Marvel 's Inhumans Premiere anmeldelse: Vi kan have nået en top superhelt

Marvels Inhumans begynder med en listeløs, uinspireret premiere, der kæmper for at finde et overbevisende tag på selskabets helte på C-niveau.

Premieren på Marvels InhumansTV-serier er besat med problemer, der spænder fra dens uinspirerede produktionsværdier og overvældende bløde farvepalet til dets fantasifulde komplot af misforståede mennesker med ekstraordinære kræfter, der forfølges af modstandere både menneskelige og, ja, umenneskelige. Men det største problem, Marvel's Inhumans står overfor, er, at det handler om Marvel's Inhumans. Der findes uden tvivl dem, der brænder for ejendommen, fordi A) det er Marvel, eller B) det er underligt og slags kitschy. Med andre ord er Inhumans et ejendommeligt produkt inden for et massivt brand, der er blevet endnu mere massivt populært siden lanceringen af ​​Marvel Cinematic Universe. Men et ejendommeligt produkt fortjener et overbevisende salgssted ud over dets egen excentricitet på overfladen; en der ikke gør dett prøv at sætte en firkantet pind i det samme runde hul, som enhver anden masse, der markedsføres, superhelt passer ind i.

Excentricitet er salgsstedet for disse figurer, og serien savner simpelthen mærket i den henseende. Inhumanerne er ikke meget gode superhelte. De er alle temmelig halte. Det er også en stor del af deres appel. Fra Black Bolt til Medusa, Karnak til Gorgon, alle sammen er sadlede med kræfter, der enten er intetsigende som melpasta, eller de er bemærkelsesværdige, fordi ingen i deres rigtige sind nogensinde vil have dem, hvad så ikke tager et kostume og viser dem off offentligt. Insipid evner som prehensile hår eller en forfærdelig destruktiv stemme læste som om de blev trukket fra kasseringshøjden i et øjeblik af svaghed lige inden en frist på Marvel Comics. Men igen, det er disse karakterers egenartede underhed, der gør dem potentielt interessante. Det er bare uheldigt, at showet ikke ønsker at sælge dem på den måde.

Relateret: Inhumans 'Friday Time Slot bekymrer ikke Marvel's Jeph Loeb

Den umenneskelige kongefamilie og alle de drivende mennesker i Attilan er afvisningerne, de sande underhunde fra Marvel Universet. Sammenlign dem med de uendelige forfulgte X-Men, og Marvels lystige mutanter kommer ud på toppen hver gang. Sikker på, der er et par halte ænder derinde, men med Wolverine, Magneto, Jean Gray, Professor X og mere i deres lineup, at være en X-Man (X-Person?), Kommer der ofte en anstændig opadrettede. Denne opadrettede retning er ikke næsten lige så almindelig i inhumanernes verden. Superhelthistorier er i det væsentlige ønsket om opfyldelse. Med inhumanerne er det mere, "Vær forsigtig med, hvad du ønsker." Det er en interessant vinkel, hvorfra man kan fortælle en superhelthistorie, men som overvåget af Marvel TV, samt Iron Fist sæson 1 showrunner Scott Buck, tager Marvel's Inhumans den mest tilbagelagte vej,og kæmper for at forvandle dens karakterer til andet end en blek gengivelse af en meget mere succesrig IP.

I et forsøg på at stimulere interessen og antyde, at begivenhedsserien med otte episoder er en EVENT, åbnes premieren først i IMAX før seriens premiere på ABC senere i denne måned. Spørgsmålet er: Vil en rigtig stor skærm være nok til at lokke fans til teatre, når showet er på tv blot et par uger senere? Det er muligvis på IMAX, men det fungerer stadig på et tv-budget. Mens vi har set shows som Game of Thrones, der konkurrerer med blockbusters med hensyn til rent skue, er Inhumans intet Game of Thrones - uanset hvilke lydbid eller uundgåelige internet-tanker, du vil fortælle dig. Derudover er tv-premieren flere minutter længere end IMAX-versionen, som er helt forvirrende. Det ser ud som et incitament for seerne at bare vente og se fra komforten i deres egne hjem,da du sandsynligvis vil blive hårdt presset til at finde nogen, der ivrigt venter på muligheden for at se de første to-ish timer igen for et glimt på 12 ekstra minutters optagelser.

