Hellboy genstarter bomber på kassekontoret efter scathing anmeldelser

Det ser ikke godt ud for instruktør Neil Marshalls Hellboy- genstart i 2019, der blev frigivet i teatre i Nordamerika den 12. april og allerede bombes i kassekontoret. Mens oprindeligt forventes at ryge et sted mellem $ 16 og $ 20 millioner dollars i åbningsweekend, bragte genstarten betydeligt mindre ind.

Marshalls Hellboy lovede en tættere forbindelse til Mike Mignolas grafiske romaner end tidligere filmtilpasninger, især med Mignolas medforfatter til manuskriptet. SR's Molly Freeman påpeger dog i sin anmeldelse, at denne nærhed til tegneserierne er en del af, hvad der gør filmen til en flopp. Filmen kaster sig ind i Hellboys baghistorie såvel som andre vigtige karakters oprindelse. Selvom disse fortællinger ligner meget dem inden for det komiske univers, mangler filmen en overbevisende historie til at binde alt sammen.

Fortsæt med at rulle for at fortsætte med at læse Klik på knappen nedenfor for at starte denne artikel i hurtig visning.

Start nu

Den R-klassificerede genstart er den tredje film, der tilpasser Mignolas grafiske romaner, efter to ture instrueret af Guillermo del Toro og med hovedrollen i Ron Perlman. Genstartstjernen Stranger Things-skuespiller David Harbour i titularrollen, Milla Jovovich som Nimue (alias Bloddronningen), og Ian McShane som professor Broom, Hellboys adoptivfar. Desværre rapporterer Variety, at Marshalls genstart ikke klarer sig godt i kassekontoret og åbner ved nr. 3 til kun $ 12 millioner, hvilket er en katastrofal tage, når man betragter filmens budget på 50 millioner dollars. Dette følger et bjerg af dårlige anmeldelser fra kritikere.

Selvom del Toro ikke deltog i genstarten, syntes Mignola og Andrew Cosbys parring på manuskriptet lovende for filmens succes. På trods af det imponerende rollebesætnings- og produktionsbesætning rangerede Hellboy som nævnt ikke godt med kritikere. Lionsgates genstart har i øjeblikket en ringe 15% -rating på Rotten Tomatoes og en ydmyg Metacritic-score på 31. Variety tilskriver delvis denne fiasko til kassensucces for Warner Bros. ' Shazam og Universal's Little. Shazam har haft det første sted i billetkontoret i de sidste to uger efter en debut på 159,1 millioner dollars. Little havde en debut på $ 15 millioner på trods af at have tjent blandede anmeldelser fra kritikere.

På trods af denne succes har Shazam faktisk gjort det ret dårligt i sammenligning med andre film i DC Universe. Faktisk, af de syv DCEU-film har Shazam hidtil gjort det værste på billetkontoret, med Batman vs. Superman, der har det første sted med en debut på $ 422,5 millioner. Ikke desto mindre har Shazam klaret sig betydeligt bedre på billetkontoret end Marshalls Hellboy. Selvom Lionsgates genstart lovede en overbevisende baghistorie, en rolle på A-listen og inddragelsen af ​​Mignola, var det ikke nok til at gøre filmen til et forretningssucces. For at være fair følger filmen Del Toros Hellboy og Hellboy II: The Golden Army, som begge blev kritikerroste. Genstart havde store sko at udfylde og har indtil videre endnu ikke leveret. Helvedes knægt findes i øjeblikket i teatre over hele verden. Det er kun tid, der viser, om filmen klarer at vende sin formue, eller om denne tilpasning i 2019 lander sig selv et permanent sted på den lange liste over mislykkede franchise-genstarter.