Hancock anmeldelse
Hancock anmeldelse

Hancock er ikke den lette og bløde komedie, som du måske synes, den er - den er mørk og grov, men det er værd at tjekke ud.

Her er hvad du har brug for at vide om Hancock:

1. Alt, hvad du har set i trailere og tv-reklamer (ja, indtil denne uge) finder sted i de første 10 minutter af filmen.

2. Dette er en grov, voldsom film - så meget, at jeg ikke ved, hvordan den fik en PG-13-vurdering med alt det dårlige sprog.

3. Hvis du kan lide Will Smith og ønsker at se en ukonventionel superheltfilm - se den. Lad bare børnene være hjemme.

Hancock er en interessant film. Det starter stærkt, både i historie og komedie, men 1/3 af vejen gennem hoveder i en helt anden retning. Det har bestemt fejl (som nogle mennesker ikke kan komme forbi), men jeg fandt det yderst underholdende.

Will Smith spiller selvfølgelig titelfiguren: en tilsyneladende hjemløs alkoholiker, der bare tilfældigvis har superkræfter. Når vi møder ham, sover han på en bænk og holder en flaske whisky - en ung dreng forsøger at vække ham, fordi der sker en motorvejsjagt, hvor skurkene forårsager enormt kaos og skyder på civile uden forskel. Hancock er ingen, der er ivrig efter at hjælpe, og drengen ender med at kalde ham et A-hul, undtagen ikke forkortet. Det er et udtryk, der bruges igen og igen og igen i filmen.

Problemet med Hancock er, at når han begår sine "heroismens handlinger", forårsager han massesikkerhedsødelæggelse, som vises i spader i starten af ​​filmen, da han griber bilen med skurkene. Jeg er nødt til at holde pause her og sige, at jeg troede, at de flyvende scener i starten af ​​denne film var nogle af de bedste og mest "virkelige" jeg har set - meget pænt gjort, og hvis du er en superheltfilmfan, vil du Bemærk.

Offentligheden har næsten haft det med sig, og det er det sidste sugerør, når han forårsager massiv skade på et godstog, mens han redder Ray Embreys liv (spillet af Jason Bateman). Embrey har visioner om at redde verden gennem markedsføring, men er stort set en Quixotic-karakter, da hans ideer er så uhyrlige over for virksomhedsledere, som han gør sine pladser til. I Hancock ser han en stor mulighed for at gøre godt og også hjælpe ham til gengæld for at redde sit liv.

Han forsøger at overbevise Hancock om, at for at være virkelig effektiv, skal folk elske ham - faktisk skal de elske ham, da han bekæmper kriminalitet og redder liv. Problemet er, at Hancock ikke kunne bryde sig mindre om, hvad folk tænker, eller i det mindste er det, hvad han lægger derude.

Embrey bringer ham hjem og inviterer ham ind til middag, hvor Hancock møder Embreys søn og kone (Charlize Theron). Vores helt er ikke vant til at være omkring familier generelt eller børn i særdeleshed og har middagssamtale færdigheder, der lader meget tilbage at ønske, hvad Embreys kone Mary angår. Hun tilbringer aftenen med at se på Hancock som en, hun gerne vil komme væk fra sin familie ASAP.

Selvfølgelig gør Embrey til sidst Hancock rundt og gør ham til en helt, men filmen går også ned ad en vej, der overraskede mig.

Så hvad fungerer? Will Smith. Det var fascinerende at se ham spille en mindre end elskelig karakter. Jeg kunne virkelig godt lide den måde, hvorpå hans udvikling fra karakteren, vi mødte ved åbningen til den heroiske karakter, tog så lang tid at ske. Han blev portrætteret som virkelig tilbageholdende, et mere end et niveau, og det gjorde transformationen meget mere troværdig.

Jeg kunne også godt lide mængden af ​​sikkerhedsskader, han forårsagede i starten af ​​filmen, og de virkelige reaktioner på den. En af de ting, du lærer som tegneseriefan, er at du sandsynligvis ikke vil bo i en by, hvor de bekæmper kriminalitet. De forårsager millioner i skader hver gang kampen kæmper med en skurk.

Hvad slog scoren ned? Filmens skurk kommer ud af ingenting, får knap nok skærmtid og virker bare ikke engang som om de er en del af filmen - så det var lidt ikke-sequiter. Jeg kommer ikke ind i spoilere, men i betragtning af hvad skurken ved om Hancock, er det uden for mig, hvordan denne person regnede med, at de rent faktisk kunne dræbe ham.

Slutresultatet var dog temmelig forbandet underholdende (publikummet på forhåndsskærmen klappede, da det var slut), og hold dig et par minutter, når kreditterne begynder at rulle for at se en rigtig god bonusscene (ingen grund til at hænge rundt til slutningen af kreditterne, dog). Bare gør mig en tjeneste og få en babysitter: Hancock er ikke en "sjov" film for børn.

3.5 ud af 5 (Meget godt)