Deadly Class Series Premiere Review: En blanding af 80'ernes nostalgi og tegneserievold

Ligesom tegneserien, den er baseret på, bærer SYFYs Deadly Class- tv-serier kendetegnene for en række påvirkninger, og som sådan er en fascinerende grab-taske, der er i modsætning til andre tegneserier på tv lige nu. Executive produceret af Joe og Anthony Russo (ellers kendt som de fyre, der hjalp Thanos med at dræbe halvdelen af ​​universet i Avengers: Infinity War ), med Remender selv som co-showrunner sammen med Miles Orion Feldsott, serien sigter mod at være en ultra-trofast tilpasning af tegneserien, og en der har et dræbende soundtrack at starte.

SYFY droppede piloten online gennem sin app og på forespørgsel lige inden udgangen af ​​2018, så dens direkte udsendelse sandsynligvis ikke vil bringe for meget i vejen for yderligere fanpris, medmindre selvfølgelig dens fremadvendte gener- X-ness får dem, der stadig ser fjernsyn på tv, til at indstille sig efter at have tjekket den lokale tv-guide. Og alligevel er det det aspekt af showet, tidsindstillingen i slutningen af ​​80'erne San Francisco, som ikke kun yderligere adskiller Deadly Class fra det meste alt andet på tv (med undtagelse af Stranger Things, The Goldbergs og GLOW ), men gør det er værd at tune ind for. Nå, det og det faktum, at det handler om en hemmelig skole for snigmordere, der drives af Benedict Wongs mystiske mester Lin.

Mere: Wayne-anmeldelse: YouTubes Action-komediepakker med en sjov, dårlig mundstans

For dem, der ikke er bekendt med tegneserien, vedrører Deadly Class en ung hjemløs teenager, Marcus Lopez (Benjamin Wadsworth), der rekrutteres til King's Dominion, den førnævnte skole for fremtidige professionelle mordere. Marcus har ved et uheld erhvervet noget mørk street cred, fejlagtigt antaget at have været ansvarlig for en række dødsfald i et gruppehjem, han tidligere boede hos. Dette sammen med hans åbenlyse gadesmart sætter ham på radaren fra Master Lin, som giver den villfarne teenager en chance for at være en del af noget større end ham selv, selvom det er bundet til mange familier og syndikater med organiseret kriminalitet, og hjælper generelt med at gøre verden til et værre sted.

Hvis ideen om en ung forældreløs, der finder vej i livet i regi af en mystisk skole fyldt med alle mulige fascinerende karakterer, lyder lidt velkendt, så ville du ikke være den første til at trække en linje mellem Deadly Class og Harry Potter. Men førstnævnte adskiller sig i, hvor jordet det er i en bestemt følelse af sted og tid, og hvordan denne specificitet blandet med præmissens outlandishness giver et unikt tag på de desillusionerede børn fra 80'erne, der også er en underholdende visning erfaring.

En del af det, der gør showet så sjovt, har at gøre med det store antal tegn, det har til rådighed. Ud over Marcus og Master Lin inkluderer serien en lille rolle for 80'ernes punk-grundpiller Henry Rollins, som King's Dominion-professor Jürgen Denke (han lærer børn om dødbringende gift) samt en række studerende fra alle samfundslag, som Dixie Mafia-dronning Brandy Lynn (Siobhan Williams), mexicansk kartelarving Chico (Michel Duval) og hans slags adoptivsøster Maria Salazar (María Gabriela de Faría), pacifistisk kommende gangbanger Willie Lewis (Luke Tennie), Yakuza-snigmorder par ekspertise, Saya Kuroki (Lana Condor) og King's Dominion udstødte (eller rotte, hvad skolens interne hierarki angår) Billy (Liam James).

Meget af den første episode, 'Reagan Youth', bruges på at levere en kombination af udstilling, introduktion eller verdensopbygning. Det er meget at tage med, men episoden har en klar idé om, hvilke oplysninger publikum absolut har brug for, og hvad der kan vente til senere i serien. Til det formål afbalancerer premieren Marcus følelse af undring over hans nye omgivelser med et udvalg af korte, men meningsfulde introduktioner til resten af ​​rollebesætningen. Tidlige standouts inkluderer Condor (som allerede gjorde et stænk sidste år i Netflix's To All the Boys, jeg har elsket før) og Williams, der ganske vist ikke har meget at gøre i den første time, men gør indtryk under en scene, hvor Brandy er i den modtagende ende af en disciplin i klasse fra Master Lin. I mellemtiden skaber Wadsworth en interessant hovedperson, da Marcus bærer sin desillusion på ærmet og bliver et plakatbarn for seriens temaer og ideer, især når de vedrører den verden, der er afbildet uden for murene i King's Dominion.

Et tidligt twist indebærer, at Willie tager Marcus ud på en lektieopgave, der bogstaveligt talt er mord, når førstnævnte afslører at være ude af stand til at tage et liv. Når Marcus træder op og dræber sin tidligere plage, opretter han en situation, hvor de to er bundet til hinanden gennem et delt bedrag. Det er den første handling af ægte, irreversibel vold på det, der helt sikkert er et voldeligt show, og til sin kredit udtrykker Deadly Class en vis interesse for at udforske de moralske konsekvenser af en teenager, der villigt tager et andet menneskes liv. Denne interesse skal udforskes mere detaljeret senere, da 'Reagan Youth' giver efter for de samme numre fra mange andre travle tv-premierer.

I alt serverer Deadly Class en fascinerende mørk ny serie, der har en overbevisende plot og spændende rollebesætning til at gøre det værd at fortsætte med at tune ind til.

Næste: The Punisher sæson 2 anmeldelse: Frank Castle omdefineres til en svindlende Netflix MCU

Deadly Class fortsætter næste onsdag med 'Noise, Noise, Noise' @ 22:00 på SYFY.