"Southpaw" TV-trailer & tidlige anmeldelser: Giv ikke kampen op

Sommeren 2015 vil have set superhelte, vejkrigere, dinosaurer og terminatorer alle marchere over den store skærm, når den gammeldags sportsmelodrama Southpaw ankommer, hvilket giver et tempoændring fra sæsonens sædvanlige kæmpestyring. Weinstein Company's trailermarketing for filmen - den seneste med en ganske imponerende fysisk transformation af Jake Gyllenhaal - har ikke forsøgt at holde filmens velkendte fortællingshemmelighed i stedet for at male Southpaw som en grittier og velfungerende variation på en klassisk melodi., så at sige.

Southpaw er skrevet af Sons of Anarchy TV-skaberen Kurt Sutter og instrueret af Antoine Fuqua (Training Day, The Equalizer), og fortæller historien om Billy (Gyllenhaal), verdensmesteren til let tungvægts boksning - det vil sige før personlig tragedie rammer og Billy rammer bunden, både i og uden for ringen. En chance for forløsning indebærer dog til sidst, da Billy begynder at træne på ny i et forsøg på at genvinde sin mesterjagerstatus, genvinde forældremyndigheden over sin datter, Alice (Claire Foley) - og få sit liv tilbage på sporet.

Den nyligt udgivne Southpaw-udvidede tv-spot / trailer (se ovenfor) afslører ikke så meget om den film, som tidligere udgivne klip ikke allerede havde, men er ikke desto mindre lige så effektiv til at sælge filmens hårdtkantede sportsindløsningshistorie som tidligere Southpaw-trailere har været (med filmens originale Eminem-sang brugt til at sødme aftalen). Fuquas boksefunktion ser fortsat ud som om det kunne være et stærkt stykke sommer-modprogrammering af relaterede grunde, ikke mindst hvor det er helt anderledes end andre teaterudgivelser i slutningen af ​​juli 2015 (se: Pixels, Mission: Impossible - Rogue Nation, og så videre).

For de nysgerrige, her er hvad kritikere siger om Southpaw indtil videre (klik på de respektive links for de fulde anmeldelser):

Justin Chang - variation

Du kan praktisk talt lugte blodet, sveden og den voldsomme skuespillertilsagn, der stiger fra Jake Gyllenhauls forslåede og tatoverede krop i ("Southpaw") … Alligevel kan den ubestridelige intensitet af Gyllenhahs fyldte, metoden-mumlende præstation efterlade dig til at føle dig mere sprængte end overbevist om i denne tunge hånd om fortælling, hvor instruktør Antoine Fuqua endnu en gang demonstrerer sin fascination af koder for maskulin aggression, ekstrem vold og ikke meget andet.

Deborah Young - THR

(Southpaw) holder fast ved afprøvede genreregler, men alligevel holder en kantet rollebesætning - ledet af den formidable førende mand Jake Gyllenhaal - historien i skarpt fokus … (Filmen) har karbonaderne til at tegne den højtestosteroniske mandlige demografiske, men føles for macho-centreret til at krydse til Million Dollar Baby-tilskuerne. En prisværdig Gyllenhaal er hovedattraktionen.

Alonso Duralde - The Wrap

Fjern banden, blodet, Eminem-sangene og de farvede fra "Southpaw", og du har grundlæggende den mest populære boksefilm fra 1935 … Stadig klichéer kan være lige så sjove i en ny film som i en gammel en, og hvis du er enig med det faktum, at "Southpaw" ikke bringer nogen ideer til lærredet, der er nyere end Wallace Beery, er dette et energisk nok kampbillede til at fange fantasien.

Kort sagt lyder det som om Southpaw meget er den film, som trailere har malet, er som værende. Det vil sige en moderniseret modernisering tager en ret formel genrefilm, men også en, der er hævet af solid regi og de stærke forestillinger fra dens rollebesætning - som foruden Gyllenhaal inkluderer Rachel McAdams (True Detective), Forest Whitaker (The Butler), Naomie Harris (Skyfall), 50 Cent (Power), Rita Ora (Fifty Shades of Grey) og Victor Ortiz (The Expendables 3).

-

Southpaw åbner i amerikanske teatre den 24. juli 2015.