MacGruber anmeldelse
MacGruber anmeldelse

Jeg gik ind i MacGruber med lave forventninger. Når alt kommer til alt har film tilpasset SNL-skitser i vid udstrækning været smertefulde oplevelser lige siden Waynes verdens dage gik forbi os. Og på dette tidspunkt virker The Blues Brothers som en gave fra Gud snarere end et bevis på det komiske potentiale i god SNL-drejet film.

Så det er forståeligt, hvorfor mange mennesker vender næsen op ved forestillingen om, at en Saturday Night Live-skitse om en MacGyver-knock-off, der konstant sprænger sig selv, kunne tilpasses til en action / komedie med en længde. Heldigvis for os alle opgiver filmskaberne den snævre forudsætning for MacGruber SNL-skitsen og dykker først ned i et vidunderligt dementt komisk område.

"Plottet" af MacGruber løftes lige ud af din favorit actionfilm fra slutningen af ​​80'erne / begyndelsen af ​​90'erne: Den strålende og hensynsløse Dieter Von Cunth (Val Kilmer) har stjålet et nukleart sprænghoved, som han har til hensigt at frigøre Washington DC Militærmagt- dette skridt til at stoppe Cunth, men kun en mand på Jorden er virkelig mandig nok til at udføre jobbet: Cunths ærke-nemesis, MacGruber.

Oberst James Faith (Powers Boothe) og løjtnant Dixon Piper (Ryan Phillippe) sporer den angiveligt afdøde superhemmelige agent til en fjerntliggende landsby og bønfalder ham om igen at tage sin fiskevesteuniform, hvis kun for at få hævn over Cunth, manden der myrdede MacGruber sande kærlighed på deres bryllupsdag (klicherne fortsætter med at komme). Vores helt satser på at samle et hold af hårdt hitters - det går ikke så godt, så han får sin gamle ven Vicki St. Elmo (Kristen Wiig) til forklædningsføreren, og med sit hold på slæb, leder MacGruber ud til "pund noget Cunth."

Derfra er filmen stort set en række scener, der fungerer som små SNL-skitser i sig selv - det vil sige, hvis SNL var på pay-per-view om aftenen. For det meste er komedien løs og fjollet - slapstick, gentagende synsvinkler, lydfugler, milde beskidte vittigheder og sådan - indtil tonen uden skifte skifter til nogle bizarre og grove øjeblikke med virkelig rystende komedie.

Jeg vil ikke ødelægge et eneste øjeblik for dig, men hvis du går ind i MacGruber og ikke forventer andet end en dum MacGyver-spoof, kan du tænke igen. Denne film tjener hver tomme af sin "R" rating - tjener den og bærer den som et æresmærke. Der var øjeblikke, hvor jeg græd; givet, spurgte jeg mig selv, hvilket mærkeligt univers jeg var faldet i, men jeg vidste én ting: det var en forbandet sjov. Og rollebesætningen og besætningen fortjener al æren.

SNL-dyrlæger Will Forte og Kristen Wiig er helt på plads. Wiig spiller sin sædvanlige stille quirky karakter, men det er en perfekt (og jeg mener perfekt) folie til Tour De Force, der er Will Forte. Han er måske ikke det SNL-medlem, hvis ansigt først og fremmest dukker op i dit sind - men prøv bare at glemme ham efter den snart berygtede "selleri-scene". Forte unleashed er virkelig fantastisk at se, og selvom MacGruber sandsynligvis er den dummeste idiot-actionhelt, der nogensinde er udtænkt, formår Forte stadig at give ham en swagger og holdning, der næsten sætter ham deroppe med nogle af 80'ernes actionhelte, som han søger at falske. Bare spørg ikke dig selv, hvordan denne bumbling dumbass nogensinde skal være sådan en hård fyrlegende - dit hoved vil eksplodere.

Forte skrev også filmen sammen med veteran SNL-forfattere John Solomon og Jorma Taccone. De tre arbejder tydeligvis godt sammen, og hvis ikke andet, er de frygtløse. MacGruber skind sig selv i det klichede plot af en 80 / 90'ers actionfilm, ja, men den hud er fyldt med en masse vittigheder, der rammer oftere end miss; holdt mig i det mindste humrende det meste af tiden; og de alvorligt demente dele er så langt derude og så sjove, at jeg ikke er sikker på, at nogen i teatret virkelig så hvert øjeblik.

Hvad der også er imponerende er Jorma Taccones arbejde som instruktør. Taccone har været involveret i nogle af SNLs bedste digitale shorts, og når de spiller ting lige, ligner MacGruber faktisk en temmelig imponerende actionfilm. Åbningsscenen, (Cunths hold, der kaprede det nukleare sprænghoved), fik mig faktisk begejstret, som om jeg var ved at se en rigtig actionfilm. Hvis der er nogen superheltfilm om let demente helte, som nogen vil lave, nominerer jeg denne fyr.

Hjælp til og imødegå sjovheden i denne film er gutterne, der får det beskidte job med at spille ting lige. Det er godt at se Ryan Phillippe tilbage på skærmen, han er et godt valg for at spille den ene sindige soldat, der kan fortælle, at MacGruber er en komplet dumbass. I slutningen af ​​filmen slutter Phillippe sig til sine komiske partnere Forte og Wiig i den dybe ende og støtter ham til svømning der. Powers Boothe, med sin berømte koldøjede intensitet, gør hver akavet scene, som han deler med Forte, meget mere sjov - alle er helt engagerede, og hele rollebesætningen spiller hinanden godt ud.

Mens han tilbringer det meste af filmen alene, er Val Kilmer fantastisk som Von Cunth og leverer en skurk, der er en del cliche, en del trussel og en del Kilmer-mærke-rare. Det er ret godt - selvom det faktum, at Kilmer ligner Steven Segeal i disse dage, ikke er så fantastisk … for ham. For os er det ret godt.

Så ved du hvad? Lyt ikke engang til mig eller nogen anden kritiker for den sags skyld. Gå ind på MacGruber med dine lave forventninger, og lad bare filmen ramme dig. Og det vil ramme dig - fuldt ud i dit ansigt, og når det gør det, vil det gøre tingene mod dig. Ting du vil huske (og le af) dage senere.

3.5 ud af 5 (Meget godt)