Jem and the Holograms Review
Jem and the Holograms Review

Hvilke gode intentioner Jem og hologrammerne er tynget af dens billige æstetiske og tyndt tegnede historie.

Jem and the Holograms fortæller historien om Jerrica Benton (Aubrey Peeples), en talentfuld ung sangerinde, der bor i en lille by i Californien med sin søster Kimber (Stefanie Scott) og plejesøstre Aja (Hayley Kiyoko) og Shana (Aurora Perrineau), alle hvoraf ligeledes er håbefulde musikere under pleje af Jerrica og Kimbers tante Bailey (Molly Ringwald). Når Jerrica tøver med at uploade en video af sig selv, der optræder i forklædning og går under kaldenavnet "Jem" (som hendes afdøde far gav hende), tager Kimber initiativet og lægger klippet online - uventet forvandler "Jem" til et viralt hit om natten processen med at gøre det.

Kort derefter tilbydes Jerrica og de andre en turnéaftale fra Starlight Music head honcho Erica Raymond (Juliette Lewis), som de accepterer, og sender de fire unge musikere videre på vej til at blive musikalske superstjerner. Men når Jerrica står over for en karrierebeslutning, der sætter hende i strid med sine søstre, er hun tvunget til at revurdere sine prioriteter - og overveje, hvad det virkelig betyder at være tro mod dig selv.

Jem and the Holograms spiller ud som en moderniseret oprindelseshistorie for de "musikalske superhelt" -karakterer, der er afbildet i den populære Jem-tegneserie: et show, der blev sendt fra 1985-88. Desværre gør filmmanuskriptet af Ryan Landels (The LXD: The League of Extraordinary Dancers) det ved at bruge en tyndt tegnet og meget talrige historie om musikere, hvis drømme om stjernestatus er givet - tvinger dem til at navigere i faldgruberne, der følger med berømmelse undervejs. Mange Jem-tegneseriefans vil også blive skuffede over, hvordan live-action-filmen forestiller sig elementer i det originale tv-show, såsom robotten Synergy; som i filmen er reduceret til at være en stereotyp sød, robo-sidekick, som en del af en temmelig under-overvældende subplot. Selv med en mid-credits scene (ja, der 'er en af ​​dem), der lover en efterfølger med flere elementer fra den originale animerede serie, er der ikke en hel masse af den originale Jem og Hologrammerne i denne live-action iteration.

Desuden er Jem og hologrammerne som et selvstændigt projekt simpelthen underkogt fra et historiefortællingsperspektiv; det er fyldt med konstruktioner, todimensionelle karakterer og plotudviklinger, der (for at være stumpe) ikke giver nogen mening, selv ikke i henhold til filmens egne regler. Som et resultat, når filmen undersøger, hvordan Jem og hendes søstre har inspireret deres masser af tilbedende fans ved at "være sig selv" - samtidig med at de undersøger, hvordan unge mennesker bruger værktøjer som YouTube til at forbinde med andre og omfavne deres egne identiteter - dens meddelelser kommer på tværs af mere som hul og beregnet snarere end oprigtig. Jem and the Holograms inkluderer en række sekvenser, hvor folk (herunder en håndfuld berømtheder i virkeligheden) taler om deres kærlighed til det samme navn, men det mislykkes, fordi det ikke viser hvad gør dem så beundringsværdige.

Den prangende, men alligevel tomme måde, hvorpå instruktør Jon M. Chu (Justin Bieber: Never Say Never, GI Joe: Retaliation) iscenesætter proceduren i Jem og hologrammerne, bidrager yderligere til filmens temaer og dens livsundervisning. Filmen blev produceret for en relativt billig $ 5 millioner, stort set som et resultat af dens DIY æstetik; inklusiv masser af forenklet håndholdt kameraarbejde og nok i vejen for enten YouTube-klip eller optagelser, der er optaget af filmens tegn, at Jem næsten føles som en af ​​producenten Jason Blums fundne-optagede gyserfilm, stilmæssigt. Imidlertid ved Chu, hvordan man iscenesætter musik / dansenumre med panache - og de sekvenser, hvor Jem og hendes band optræder live, er desto mere imponerende iscenesat (i form af visuals) for det. Noget af filmen 's originale sange er også fængende - hvis det også er lige så på næsen og lavt som den gennemsnitlige bubblegum pop-sang kan få.

Desværre involverer flertallet af Jem og hologrammerne ikke musikalske performance numre; snarere involverer de indenlandske dramasituationer, hvor kameraarbejdet har en tendens til at være svagere (selv når det ikke er materiale, der er optaget af tegn i selve filmen), og filmens begrænsede budget begynder at blive åbenlyst åbenlyst. Chu og hans hyppige redaktør Jillian Twigger Moul - sammen med redaktør Michael Trent (Joy Ride 3, Sinister 2) - forsøger undertiden at tilføje mere slag til filmens melodrama-scener ved at splejse i optagelser af YouTube-videoer med amatørmusikere i aktion. Denne stilistiske opblomstring tilføjer noget livskraft, men viser sig stort set ineffektiv og fejler enten som en fejring af individualitet (selv når det viser rigtige mennesker, der demonstrerer deres talenter) eller som et nyttigt dramatisk historiefortællingsværktøj. Slutresultatet:en Jem and the Holograms-film, der ser ud og føles så kunstig som den meget corporate tankegang, den stræber efter at fordømme.

De unge vigtigste rollebesætningsmedlemmer fra Jem and the Holograms - Aubrey Peeples (Nashville), Stefanie Scott (Insidious: Chapter 3), Hayley Kiyoko (CSI: Cyber) og Aurora Perrineau (A House is Not a House) - er sadlet med to -dimensionelle tegn at spille dog bringer hver af dem skærmkarisma til bordet. Tilsvarende har Ryan Guzman (Heroes Reborn) som Rio, Jem-bandets vejchef, sin charme og deler en harmløs romantik med Jerrica, men karakteren er ellers glemmelig. Som det var, er de bedste forestillinger af de tidligere 80'ers teenagerstjerner Molly Ringwald og Juliette Lewis som henholdsvis den skæve forældrefigur og over filmens øverste skurk; oftere end ikke, men de ender med at blive sidelinjen.

Hvilke gode intentioner Jem og hologrammerne er tynget af dens billige æstetiske og tyndt tegnede historie. Instruktør Jon M. Chu serverer nok i vejen for skinnende (men tomme) visuals, snappy (dog vapid) musik og underholdende (dog utilsigtet) campy melodrama, at filmen skal have en appel til visse medlemmer af den yngre demografiske, at det er klart rettet mod. Men alle andre og især dem, der nød Jem-tegneserien for, hvad den er og hvad den repræsenterede tilbage i 80'erne - dette er langt fra den (her kommer) "virkelig skandaløse" film, du måske havde håbet på.

Jem and the Holograms spiller nu i amerikanske teatre. Det er 118 minutter langt og er klassificeret som PG for tematisk materiale inklusive hensynsløs opførsel, kort antydende indhold og noget sprog.

2 ud af 5 (Okay)