Perfektionsanmeldelsen: Netflix gør twistfuld rædsel (med en smule musik)

Først annonceret i 2017 og premiere på Fantastic Fest i 2018, er Perfection nu tilgængelig til at streame på Netflix. I løbet af de sidste flere år er virksomheden blevet kendt for at frigive indhold, der er rettet mod alle typer af demografi, idet denne film er rettet mod horror / thriller crowd. Det er bestemt en af ​​de mere usædvanlige Netflix-originale film, der ramte scenen for nylig - på både god og dårlig måde. Perfektionen har det sjovt at fortælle sin snodige historie, der styrkes af de overbevisende forestillinger fra både Allison Williams og Logan Browning.

Hvis Perfection indtog en mere ligetil indfaldsvinkel til dens fortælling, ville det sandsynligvis ikke være så fascinerende en seeroplevelse. En af dens stærkeste egenskaber er instruktør og medforfatter Richard Shepards beslutning om at skrælle lagene tilbage, når han går lang, med vilje vildledende publikum, indtil den næste twist rammer. Riktigt, når perfektionet når sin konklusion, har det ikke noget så interessant eller nyt at sige om det rettidige emne, det ser ud til at tackle, men den rejse, det tager for at komme der, holder seerne på tæerne, mens de prøver at gætte hvad der er næste. Uden at komme ind i spoilere, dækker plottet det over-the-top og latterligt, men inden for rammerne af denne film fungerer det for det meste.

At fremstille talentfulde cellister Charlotte og Lizzie (som på forskellige tidspunkter i deres liv var den yndlingsstuderende af Steven Webers Anton, lærer på en førende musikskole i Boston), Williams og Browning bærer det meste af perfektionen på deres skuldre. Deres forestillinger har et vist niveau af intriger for dem, da de er nødt til at gøre deres del for at sælge seerne på visse plotudviklingen og hjælpe Shepard med at bevare hans overraskelser. Begge skuespillerinder har opgaven med at tackle alt, hvad der kaster sig, inklusive kropsforfærdelse, romantik, thriller og alt derimellem. Lagene Williams og Browning indsprøjter i deres figurer værdsættes, da de hjælper med at løfte slutproduktet med engagerede vendinger.

Desværre går ikke resten af ​​ensemblet så godt. Den mest fremtrædende sekundære rolle er Webers Anton, et andet stykke i dette puslespil, der har mere foregår end synlig ved første rødme. Hans præstation er måske ikke så fængslende som nogen af ​​de to leads, men det er mere et produkt af manuskriptet end noget andet. Weber er bestemt effektiv i sine scener, og karakteren tjener hans formål i fortællingen godt. Andre i rollebesætningen, som Alaina Huffman som Anton's kone Paloma, har ærligt ikke meget at gøre og efterlader et minimalt indtryk i løbet af filmens runtime. På grund af historiens karakter er dette ikke den største skade mod The Perfection, men nogle kan stadig være tilbage, der ønsker lidt mere fra dem uden for Williams og Browning. Dette behøvede aldrig at være et kæmpe ensemble-stykke,selvom visse tegn kun er plot-enheder.

Et andet problem med Perfektionen er, at det tager lang tid, før fortællingens og karaktermotivationerne kommer i fokus, idet den hæmmer den første handling, mens den slynger sig sammen. Dette er åbenlyst et biprodukt af Shepard, der ikke ønsker at afsløre for meget på én gang og fortsætte spændingen, men hans håndtering er næsten vag til en fejl. Når hovedplottet starter, forvandles The Perfection til en vild tur, men nogle seere kan have svært ved at investere tidligt. Mere positivt overholder Shepard i vid udstrækning reglen om "show don’t tell" for at etablere hans karakterer og deres situationer og beskæftiger nogle pæne tricks for at gøre Perfektionen visuelt interessant. Visse valg kan komme som en smule gimmicky, men de giver stadig filmen lidt af en personlighed.

Alt i alt lægger The Perfection forskellige elementer i en blender og til sidst håndværker noget værd at se ud af dets unikke sammenvoksning. Dette er bestemt ikke en film for alle, men dem med en smag på det snoede og bisarre vil sandsynligvis finde noget ud af det. Ved at sætte problemer til side leverer Shepard noget andet og endda lidt uforudsigeligt. Som mange Netflix-film er streamingtjenesten det ideelle landingssted for noget som dette, som bestemt ville være gået tabt i blandingen af ​​de større studio-blockbusters, der kommer ud nu. Men for dem, der ønsker at overnatte i og se noget i modsætning til noget som helst i teatre i øjeblikket, så prøv Perfektionen.

Perfektionen streames nu på Netflix. Det kører 90 minutter og er vurderet til TV-MA.

Fortæl os, hvad du syntes om filmen i kommentarerne!

3 ud af 5 (god)