The Grand Tour Game Review: Ikke helt besøg værd

Grand Tour var en no-brainer for Amazon at stole på. Afgang fra Top Gear-værter Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May fra BBC efter Clarksons fysiske angreb på en producent betød, at der var potentiale for Amazon at bringe ombord på både et kendt præsentationshold og en dedikeret fanbase i et øjeblik - noget de ikke tog tid på at erhverve. Grand Tour har nu været underlagt en videospiltilpasning, og en, der forsøger at være tro mod showet, samtidig med at han gør tingene lidt anderledes end andre spil.

Ganske enkelt forsøger The Grand Tour Game til problemfrit at blande optagelser fra showet med kontrollerbare gameplay-sektioner. Disse sektioner sætter spilleren i førersædet et øjeblik fra showet, fra snoede bjergveje til dragracer. Spillet, der blev annonceret i august 2018, opretholder også den episodiske karakter af showet med en ny episode, der lige er startet for at falde sammen med starten på sæson 3.

Relateret: Grand Tour sæson 3 gennemgang - Et motorbytrækløb mellem godt og ondt

Det er en lovende opsætning med potentialet for fans til at binde deres kærlighed til bestemte øjeblikke fra The Grand Tour sammen med en interessant racerspil, der frigives efterhånden som sæson 3 skrider frem. Den faktiske levering - selv med de første to episoder af spillet, der er baseret på episoder fra sæson 1 og 2 - er imidlertid mere akavet end sjovt, hvor The Grand Tour Game ikke leverer sit løfte hidtil.

Før frigivelsen blev der gjort meget af det angiveligt problemfri skift mellem show og spil. I praksis fungerer det dog ikke helt som planlagt. Der er meget sæt sektioner, hvor spillerne vil sidde gennem The Grand Tour-optagelserne og se skænderiet mellem de tre præsentanter sammen med beskrivelser af de tekniske aspekter af de pågældende køretøjer. Når timerbjælken løber ud, er det tid til at tage kontrol, men dem, der håber på at have mere direkte gameplay, kan blive ængstelig med at se på den springe frem-knap.

Alt i alt fungerer blandingen mellem de to - selvom det er en pæn idé - ikke helt, og føles lidt mere som et gammelt FMV-spil fra 1990'erne end komfort. Der er taget skridt til at gøre springet mindre skurrende, såsom inddragelse af stemmeklip fra trioen afhængigt af spillerens handlinger, men disse føles ikke naturlige i selve gameplayet, som en interjektor, der råber ind i dit øre.

Et andet spørgsmål kommer inden for optagelserne fra The Grand Tour. Mellem gameplay lider denne optagelse til tider af stamming og problemer med billedhastighed. Dette gælder især, mens det næste afsnit af gameplayet faktisk indlæses, hvilket synes at lægge en lille smule pres på at vise Hammond et al, indtil tingene er klar i baggrunden.

Ting forbedres dog, når det kommer til gameplayet. Gennem de forskellige episoder, der hidtil er udgivet, er der et anstændigt niveau af variation. Forskellige udfordringer inkluderer straight-up racing mod de andre værter, tidsforsøg og gennemførelse af specifikke mål som at opretholde tophastighed gennem hastighedsfælder.

Racing er sandsynligvis den bedste del af The Grand Tour Game. Selvom kvaliteten af ​​gameplayet varierer over hele linjen, er det mest sammenhængende i et lige tre-person løb. Amazon har lagt en stor indsats i at få de forskellige biler og miljøer til at føles unikke også, hvilket betyder, at spillerne ønsker at hugge og skifte mellem biler, når muligheden er givet for at få den fulde oplevelse.

Interessant nok er racing mindre jordet i virkeligheden end fans af showet kunne forvente, med Mario Kart-elementer implementeret. I lighed med 2010s kultklassiker Blur kombinerer The Grand Tour Game biler fra den virkelige verden med power-ups som hastighedsforøgelser, hvor et andet eksempel er sms-beskeder, mens du kører til obskure modstanderskærme. Det er sjovt, og den ekstra bonus ved split-screen multiplayer - noget, der har været meget savnet i racerspil for sent - betyder, at der kunne findes en smule levetid ved at få nogle venner til at spille sammen.

Ikke alle gameplay sektionerne er dog lige så sjove. Drift-udfordringer vil dukke op et par gange i løbet af de episoder, der hidtil er udgivet, og disse er generelt kedelige og beder spillerne om at løbe rundt om hjørnerne - eller bare slå sig ud i et åbent rum. Disse øjeblikke er kedelige for de fleste dele, hvor spillere sandsynligvis vil gå videre til den næste del af spillet.

Måske er det største problem, at The Grand Tour Game bruger for meget tid på optagelserne fra showet. Selvom det er beundringsværdigt, at det ønsker, at spillerne skal føle sig som om deres præsenterende hold har lagt et stort aftryk på dette spilprodukt, bruges der simpelthen for meget tid på at se showoptagelser. Det er svært at tro, at de, der klager over The Walking Dead, fordi de har for lidt interaktivitet, ville være tilfredse med det, der tilbydes her.

Alt i alt er det derfor svært at vide, hvem dette spil er til. Fans af The Grand Tour vil sandsynligvis kunne lide det, men der er allerede meget mere omfattende racerspil derude, som fans af showet vil sætte større pris på. I betragtning af valget mellem The Grand Tour og lignende som Forza Horizon 4 eller F1 2018, er det virkelig ingen konkurrence, selvom The Grand Tour Game har en lavere pris.

I øjeblikket kan The Grand Tour Game naturligvis ikke diskonteres helt. Der er masser af plads til forbedring, da nye episoder frigives, selvom hvor meget ting der bliver bedre, stadig skal ses. Som det står, er det et usammenhængende produkt med nogle skinnende øjeblikke med for stor vægt på elementer, der faktisk ikke er gameplay. Hardcore-seere af The Grand Tour får muligvis et spark ud af det, men ellers er der desværre bedre alternativer at finde.

Mere: Screen Rants 25 mest forventede videospil i 2019

Grand Tour-spillet er nu ude til PS4 og Xbox One med tre episoder tilgængelige nu og nye episoder udgivet med i tråd med Amazon Prime-showet. Screen Rant fik en PS4-downloadkode med henblik på denne anmeldelse.