Lost In Space sæson 1 anmeldelse: Hvad fungerede og hvad fungerede ikke

Netflix lancerede sin nyeste og overraskende familievenlige eventyrserie Lost In Space i sidste uge, og det er et så bingeable ur, som du kunne forestille dig. En fjernsynsadaptation i stor størrelse, der overgår den faktiske kæmpefilm med samme navn fra to årtier siden. Denne nye iteration af Robinson-familiens uhyggelige eventyr i det ydre rum bringer masser af ændringer til velkendte figurer og omstrukturerer ikke kun deres familiedynamik, men også også visse aspekter af den originale seriens indbildskhed. I sæson 1 er Robinsons ikke ensomme fyrværker kastet i det tilgivende hulrum i rummet; de er en del af en betydelig koloniseringsindsats af Alpha Centauri.

Tilsætningen af ​​flere castaways - midlertidig, selvom deres situation måske eller måske ikke er - ud over Robinsons, (ikke) Dr. Smith, og den frygtløse Don West gør en enorm forskel for Lost In Space i sin første sæson. Det antyder en genopfindelse af serien, der går ud over ændringer i kosmetik og casting, eller at omdanne franchisens berømte robot til en dødbringende fremmedkonstruktion snarere end en hjælpsom automat med et ordforråd på niveau med Marvels intergalaktiske talende træ. Denne genopfindelse hjalp så serien med at overvinde genstartstræthed (det er omtrent lige så virkeligt som superhelt og efterfølgertræthed), mens det stadig arbejder på at levere den slags historie, en titel som Lost In Space antyder.

Relateret: Lost In Space Premiere Review: Prangende effekter fremhæver et sjovt familieeventyr

Lettere og mere givende at binge end de fleste af Netflix's Marvel-tilbud eller endda tjenestens andre dyre sci-fi-serier, der blev frigivet i år, leverede Altered Carbon , Lost In Space sæson 1 en sjov første sæson efter streamingstandarder eller andet. Nogle af episoderne blev ramt eller savnet. Det skyldtes hovedsageligt, hvor meget skærmtid der blev brugt på at se en kæmpe humanoid-maskine kaste et baseball med en semi-forsømt 11-årig, men det havde også at gøre med seriens inkonsekvente episodelængder og overdreven tillid til at strække dramatisk spænding. godt forbi brudpunktet. Ikke desto mindre skabte det en underholdende, hvis ikke must-watch-serie, der er en velkommen tilføjelse til Netflix enorme katalog.

Lad os se på, hvad der fungerede, og hvad der ikke fungerede i Lost In Space sæson 1.