Tidlige "The Hobbit: An Unexpected Journey" anmeldelser er blandede

Peter Jackson er en nørdvenlig filmskaber, der dimitterede til kæmpestor maestro-status, da han tilpassede JRR Tolkiens Lord of the Rings-trilogien for mere end ti år siden og tjente flere Oscar-priser og milliarder dollars. Han vender tilbage til Midgård med denne måneds The Hobbit: An Unexpected Journey, som har inspireret meget i vejen for både forventning og bange.

Den første bølge af professionelle kritikere af An Unexpected Journey er kommet på nettet - men bekræfter de alles bedste håb, værste frygt eller en blanding af de to? Rul ned for at finde ud af det.

Vi har medtaget informative uddrag fra adskillige anmeldelser til den første rate i Jacksons Hobbit-trilogi, som du kan læse igennem nedenfor (bemærk: filmen blev vist i dets oprindelige 3D-format med høj billedhastighed for disse journalister og anmeldere):

-

HitFix

Der er flere tilbagevendende kunstnere på filmen, som Ian McKellen og Howard Shore og Andrew Lesnie, hvis arbejde er lige så godt som det var før, og jeg tror for det meste at "Lord Of The Rings" fans vil føle som dette er en velkommen tilbagevenden til Middle Earth. Men der er nok ujævne kvaliteter denne gang til, at jeg bliver forbløffet over den bogstavkvalitet (B), jeg tildeler filmen. Mit håb er, at de tre film taget sammen vil fungere bedre end denne alene, og at paceproblemerne ikke fortsætter, når serien fortsætter.

-

"Igen og igen" er også filmens største udgave. På et ensartet grundlag er det næsten som om Jackson glemmer, at han har yderligere to film at frigive og er tvunget til at pumpe bremserne. Tangenter springer ud af ingenting, dialogscener strækkes til uendelig, og en velkendt struktur for fangst efterfulgt af vækkende flugt gentages konsekvent … Samlet set Hobbit: En uventet rejse er meget sjovt. Fans af Jackson, Tolkien og Ringenes Herre-film vil nyde det. Det er dog langt og ujævnt, hvilket forhindrer det i at nå højderne i Jacksons tre første Middle-Earth-film.

-

Afspilningslisten

Selvom det vil være for formuleringsmæssigt og kendt for nogle (og bestemt ikke-fans vil ikke blive vundet), er 'The Hobbit' en anden stor præstation fra instruktør Peter Jackson. Mens dette udspilte billede truer med at spænde under vægten af ​​sin egen selvvigtighed, mener Peter Jackson tydeligt, at han har optjent retten til at indlede og lave næsten tre timers lange teltstænger hver gang ud af porten. Og de sidste to handlinger af 'The Hobbit' er simpelthen en non-stop action-adventure rutsjebane, der er lige så engagerende og vindende som noget andet i instruktørens tidligere trilogi.

-

Det tager Jackson lang tid at opbygge et damphoved, men han leverer varerne i denne sidste strækning, der sidestilles med den hidtil ineffektive Bilbo, der begynder at komme til sin egen som karakter. En af Tolkiens klogeste strategier med at skrive The Hobbit og designe den til at appellere til både unge og voksne gennem årtierne var at gøre Bilbo til en barnlig voksen, der modnes og påtager sig ansvar, som han oprindeligt opfatter, er uden for ham. Freeman, der i første omgang virker kedelig i rollen, vokser ligeledes ind i delen og giver håb om, at karakteren fortsætter med at blomstre i de to kommende tranche.

-

Boxoffice Magazine

Hvad projektionen med 48 billeder pr. Sekund faktisk betyder, er flad belysning, et plastik-y-look og, værst af alt, en underlig fremskyndet effekt, der gør helt normale handlinger - siger Martin Freemans Bilbo Baggins, der lægger en serviet på hans skød - ligner meth-head hallucinationer … Det er ikke den eneste udfordring, som The Hobbit står over for (som) forventningerne og filmfremstillingen i sig selv er modnet, men historiefortællingen er mere ungdommelig. Og hvor Rings-trilogien havde vægt, er Hobbit'en alt sammen parykker og slapstick og voldsom hoved, der er uegnet til børn - som er det eneste publikum, der ikke keder sig til tårer.

-

(Beslutningen) om at filme med en højere billedhastighed ødelægger virkelig filmen. Du tilpasser dig til sidst, men næsten enhver scene kræver en eller anden tilpasning, og den menneskelige hjerne kan ikke gøre det og flygte ind i en fantasiverden på samme tid … For det meste er skrivning og historiefortælling der, men de visuelle beslutninger gør det svært at sætte pris på noget af det, især under handlingssekvenserne … Det er næsten som om ingen involveret i at lave filmen lægger den op på en skærm for at se, hvordan noget kan se ud, for det er den eneste grund til, at så meget af filmen kunne se så meget, meget dårlig ud.

-

Collider

Hobbit: En uventet rejse har sat en høj bar til de næste to rater, men hvis Lord of the Rings-trilogien er en indikation, tror jeg fuldt ud, at linjen vil blive overgået. Fremadrettet vil jeg gerne se filmene blive lidt mere seriøse, især da Bilbo nu er i besiddelse af en bestemt ring og alle de alvorlige konsekvenser, der viser. Det ville også være en mere gradvis overgang til Lord of the Rings-trilogien og ville give nye fans mulighed for at modnes sammen med hele seks-filmbuen, ligesom Harry Potter-filmene så ekspertise opnåede.

-

IGN

Hobbit: En uventet rejse når næsten storhed, men på trods af så mange øjeblikke med episk sjov forbliver storhed lige uden for rækkevidde. Dette er en meget god og underholdende film, selvom den aldrig helt genskaber Ringenes Herre-trilogiens vidunder eller mystik. Fejl og alt andet var det bare dejligt at være tilbage i Midgård igen.

-

Så sammenfattende:

• Projektionen på 48 billeder i sekundet (fps) er skurrende og distraherende.
  • Jacksons sans for filmfortælling er modnet på et teknisk niveau.
  • Overdreven dialog, historietangenser og fundamentlægning til fremtidige rater svækker første akt.
  • Tingene tager sig markant op efter den tunge løft i den første time, hvilket giver anledning til actionfyldt og spændende fantasyeventyr.

Alt i alt lyder det som om The Hobbit: An Unexpected Journey faktisk lider af at blive strakt ud til at tjene som det første kapitel i en ny trilogi. Ikke desto mindre er det godt nok til at foreslå, at fremtidige rater forbedres med hensyn til tempo og struktur - selvom det ikke er garanteret, idet man ser, hvordan både den anden og den tredje film kan have endnu mere historiepolstring.

-

Se efter Screen Rants officielle anmeldelse af The Hobbit: An Unexpected Journey, når filmen åbner i næste uge den 14. december.