Shadows: Awakening DLC ​​- The Chromaton Chronicles Review

Selvom Shadows: Awakening ved første øjekast ligner det væld af spil, der følger i Diablo's fodspor, har den en central gameplay-enhed, der hjælper med at adskille den fra mængden. I Shadows: Awakening er spillerne i stand til at skifte mellem verdener og mellem tegn med et hurtigt tryk på knappen, hvilket effektivt giver brugeren fire spilbare tegn på én gang og giver dem nogle unikke gåder. Nu har Shadows: Awakening modtaget en DLC-pakke i form af The Chromaton Chronicles.

Shadows: Awakening - The Chromaton Chronicles er på ingen måde en større udvidelse. I stedet for dem, der ses i andre spil, såsom Diablo 3: Reaper of Souls, giver The Chromaton Chronicles ikke noget revolutionerende for spilleren og har i stedet et centralt fokus. Developer Games Farm har lavet en ny karakter, som spilleren kan kontrollere og giver en sjov lille søgen for at få dem.

Relateret: Shadows: Awakening Review - Dungeon Crawling With A Twist

Som sådan har Arcanum Laboratory i byen Thole nu åbnet sine døre for spilleren. Selve indstillingen matcher sit navn, fuld af steampunk charme gennem poleret bronze og pseudomagisk udstyr. Det passer godt ind i nogle af de andre dele af spillet og giver spilleren et scenario, der føles tæt på Dwemer-ruinerne, der findes i Skyrim, omend i en meget bedre tilstand af reparation.

Inden for Arcanum Laboratory består den centrale gameplay af, hvad der fungerer ved spillet: at bytte mellem verdener for både at kæmpe og løse gåder. Der er ingen reel sammenhæng givet for disse situationer, hvor Shadows: Awakening forventer, at spilleren i det mindste har en grundlæggende forståelse af, hvordan spillet fungerer. Dette er ikke indhold, der er lavet specielt til veteraner - det anbefalede niveau for spilleren at prøve dette er en svag fire - men ikke desto mindre skulle spillerne i det mindste have fået en grundlæggende forståelse af mekanikken.

Det hele er relativt simpelt: gå på snok rundt i Arcanum-laboratoriet, træk i nogle håndtag og slip nogle torturerede sjæle, der er spredt, lidt besværlige, rundt om Thole. Belønningen for at besejre en af ​​disse nye ekstra fjender er et farvekodet stykke af spillets nye karakter, Chromaton Golem. Stykke for stykke er spilleren i stand til at sammensætte denne golem, før den endelig bringer den til live og har en hurtig kamp for at bringe det i kø.

Det er meget sjovt at kontrollere Chromaton Golem, når den er låst op. Et hårdtslående stykke maskine, dets steampunk-stil og unikke specielle angreb såsom cirkelsave fungerer godt for at bringe noget nyt til bordet. Det er intet, der ændrer den måde, hvorpå Shadows: Awakening fungerer, men stadig en værdifuld tilføjelse til en spillers liste.

Som sådan skal de, der går tilbage til Shadows: Awakening for en gentagelse, huske på, at denne DLC er tilgængelig. Det trækker ikke nogen træer op, men det er en pæn ekstra quest og en behagelig bonuskarakter, der kan vise sig at være en favorit hos dem efter en ekstra smule spil. Det er ikke et must-have på nogen måde, men gør stadig det, der står på dåsen til en relativt lav pris.

Mere: Forbedringer Blizzard skal virkelig gøre med Diablo 4

Shadows: Awakening - The Chromaton Chronicles er nu ude til PC, PS4 og Xbox One. Screen Rant fik en PS4-downloadkode med henblik på denne anmeldelse.