Legends of Tomorrow: Shogun Review & Discussion

(Dette er en gennemgang af Legends of Tomorrow sæson 2, afsnit 3. Der vil være SPOILERS.)

-

Siden sæson 1 af CW's Legends of Tomorrow fortalte en komplet historie med hensyn til skurken Vandal Savage og hans forhold til Time Masters, har sæson 2 etableret en ny mission, hvor holdet har til opgave at beskytte tidslinjen. De sidste episoder af sæson 1 oplevede en væsentlig omrystning af Waverider-holdets dynamik med Captain Colds død samt Hawkgirl og Hawkmans afgang - som fortsatte i sæson 2-premieren, da Rip Hunter forsvandt.

Alligevel har de to første episoder af Legends of Tomorrow sæson 2 bragt en række nye karakterer med holdet, der møder Justice Society of America i sidste uges episode. Imidlertid, mens Nate Heywood officielt sluttede sig til legenderne, indeholdt 'The Justice Society of America' også Rex Tylers død - hans sidste ord til Vixen som "tidsrejsende" - hvilket fører til en anden helt, der går ombord på Waverider.

I Shogun - skrevet af Phil Klemmer og Grainne Godfree og instrueret af Agents of SHIELDs Kevin Tancharoen - gemmer Vixen sig væk på Waverider for at udrydde Rex Tylers morder, som hun mener er en af ​​legenderne (selvom vi ved det var faktisk Reverse-Flash). Derudover udvikler Nate nye evner som et resultat af, at Ray injicerer superserumet, og holdet rejser til Feudal Japan på deres første mission med Sara som deres officielle leder.

Korporal … Mister … Citizen Steel

Siden sidste uges episode fastslog, at Legends 'arbejde meget let kunne dræbe Nate, skønt han valgte at slutte sig til holdet på trods af sin hæmofili,' Shogun 'ser sin karakter beskæftige sig med sine nyerhvervede kræfter - kræfter, som han ikke har mestret endnu. Mens episoden indeholder en temmelig typisk oprindelseshistorie (en som fans af superheltmedier har set afspille på skærmen mange gange i løbet af det sidste årti), kapitaliserer Legends of Tomorrow på showets sjove popcorn-action-stil og dens liste over karakterer.

Ifølge Rays nedbrydning af, hvad han gjorde mod det nazistiske superserum, ændrede det Nates hud til en "legering 100 gange stærkere end stål" - hvilket fik Nate til at prøve en håndfuld monikere inklusive korporal stål og Mister Steel, før de tilsyneladende landede på Citizen Steel i en sjov nik til tegneserierne. Derudover, selvom Nate ikke bruger sin evne for meget i hele episoden (da han kæmper for at få kontrol over det), har 'Shogun' en underholdende scene af Ray, der bruger sin Atom-dragt til at skyde energibrydninger på Nate for at teste holdbarhed af hans legeret hud.

Citizen Steel-historien om 'Shogun' afbalanceres af forholdet mellem træner og trainee mellem Nate og Ray, da den tidligere kæmper for at sætte pris på hans nye evner, mens sidstnævnte har brug for at forene det faktum, at han vil miste sine kræfter, fordi de skal ødelægge Atom-dragt. Dynamikken mellem Nate og Ray, såvel som deres parallelle historiebuer, giver Citizens Steel oprindelseshistorien noget nyt og giver dybde til to af hovedaktørerne i Legends of Tomorrow - alt imens de opretholder temaet for show: at opdage, hvad der gør nogen til en helt eller en legende.

A Stowaway, A Thief & A Captain

'Shogun' har Saras første fulde mission som den officielle nye kaptajn på Waverider, og det lader hende beskæftige sig med Amaya. 1940-tallet JSA-medlem stuvet væk ombord på det tidsrejse rumskib, fordi hun mener, at Mick Rory myrdede Rex Tyler. Episoden åbner med, at Vixen metodisk slår hver af skibets passagerer ud i en kølig sekvens (det er måske den mest SHIELD-lignende sekvens af episoden), før han konfronterer Mick. Nate kommer imidlertid til Micks undsætning, og Sara taler Amaya ud af sin hævnoptagelse og lover at hjælpe JSA med at finde ud af, hvem der er Rex's rigtige morder.

Efter at Vixens hævnplan er sat på hold - måske hurtigere end fornuftigt - bliver hun tilsyneladende et fuldgyldigt medlem af legenderne og slutter sig til Sara og Mick på deres mission for at redde Ray og Nate fra det feudale Japan. Skamringen mellem de tre hjælper med at fremvise Legends of Tomorrow's sjove tone; Sara kommer til sin ret som en leder og en holdkammerat, især i hendes samtaler med Amaya og hendes kampsekvenser, selvom Micks karikaturiserede ubehag og ophidselse over ninjaer ikke helt rammer målet.

Stadig mens mange af tegnene, der dukkede op på Arrow og The Flash, er forskellige nu, da de er på Legends of Tomorrow, ser spinoff-serien ud til at finde en rille med hensyn til dens holddynamik. I betragtning af omvæltningen i slutningen af ​​sæson 1 og begyndelsen af ​​sæson 2 illustrerer 'Shogun' Waverider-besætningen bedst med deres nye liste - og det giver bestemt nogle underholdende og overbevisende karaktermomenter.

Hemmeligheden bag rum 36

For det meste ser det ud til, at 'Shogun' tager et skridt væk fra, hvad Legends of Tomorrow havde etableret som den største trussel fra sæson 2 - partnerskabet mellem Damien Darhk og Reverse-Flash (som vi ved vil blive Legion of Doom). Alligevel planter episoden et historiefrø i form af Jax og Stein, der opdager et ekstra rum, som besætningen ikke vidste noget om. I rum 36 finder de en transmission til Rip fra Barry Allen selv, omend Barry i år 2056.

Alt, hvad vi lærer om transmissionen, er imidlertid, at Barry insisterer på, at Rip holder det for sig selv og ikke deler det med sit team, og at Jax og Stein lytter til transmissionen, men beslutter ikke at fortælle deres kolleger til teammedlemmerne. Formentlig vil meddelelsen have at gøre med et af de overordnede mysterier i sæson 2: enten den plan, som Darhk og Reverse-Flash har for tidslinjen, eller hvor Rip selv befinder sig. Men for nu giver 'Shogun' kun den ringeste mængde information for at holde fans på tæerne - et noget forfriskende træk efter sæson 1 var så lige frem fra dag et.

I det store og hele illustrerer 'Shogun', hvad Legends of Tomorrow er i stand til, når showet omfavner sine mere skarpe elementer og begrunder dem i forholdet mellem tegnene såvel som holdets dynamik som helhed. Desuden hjælper Feudal Japan-indstillingen med at informere Ray's bue i episoden, og det hjælper tidsrejserelementet i serien med at føle sig mere integreret i dens historie. I betragtning af dette vil det være interessant at se, hvordan Legends of Tomorrow væver i den amerikanske borgerkrig og zombier til historien om sæson 2 i næste uges episode.

-

Legends of Tomorrow fortsætter torsdag den 3. november med 'Vederstyggeligheder' kl. 20 på CW.