Peanuts Movie Review
Peanuts Movie Review

Peanuts Movie lykkes at give Peanuts-ejendommen et skinnende frisk lag maling, samtidig med at dets hjerte og humanistiske ånd er intakt.

Peanuts-filmen bringer den flerårige underdog Charlie Brown (udtalt af Noah Schnapp), hans loyale - hvis den gør problemer - hunden Snoopy (Bill Melendez) og hans mange jævnaldrende til den store skærm i computer-animeret form. Efterhånden som historien kommer i gang, ser Charlie Brown en chance for at vende sit tilsyneladende uendelige løb af misvurderinger og generelle slip-ups, når han bliver slået med en ny studerende på sin skole, alias The Little Red-Haired Girl (Francesca Capaldi). Charlie Brown til gengæld sigter for at blive en "vinder", efter råd fra hans fordømmende klassekammerat og "psykiater", Lucy (Hadley Belle Miller).

Desværre, mens Charlie Browns forsøg på at blive en vinder fremmer Snoopys fantasi og romanforfattere, går de ikke ud af den måde, som god ol 'Chuck gerne vil have dem til. Men med vejledning af sin ven Linus (Alexander Garfin) kan Charlie Brown bare i stedet komme til at værdsætte sig selv som han er - og måske i processen endda finde tillid til at tale til den Lille Rødhårede Pige til sidst.

Skrevet af Peanuts tegneserie skaberen Charles Schulz 'søn og barnebarn (Craig og Bryan Schulz) og den relative nytilkomne Cornelius Uliano, The Peanuts Movie overfører de enkle, men alligevel relevante som nogensinde humanistiske budskaber fra Peanuts tegneserier og 2D tegnefilm (ganske vist mere sidstnævnte end førstnævnte) - hvilket giver anledning til en moderne tilpasning af storskærm, der holder sjælen i Peanuts-ejendommen intakt, 65 år efter at den debuterede. Peanuts Movie fletter også sammen sine to centrale fortællingstråde - Charlie Browns bestræbelser på at imponere den lille rødhårede pige og Snoopys forestillede kamp med den røde baron - på en underholdende måde, der forbedrer deres respektive tematiske stof. Hele tiden holder filmen sin proces tilgængelig for saftkassemængden snarere end at forsøge at tage højde for voksne.

Peanuts Film's forfattere og instruktør, Steve Martino (Horton Hears a Who !, Ice Age: Continental Drift), er ikke desto mindre skyldige i at spille tingene lidt for sikkert i det hele taget - hvilket giver anledning til en historie, der ville have haft gavn af at være en lidt mere ambitiøs med sine mål. På samme måde, hvorimod Peanuts animerede funktioner, der blev frigivet i årtier tidligere, var villige til at udforske udfordrende følelsesmæssigt territorium (se Snoopy, Come Home eller A Boy Named Charlie Brown, for eksempel), holder The Peanuts Movie tilbage fra at gå ind i et sådant gribende historiefortællingsområde. Ikke desto mindre, selvom The Peanuts Movie ikke er så omfattende, som den kunne have været, indeholder den en historie, der burde behage unge og charme både nostalgiske voksne.

Blue Sky Studios (istidens og Rio-franchisen) har flyttet Peanuts-ejendommen fra 2D til 3D med The Peanuts Movie - og heldigvis er denne overgang problemfri. Peanuts Movie tilføjer succesfuldt lag af fotorealistisk tekstur til både figurerne og kulisser i Peanuts-universet, mens den samtidig overfører indtrykets stilistiske valg og den overdrevne tegneserie karakter af Peanuts tegneserier samt 2D animerede special fortid. Karakterer som Charlie Brown bevarer følelsen af ​​at blive håndtegnet, når de er computeranimerede, men kan også prale af det polerede udseende og sofistikerede design, der ofte er forbundet med digitalt gengivne billeder. Mest bemærkelsesværdigt kan klassiske sekvenser, hvor Snoopy forestiller sig at være en kamppilot i WWI, nu bringes til live med større visuel pragt end nogensinde før,men føler mig stadig legende og uskyldig i deres henrettelse.

Peanuts Movie er også usædvanligt farvet, uanset om du ser filmen i 2D eller 3D. De flyvende scener med Snoopy udnytter den ekstra dybde, som 3D giver mest, mens de virkelige scener i filmen har en tendens til at holde handlingen mere lineær (læs: i to dimensioner) - som sådan gør The Peanuts Movie ikke tilbyde nok i vejen for enten fordybende og / eller pop-out visuals til at gøre 3D-visning nødvendig, hvis du vil nyde den fulde seeroplevelse, der tilbydes her. Når det er sagt, vil de, der vælger at se The Peanuts Movie i 3D (ud af personlige præferencer) ikke miste noget, da filmens lyse farvepalet, som nævnt før, effektivt modvirker den mørkere effekt af 3D.

Peanuts Movie fokuserer primært på en lille gruppe af Peanuts-figurer - uheldig Charlie Brown, forgæves, men alligevel usikker Lucy, godmodig Linus og uhyggelig Snoopy - og alle forbliver lige så relaterede og sympatiske som nogensinde takket være solid stemmeoptræden fra unge nykommere bag dem. Samtidig tilbringer filmen tilstrækkelig skærmtid til spillere som Charlie Browns uhyggelige søster Sally (Mariel Sheets), tomboyish Peppermint Patty (Venus Schultheis), bookish Marcie (Rebecca Bloom) og venligt Franklin (Marleik Mar Mar Walker) - blandt andre - for deres personligheder at skinne igennem; og for så vidt angår stemmeskuespillere til børn, er der ikke et svagt led i kæden her. Endelig betaler det sig godt at bruge arkiverede vokaloptagelser af den afdøde Bill Melendez til at bringe både Snoopy og hans fuglekammerat Woodstock til live.holder dyrene så udtryksfulde og sjove som nogensinde.

I det hele taget lykkes The Peanuts Movie at give Peanuts-ejendommen et skinnende frisk lag maling, samtidig med at dets hjerte og humanistiske ånd er intakt. Ældre Peanuts-fans bør nyde filmen - mens de også bedre værdsætter nikker til franchisens fortid her (med A Charlie Brown Christmas som det værk, der henvises stærkest til) - og unge, der aldrig har hørt om Charlie Brown før burde have en smag til det elskelige "blockhead", baseret på hvad der præsenteres her. Det bryder muligvis ikke så meget frisk grund til Peanuts-ejendommen, som det kunne have (måske en efterfølger vil?), Men The Peanuts Movie er meget en sød og dejlig tilbagevenden til storskærmen for Chuck og hans venner.

Peanuts-filmen spiller nu i amerikanske teatre. Det er 93 minutter langt og er klassificeret som G.