"SNL" Midseason Premiere Review: Drake & the Second Half Challenge

Saturday Night Live vendte tilbage fra midten af ​​sæsonen med alle øjne på den nye tilføjelse Sasheer Zamata og vært / musikalsk gæst Drake - showets tredje sæson med dobbelt tjeneste (en engang sjælden ære, der er blevet almindelig i de sidste to sæsoner) - men mens Zamatas debut var solid, og Drakes energi aldrig aftog, undlod SNL's skrivepersonale at stige til lejligheden.

Desværre ser det ud til, at dette er ved at blive et tilbagevendende tema denne sæson: lejlighedsvis standout forestillinger fra showets usæsonede, men udviklende rollebesætning, en for det meste solid stald af værter, der er villige til at kaste sig ind i stormen, og en buck-shot tilgang til materialet der er fyldt med flere misser end hits og ikke nær nok dristighed.

Mens folk bundet deres lænder i forventning om Bill Hader, Jason Sudeikis og Fred Armisen på skærmen, er det måske skribentens Jim Downey og John Mulaneys udgang, Michael O'Briens hidtil umærkelige skift fra forfatterens værelse til rollebesætningen og Seth Meyers reducerede rolle bag kulisserne, der har været tyngst på showet.

Det er en foruroligende tanke i betragtning af det uundgåelige tab af Meyers og Weekend Update / Late Night med Seth Meyers-hovedforfatter Alex Baze, men mens skrivepersonalet endnu ikke har jeltet ind i en sammenhængende og konsistent enhed, betyder det ikke, at de vandt ' t - det betyder bare, at vi er nødt til at gennemleve et sæt vækstsmerter, der måske er mindre tydelige med en mere erfaren rollebesætning. Det er noget, som ikke mindre autoritet end Bill Murray talte om under en nylig Reddit AMA, da han blev spurgt om den nye rollebesætning.

"Det handler om skrivning, skrivning er sådan en udfordring, og du prøver at skrive baglæns for at passe 90 minutter mellem generalprøve og udsendelse. Og nogle gange får forfatterne ikke det hele regnet ud, det er ikke som et stykke hvor du kan øve det flere gange. Så gode skuespillere - og de var rigtig gode skuespillere (den forrige rollebesætning), og der er også nogle gode skuespillere i denne nuværende gruppe, kan jeg tilføje - de synes at være i stand til at løse skriveproblemer, improvisationsaktører, kan løse dem på deres fødder. De kan løse det under forestillingen og få en scene til at fungere."

Der er ingen måde at vide, hvilke nuværende rollebesætningsmedlemmer Murray henviser til, men det ser ud til, at Kate McKinnon fortjener at være i enhver samtale om den næste bølge af Studio 8H All Stars. På bare sin anden sæson henleder McKinnon simpelthen vores opmærksomhed på hende med en elektrisk samling af skøre øjne karakterer, berømthedsindtryk og en måde at klemme enhver mulig latter ud af en vittighed med et blik eller en smidstræk.

I går aftes var det McKinnons Justin Bieber-indtryk, der reddede en Piers Morgan forkølelse, der anstrengte sig for at sætte SNL-stempel på både Chris Christie-broskandalen (som blev bedre behandlet under weekendopdateringen) og A-Rod-steroidophænget.

Derudover topplinerede McKinnon også en af ​​de bedre skitser af natten - en Nancy Grace / talkshow-opsætning (med Noël Wells, der spillede karakteren), der virkede som et andet stød på, hvad den kolde åben havde forsøgt. Denne gang fokuserede skitsen på Colorado's nye marihuana-love med McKinnon, der spillede en pludselig succesrig pottebager, der udbrød: "Jeg fik dette græs låst. Jeg er Walter White, og dette er 'Baking Bad.'"

Deltagelse i McKinnon og Wells i denne skitse var Drake, der trak en fejlfri Katt Williams, der overskyggede hans karakterarbejde i en tidligere "BET Hip Hop Classics: Before They Were Stars" skitse, der udelukkende eksisterede for at give rollebesætningen og værten en chance for par indtryk med et par varmt huskede tv-shows fra 80'erne og 90'erne. Var der et højere punkt end Taran Killams Eminem-indtryk i denne skitse eller et lavere end skuffelsen over at se Drake og ikke Jay Phraroah lave et Jay-Z-indtryk ved siden af ​​Mr. Wizard?

Drake - en tidligere teenager-skuespiller og Degrassi: The Next Generation-stjernen - gik også ud som den optimistiske MC for Indiana Jones-stunt spektakulære, som håbløst forsøgte at kommunikere med en kvinde, der ikke taler engelsk. Skitsen stod dovent på din evne til at finde sprogbarrierer sjove, men det fejler bestemt ikke på grund af Drake, som også hang ved siden af ​​Vanessa Bayer i den seneste "Miss Meadows" poesi lærer skitse.

At "Miss Meadows" og "Miami Mornin" -skitserne nu er i rotation som tilbagevendende skitser skiller sig ud som yderligere bevis for, at skrivepersonalet stadig ikke er, hvor det skal være, da showet tydeligt hindres af manglen på ikke-weekendopdatering fan-yndlingsfigurer.

Når vi taler om opdatering, synes Cecily Strong efter 12 episoder at være klar til at tage det eneste skrivebord i besiddelse af at have overgået hendes oprindelige rysten. Hun har stadig ikke Meyers 'semi-seriøse tone nede, men der er en kommando og tillid til hendes levering og en mere tilgængelig tilgang til Update, der skal tjene hende godt. Tillykke Cecily Strong, du er ikke længere det mest granskede rollebesætningsmedlem på SNL, den ære tilkommer nu Sasheer Zamata.

For nylig tilføjet til SNL efter en ildstorm over showets manglende mangfoldighed og en kraftig rollebesætning, Zamata slutter sig til rollebesætningen med en samling af stjerner og forventninger, som kritikere og fans uretfærdigt har lagt på hende. Tilføj dertil det sædvanlige pres, der kommer fra nabbing af et job på SNL, og det ser ud til, at dækket er stablet, men i sin første aften udførte Zamata et så godt arbejde, som man kan, og leverede et par vigtige, men uminnelige linjer (sådan er livet som en fremhævet spiller). Det lyder måske ikke særlig glamourøst, men Zamata tilmeldte sig et maraton, ikke en sprint, og nu har hun noget at bygge på.

Kan SNLs forfattere gøre det samme på trods af en episode, der følte sig slapp og uinspireret? Forhåbentlig, for lige nu ser rollebesætningen ud til at løbe på plads til tider, hylstret af materiale, der føles formel, søvnigt og fraværende. Mens anden halvdel af denne sæson marcherer videre, ser vi og håber på forandring, men i det mindste ved vi, at der er et par lyspunkter at fokusere på, mens vi venter på, at materialet indhenter talentet.

_________________________________________________

Saturday Night Live vender tilbage næste lørdag på NBC kl. 23.30 med Jonah Hill som vært og Bastille som musikalsk gæst.