"Southland" sæson 3 Premiere anmeldelse og diskussion

Southland vender tilbage til TNT til sin tredje sæsonpremiere i aften. Showet har gjort sig bemærket som et hårdt kompromisløst politidrama, der ikke viger væk fra brutale forbrydelser og ærlige karakterer. I skarp kontrast til lettere billetpris på både netværk og kabel-tv har Southland til formål at bringe publikum på en tur sammen med beat-politiet og detektiver fra LAPD, der viser hvert spændt øjeblik og hårdt valg. (hvilket muligvis er grunden til, at det skabte springet til kablet sidste år.) Sæson 3-premieren på Southland leverer de punkter, der fik de foregående to sæsoner til at udmærke sig: viser monotoni, frustration og lejlighedsvis terror, som politiet oplever i en by med mange bander vold og apati.

Synopsis, med tilladelse fra TNT:

SOUTHLAND Sæson 3 Afsnit 1 "Let It Snow" - Detektiv Lydia Adams (Regina King) gennemgår en stressende tilpasningsperiode med sin nye partner, Josie Ochoa (Jenny Gago), da de undersøger forsvinden af ​​en ulovlig indvandrer. Detektiv Russell Clarke (Tom Everett Scott), Lydias tidligere partner, tilpasser sig et nyt skrivebordsjob på styrken. I mellemtiden leder detektiverne Sammy Bryant (Shawn Hatosy) og Nate Moretta (Kevin Alejandro) efter morderen på to gangbangers, og officer BenSherman (Ben McKenzie) får øje på en attraktiv kvinde under trafikstop, mens hans partner, John Cooper (Michael Cudlitz)), kæmper med stigende smerte.

Showet træder velkendt grund, da historien følger de frakoblede historielinjer. De, der indstiller sig til det uforstyrrede blik på vold på gadeniveau, bliver ikke skuffede, selvom de, der leder efter mere udvikling efter sæson 2s finale, måske finder den første nye episode lidt mangler.

Coopers fortsatte skade er det mest udbredte tema i beat-politiets plot, og hans udviklende afhængighed af hans smertestillende medicin bliver problematisk. Showet følger, da han og Sherman starter en typisk dag med trafikkontrol. Når Cooper har brug for et øjeblik for at forsøge at udvide sin medicinforsyning, tildeler han juniorofficeren et trivielt trafikstop. Sherman trækker den hurtige Porche over, men lader den attraktive og prangende kvindelige chauffør i en forudsigelig bevægelse med en advarsel. Scenen føles tvunget og mere end lidt stereotyp - hvor mange gange har vi set en varm kvinde tale sig ud af en billet? - men tjener til at vise Shermans egne moralske mangler, da han forsøger at overbevise Cooper om at søge hjælp.

Herfra kaldes de to til en skydning, og vi behandles med et fremragende action sæt sæt. Der er ikke meget opsat; skurkene har automatiske rifler, en betjent er nede og Cooper og Sherman er under skud. Southland formår at vise en imponerende bit af manuskript, da politiet trækker nogle ukonventionelle tricks ud for at redde den faldne officer og nedtage de mistænkte. Scenen er anspændt og stram med nøjagtigt den rette mængde handling og tilbageholdenhed, hvilket gør det til den bedste del af episoden. Efter crescendo ledsager de to den nedlagte mand til hospitalet, hvor Cooper forsøger at overbevise sin fremmede kone om at give ham flere lægemidler, og Sherman (temmelig uforklarligt) støder på kvinden i Porche igen.

Detektiv Adams forbliver den oprejste og kompromisløse efterforsker, men hendes nye partner sætter hende i balance. Southland-nykommeren Jenny Gago leverer en sympatisk og troværdig præstation som detektiv Ochoa. De to er en mikrokosmos af det spændte forhold mellem latinoer og afroamerikanere i byen, en kontrast til, at showet ikke er genert for at vise sig, da parret undersøger forsvinden af ​​en illegal indvandrer, der voldtages og myrdes på hendes arbejdsplads. Der er en fremragende scene, da de to kører til en mistænktes hjem, der fortæller dig alt hvad du behøver at vide om den nye detektiv på få korte øjeblikke. Dialogen i denne udveksling skinner. Fjendskabet mellem de to er håndgribeligt, mens det er subtilt, selvom deres kontrasterende færdigheder giver dem mulighed for at lukke den mistænkte. Kvinden'Historien viser sig at være den mest overbevisende i episoden, da begge har at gøre med stressende hjemmeliv, mens de følger de tyktflydende handlinger i deres stenbrud.

Den tredje underplot, efter detektiverne Hatosy og Moretta, er tør og relativt uinteressant. To bandemedlemmer, der er fundet myrdet under en bro, viser sig at have voldtaget datteren til et andet magtfuldt bandemedlem. Bortset fra nogle spændte øjeblikke, mens han pågribede den mistænkte, efterlod denne historie meget potentiale på redigeringsrumgulvet. Der er ingen sympati for mordofrene, der er ingen sympati for den krænkede pige - alt her er skuffende proceduremæssigt. Selv den normalt solide film synes at tage et dyk, da flere skud krydser linjen fra biografverite til ligefrem dårligt kameraværk. Alt i alt skulle denne have været nede alene for at give publikum mere tid med de to andre hold.

Det er værd at bemærke, at seriens faste Arija Bareikis og Tom Everett Scott næppe optræder i premieren. De er ikke rigtig savnet; der er nok solid handling og dialog i gang, at deres fravær stort set ikke bliver lagt mærke til. Men dette kan være en indikation af, at der vil være tegn på bagsædet i denne sæson. Hvis det betyder mere skærmtid for Cooper og Ochoa, formes den tredje sæson til at blive en mindeværdig.

Alt i alt er "Let it Snow" et solidt afkast for Southland. Det leverer de punkter, der gør det til en favorit for dem, der ønsker mere grov realisme, end hvad lov og orden kan give. Fremragende tempo og historiefortælling tillader showet at klippe sammen med kun et par ømme pletter. Politidramaet er ikke altid helt nøjagtigt, men ser ud til at negle følelsen af ​​LAPD-livet ned pat. Tegn udvikler sig på en langsom forbrænding, der ikke kommer i vejen for handlingen. Hvis denne episode er en indikation af de kommende ting, vil seerne være glade for den nye sæson.