Death Wish: The Most Brutal Reviews
Death Wish: The Most Brutal Reviews

Anmeldelserne er inde til genindspilningen af ​​hævnfilmen fra 1974 i Charles Bronson, Death Wish, og det er sikkert at sige, at kritikere ikke behandler det venligt. I retfærdighed stod denne aldrig rigtig en chance. Den nye Death Wish ser instruktør Eli Roth og stjernen Bruce Willis parre til hvad der kan være den mest dårligt tidsbestemte film nogensinde. I kølvandet på den seneste masseskydning, der fandt sted på amerikansk jord - denne gang i en gymnasium i Florida i en hændelse, der krævede livet for 17 - er debatten om våbenvold og våbenrettigheder højere end nogensinde før. Så ja, det er sandsynligvis ikke det bedste tidspunkt at frigive en film, hvor Bruce Willis ulovligt skaffer våben og går rundt og skyder kriminelle alle sammen.

Det er muligt (ikke sandsynligt, men muligt), at den forfærdelige timing af Death Wishs frigivelse måske er blevet tilgivet, hvis det endelige produkt var noget der lignede en mindeværdig film med noget at sige. Death Wish kommer også kort i den henseende, og det hjælper ikke, at denne generiske boring af en hævnfilm er overskriften af ​​en stor Hollywood-stjerne, som flat-out ikke ser ud til at prøve længere.

Det sidste årti af Bruce Willis 'karriere er ikke blevet fuldstændig fyldt med 90-minutters timesucks direkte til video - han var ganske god i Live Free eller Die Hard, Moonrise Kingdom og Looper - men oftere end ikke, hans nylige film mangler meget den gnist, han udstrålede i sit tidligere arbejde. Uanset om 62-åringen er træt af at være en pigeonhullet actionstjerne, eller hvis han bare er træt af at handle helt, er indsatsen bare tydeligt ikke der i disse dage. Film som disse går kun så langt som deres stjerner kan bære dem, og med Death Wish er det simpelthen ikke særlig langt overhovedet. Tjek de mest brutale anmeldelser af dødsønske fremover.

På en eller anden måde overbeviste Roth og hans Death Wish-medsammensvorne MGM om at finansiere en af ​​de mest dårligt tidsbestemte, dårligt udtænkte, dårligt henrettede og bare syge - som i syge, syge, rådne - film for at pryde den store skærm i nylige hukommelse. Og Daddy's Home 2 åbnede kun for fire korte måneder siden … Men denne Death Wish blev til … skal forblive et mysterium. Ligesom ingen nogensinde virkelig vil vide, hvorfor Willis hoppede om bord, eller hvem der syntes, at hans deltagelse var en god idé … Willis perfektionerer kunsten at godt kompenseret søvne. Hans ansigt er sten, hans handlinger statiske, hans stemme tonehøjden for en telemarketer. - The Globe and Mail

Filmens livløse komedie opvejes noget af den utilsigtede humor i Williss 'halvhjertede forsøg på at fange den blødere side af Pauls hjemlige liv. Karakterens tilsyneladende kærlige smil mod sin familie kommer ud som riktusser i hans ansigt, som om Willis forsøgte at modbevise forestillingen om, at det tager flere muskler at rynke panden. Værst af alt er enhver scene, hvor Paul er nødt til at sige "Jeg elsker dig," en sætning, som Willis leverer med tilnærmelsesvis niveauet af overbevisning som en Al Qaida-gidsler, der reciterer en falsk tilståelse … Death Wish er kun det nyeste og mest kloge eksempel af Willis optræder som om det forårsager ham fysisk smerte og knurrer gennem hans linjer i dæmpet afsky for at skulle slumle gennem en billig masseudnyttelse. I den forstand er han måske måske stadig seerens stemme. - Slant Magazine

Den nye genindspilning af Death Wish, instrueret af torturpornoføreren Eli Roth, er en afskyelig, tonedøv, moralsk uhyrlighed og muligvis den værst tidsindstillede filmudgivelse nogensinde. Men det vidste du allerede. Hvad der er overraskende er, hvor inhabil det er, og hvad en træ, subpar præstation fra sin normalt pålidelige førende mand … Willis 'præstation kan blive den værste af hans karriere. Dette er hans første hovedrolle i næsten fem år, da han for det meste har arbejdet med billet til direkte til DVD de sidste par år, og det er en underdrivelse at sige, at han har mistet et skridt. Han sover praktisk talt, følelser dårligt, tanker sine store monologer og bruger det meste af filmen på at være træt og udåndet. - Splice i dag

At bytte på en ondt by kan blive tilgivet, hvis filmen var god. Men Willis, som engang var en formidabel actionstjerne, udfører ”Die Hard With an Ambien”, da han udviser nul følelser og mumler under ånde som en revisor, der er ked af sin chef. - New York Post

Death Wish mangler overhovedet noget unikt, undtagen måske i hvilken grad det føles så spektakulært, katastrofalt dårligt udtænkt og alligevel frataget enhver personlighed eller noget særpræg, en lunken genindspilning af en allerede tvivlsomt udført film, der uforklarligt ikke engang fordobler - ned på de elementer, der bedst modvirker sine kritikere til at skabe noget, ja, hvis ikke glædeligt uansvarligt, i det mindste mindeværdigt … Willis reagerer distraherende og gør filmen ingen favoriserer, da han lummer gennem hver scene som om han var på jagt efter intet mere tilfredsstillende end varmen fra hans trailer og muligvis en dags lønning. - Blodig modbydelig

Mere end bare en reklamefilm for NRA, Death Wish er sådan en onani-fantasi for moderne konservative, fordi det antyder, at enhver do-gooder-demokrat virkelig bare er en republikaner, der venter på at ske … Spillet af Bruce Willis (hvis katatoniske præstation antyder, at han kun fik betalt nok til at have to ansigtsudtryk) … - IndieWire

Eli Roths Death Wish er lige så subtil som en NRA-rekrutteringsvideo og omtrent lige så følelsesladet, at den rædselsfilmskaber genindspiller en 70'ers årvågen film, som ingen bad om. Bruce Willis, der ser ud til at være forfalden og opfører sig som om han gav sin sidste forbandelse for et dusin år siden, spiller i hvad der spiller som en gammel mands film for vrede, emasculerede og bange gamle mænd … Roth, der ikke har instrueret så meget for en fyr med sit voldsomt oppustede (rædsel) ry, kan han ikke komme ud af sin egen måde her. Og eventuelle tanker om at genoplive en karriere, som Willis ser ud til at have mistet interessen for at bløde ud længe før de afsluttende kreditter. - Filmnation

Det er svært at forestille sig en film, der er mere tonedøv og dårligt egnet til sin tid end Eli Roths genindspilning af Death Wish. I modsætning til den oprindelige Death Wish, hvor vold ødelægger alt, hvad den rører ved, i genindspilningen, er det en kur-alt. Lykke er kun en halvautomatisk væk. - Collider

Willis er et stort problem for "Death Wish", med den tidligere A-liste skuespiller, der fortsætter sin karriere frit fald, tilfreds med at spille alt så følelsesløst som muligt. Det er mærkeligt støbning, da Willis ikke har været energisk i årevis, med produktionen i håb om at få fat i noget vildt "Die Hard" mojo, kun den førende mand ser ofte ud som om han hellere ville være hvor som helst, men i denne film, farligt undervurderet kritiske scener med sorg og vrede. Willis er helt flad og fremsætter et ønske om, at D'Onofrio spillede Paul og tilbyder billedet mere end koldt blik og snoozy linjelæsninger. - Blu-ray.com