Så ligesom dets figurer er Marvels Inhumans noget af en underlighed. På trods af en kort optræden i teatre er det bestemt ikke en film, men det ønsker heller ikke bare at være et tv-show. Desværre er identitetskrisen for Inhumans som et live-action-produkt mere overbevisende end noget, der tilbydes i premieren.

Premieren tilbringer det meste af sin tid i Atillan, den umenneskelige by på månen, der er uopdaget, da hvem ved, hvornår ved at oprette en konflikt mellem kongen af ​​inhumanerne, Black Bolt (Anson Mount) og hans menneskelige bror Maximus (Iwan Rheon). Fordi Black Bolt ikke kan tale, medmindre han forvandler hvem han taler til tapet, ligesom han gjorde sine forældre efter at have gennemgået Terrigenesis-ritualet, der giver hver umenneskelig deres kræfter, er konflikten lidt af en ensidig affære. Her for at hjælpe er dronning Medusa (Serinda Swan) den stolte ejer af det førnævnte præhensile røde hår, der gør det meste af det, der taler for Black Bolt, men også er genstand for jaloux kærlighed til den skæve Maximus.

Bortset fra en kæmpe, teleporterende, CGI-bulldog ved navn Lockjaw, er den mest interessante ting, der præsenteres i Inhumans-premieren, Maximus 'motiver. Mens de tilsyneladende tilsyneladende er født af en simpel magtlyst, indeholder de faktisk antydninger til revolution til gavn for folket. Inhumanerne lever i et kastesystem, hvor det sociale hierarki bestemmes af ens kræfter. De med de værste kræfter bliver sendt til at arbejde væk i miner, mens de andre lever en mere privilegeret eksistens. I betragtning af hvordan hele deres samfund er baseret på en løst defineret værdi af ens andenverdige evner, bliver det øjeblikkeligt klart, hvorfor inhumanerne ønsker at forblive skjult for resten af ​​Marvel-universet.

Når Maximus gennemfører sit kupp med overraskende hurtighed og effektivitet, kan en dybere udforskning af hans motiveringer endnu vise sig at være seriens reddende nåde. Hans "magt til folket" -ideologien kan endnu ikke vise sig at være mere end læbeservice af en anden lille skurk, der betragter sig selv som helten i sin egen historie. Rheon var ofte magnetisk som den sadistiske Ramsay Bolton i Game of Thrones, og han har også bragt en lignende rancorous appel til andre roller. Her forekommer skuespilleren imidlertid ikke interesseret, ligesom de fleste af de andre kunstnere, der ser ud som usikre på, hvem deres figurer er, som serien gør. Det er ikke skuespillerens skyld; materialet er bare ikke stærkt nok til at generere meget i vejen for fængslende forestillinger.

I det tilfælde, før Black Bolt bliver skurret væk til Jorden, slår Ken Leung sig igennem en forvirret visning af Karnaks kræfter, og sørg for at lade mange seere skrabe i hovedet om, hvad der lige er sket, og hvad, nøjagtigt, karakterens evner gør ham i stand til. Der er en lignende uovervejelighed som de andre inhumaner også. Crystal (Isabelle Cornish) er for det meste begrænset til at fortælle Lockjaw, hvad en meget god dreng han er, og Gorgon (Eme Ikwuakor) stikker sin vej til et mini jordskælv og gulber nogle dårlige fyre i processen. Alligevel stopper selv den visning af superkræfter kort med hensyn til at skabe stor interesse for nogen af ​​disse karakterer.

Når man ser premieren, er der en fornemmelse af, at serien blev lavet med den antagelse, at fordi dette falder under paraplyen for det stadigt voksende Marvel-brand og indirekte er knyttet til verdens største filmfranchise, der ville give incitament nok til at se folk. Denne serie har imidlertid brug for et incitament, der er større end brandloyalitet til at holde dem under overvågning. Hvert brand har sine grænser, og denne uinspirerede indtagelse af Inhumans er muligvis Marvel's.

Marvel's Inhumans spiller i øjeblikket i IMAX. Det har premiere på ABC fredag ​​29. september kl. 21.00.