Dexter sæson 4 Premiere anmeldelse og diskussion

Dexters sæsonåbner tiltrak 1,5 millioner seere, hvilket beviste, at det stadig er et af de stærkeste shows på et kabelnetværk.

Vi er et par dage senere end de fleste på at gennemgå og diskutere premiereepisoden af Dexter, men her er vi alligevel. Bliv advaret, inden du læser resten af ​​denne artikel, at den vil omfatte STOR SPOILERE, så medmindre du enten selv så premieren (og hvorfor ville du virkelig være interesseret i at læse dette, hvis du ikke gjorde det?) Eller hvis du bare ikke er ligeglad med uanset om du er forkælet eller ej, vil du måske stoppe med at læse.

Klar? Lad os begynde derefter.

Afsnit 1, med titlen "Living the Dream", samler sig cirka et år (giv eller tag et par måneder) efter afslutningen af ​​sæson 3, hvor Dexters kone, Rita (Julie Benz), havde haft sin baby. Vi indhenter vores foretrukne seriemorder, der nu prøver at klare de søvnløse nætter og træthed ved at være far til et lille barn.

Åbningssekvensen var særlig kølig og mindeværdig med introduktionen af ​​John Lithgows seriemorder, som vi ser forberede sig på og efterfølgende myrde en kvinde i et badekar. Det, der var særlig uhyggeligt ved denne scene, var ikke kun, at Lithgows karakter dræbte nogen, men han lå i badet (nøgen, ligesom kvinden var det) og holdt kvinden foran sig, inden han skar benet åbent, indtil hun blødte ud. Okay, jeg undskylder, hvis du spiser mens du læser dette, jeg overlader resten af ​​grusomheden til selve showet …

Denne sekvens blev afskåret (ingen ordspil beregnet) med optagelser af den velkendte sekvens af Dexter, der kørte sin bil med sin fortælling "Tonight's the night". Vi antager, at han er ved at dræbe nogen, som han normalt gør, men vi finder ud af, at "Tonight's the night" henviser til, at han forhåbentlig får lidt hvile fra sin nye baby søn (en tidlig efterligning af titelsekvensen viste Dexters træthed på en meget sjov måde). Dette er et af nøglepunkterne i sæson 4s første episode, og jeg antager, at de kommer, idet Dexters tid nu tilhører hans familie (sammen med Rita og hans nye baby har han også Ritas børn, Astor og Cody at håndtere) og dermed kan han ikke dræbe. Imidlertid fjerner familieopgaver også hans job som blodsprøjteanalytiker (noget, som han normalt ikke er uovertruffen ved).

Dexters træthed bliver alvorlig, da han faktisk forveksler sager, da han afgiver vidnesbyrd i en mordsag i retten, hvilket får forsvaret til at betragte sit arbejde (og hele retsforfølgelsen mod morderen) inkompetent. Selvfølgelig indrømmer Dexter, at han er den anstændige fyr, han (når han ikke dræber) fuldt ud sin fejltagelse.

Bortset fra Dexter har vi selvfølgelig hans søster, Deb (Jennifer Carpenter - Michael C. Halls virkelige kone, FYI), som stadig er sammen med "The Skinner" -offeret, Anton Briggs (David Ramsey) og stadig prøver at finde ud af som hendes far snydte med sin mor med (Dexters biologiske mor, hvis du husker det). Detektiv Angel Batista (David Zayas) går ikke længere sammen med Gianna, men i en ganske overraskende begivenhed sover nu med Løjtnant Laguerta (Lauren Velez) bag ryggen på alle andre (selvfølgelig …). Og detektiv Joey Quinn (Desmond Harrington - en velkommen tilføjelse til rollebesætningen sidste sæson, som han fortsætter med at være), arbejder stadig sammen med Miama Metro (han begynder at komme på Dexters ryg efter "blanding af sager" -hændelsen nævnt ovenfor).

Selvfølgelig var åbningssekvensen for Lithgows morder, der køligt myrdede en person i et badekar, ikke for ingenting, og Dexter er tildelt gerningsstedet på grund af blodspande ("Tal om dit blodbad", bemærker den altid sarkastiske Vince Masuka kl. gerningsstedet). Vi begynder at se antydninger til, hvor meget en professionel Lithgows morder er; han er ikke bare en idiot kriminel, der dræber mennesker og løber - han tager sin tid og renser grundigt op efter sig selv.

Selvom Dexter nu har en familie, forhindrer det ham ikke i at se et andet potentielt offer: Manden, der slap væk med mord, efter at Dexter blandede sin sag sammen (en perfekt mulighed). Han har ikke dræbt nogen i måneder, som, som vi har set før, forårsager meget spænding og angst for Dexter. Det er som at se en junkie, der er desperat efter en løsning, men med andre faktorer (som nu fast inkluderer en familie) stopper ham. Mod slutningen af ​​episoden ser vi Dexter opsætte sig til at dræbe i et område, som vi ikke har set i showet før - en boksering. Han dækkede bokseringen med sine varemærkeplader, krympte sit offer til bordet, dræbte ham hurtigt (han måtte skynde sig, da Rita ringede og bad ham tage medicin til babyen ASAP) og efter at have skåret ham i stykker, satte han i bilen og skyndte afsted.

1 2