De mest brutale anmeldelser af Disneys nøddeknækker og de fire rige

Kritikerne har ikke været venlige over for Disneys nødknækker og de fire rige. Filmen er (meget) løst baseret på den originale historie og Tchaikovskys ballet, men er langt mere fokuseret på historien snarere end dansens skønhed. Dette kan i bund og grund godt være en stor del af filmens undergang, da Nøddeknækkeren fungerer godt, simpelthen fordi historien fortælles gennem dans snarere end ord.

I næsten alle anmeldelser er den ene scene, der modtager stor ros, dansesekvensen med den amerikanske ballerina, Misty Copeland. Hvis kun Disney havde gjort mere af sine talenter, kunne de have gjort noget langt mere underholdende. Faktisk burde "House of Mouse" have været dristig og produceret en dansebaseret film i stedet for en, hvor karaktererne dybest set fortalte publikum, hvad der skete, da det hele spillede ud på skærmen.

Med en 34% -score på Rotten Tomatoes fra skrivningstidspunktet er The Nutcracker and the Four Realms blevet Disneys værst gennemgåede film i 2018 - en ret præstation, når man overvejer den meget lunkne modtagelse, som A Wrinkle in Time modtog. Vi har afsluttet nogle af de mest skræmmende anmeldelser derude.

CNN (Brian Lowry)

Nøddeknækkeren føles som et projekt, der er sammensat af udvalg, med næsten ikke noget originalt notat, enten i historiens beats eller produktionsdesign. Der er heller ikke meget fare indbygget i handlingen, som er rigelig, skønt det er svært at se nøjagtigt for hvilken aldersgruppe denne PG-klassificerede øvelse er beregnet til.

De unge fører - inklusive den skurrende nøddeknækker (Jayden Fowora-Knight), der ledsager Clara på sin søgen - er fine, men som tegnet optager deres figurer næppe en dimension. Alt hvad der efterlader, er virkelig de velkendte stammer, der er komponeret af Tsjajkovskij, en sød mus og masser af spørgsmål om at hælde, hvad der ligner en masse penge i et så spinkelt fundament.

Rolling Stone (Peter Travers)

New York Post (Johnny Oleksinski)

Noget forvirring er OK, hvis der er en vittighed her og der, lidt vidd, en ounce af sjov. Men udøvende par-instruktører Lasse Hallström (Chocolat) og Joe Johnston (Jurassic Park III) er helvede på at holde deres film rasende, triste og beroligede. For eksempel: Musekongen omdannes fra et skræmmende udyr til en modbydelig masse af tusinder af hvirvlende mus, der bragte tankerne op til den tid, hvor snesevis af rotter stormede West Village Taco Bell i 2007. Hav en julelyst jul.

Forestillingerne stort set spænder fra dårlige til intetsigende. Foy spiller den antagede at være uskyldige Clara, som om hun er en landingsbane-model ved navn Svetlana. Knightley taler i en modbydelig heliumskrig. Og Mirren er klædt ud som en karnevalspirat.

Du kan finde mig ved balletten.

AV-klubben (Katie Rife)

Hvert aspekt af filmen føles som om den er bestemt af algoritme, workshoppet og testmarkeret til en tilstand af behagelig, flygtig sløvhed. Selv dets synlige engagement i forskellige castings og tilsyneladende alvorlige fortalere for STEM-uddannelse (eller i det mindste en steampunk-version af det 19. århundrede af det samme) føles som en kyndig markedsføringsstrategi, et forsøg på at tiltrække så mange typer potentielle billetkøbere som muligt.

Entertainment Weekly (Darren Franich)

IndieWire (David Ehrlich)

Det er aldrig et godt tegn, når den bedste scene i en latterligt dyre, regnbue-gentaginering af Nødknækkeren er

den del, hvor filmen holder pause for en enkel dansesekvens, komplet med praktiske sæt (med synlige hjul!) og en show-stop-komo fra ballerina Misty Copeland. Og alligevel, her har vi en uinspireret screensaver af en film, der ikke tilbyder børn interessante figurer at bryde sig om / se sig selv i, et sammenhængende plot at følge, eller endda den svageste spor af menneskeheden under dens $ 130 millioner skald med smukke sæt og garish specielle effekter. Det er en opgave at sidde igennem nu, og med sandsynlighed vil det være en opgave at sidde igennem altid.

Hollywood Reporter (David Rooney)

For at sige det stumt, historien er et indviklet rod, som lejlighedsvis tager hen imod interessante udviklinger, men næsten uundgåeligt plejer i en hektisk ny retning, før varig involvering kan gribe fat. Filmskaberne ser ud til at være opmærksomme på, at dette er et emne, der drypper handlingen i en næsten uhindret oversvømmelse af frodig musik, der blander Tchaikovsky sammen med James Newton Howard. Oversaturation er standardindstillingen.

Nødknækkeren og de fire riger kan måske tiltrække et publikum af forældre med små børn, der nyder ballet, men i betragtning af manglen på danseindhold vil de sandsynligvis blive skuffede. Faktisk er det svært at se, hvilken type demografisk denne film ville være egnet til. En tydelig mangel på brummer omkring dens frigivelse fortæller også, som om Disney vidste, hvad de havde på deres hænder og bare besluttede at frigive det så stille som muligt. En skam, for med et sådant magisk (og velkendt) kildemateriale og en stjernestjerne, kunne nøddeknækkeren være blevet en øjeblikkelig klassiker.

Næste: Har nøddeknækkeren og de fire riger en scene efter kreditter?