film eller ej; Det virker usandsynligt, at nogen Star Wars-fan vil beslutte at gå ud fra en persons tanker. Det er interessant at bemærke, at næsten alle anmeldelser kommenterer (negativt eller positivt) om den stærke henvisning til de originale film, og det vil helt sikkert være spændende at se, hvordan Star Wars-franchisen bevæger sig fremad herfra.